Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  V-rod

Tags:

(permalink) Vuk Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Anonym skrev:
Hej igen bliktrold...

Ja, nu bliver jeg helt tændt på et hotrod projekt.
Du skriver det er en 34´er. Den ser helt perfekt ud til en hotrod, Men hvad er det for en 34´er... undskyld min uvidenhed, men ville da gerne få startet op med den rigtige bil. Må jeg evt få flere billeder af projektet.
Og hvilken motor+ gear vil være godt at bruge... For at gøre det rigtige til syn.
Hvad er afgiften ca på sådan en ombygning... Ved du det??

Håber ikke det er for mange spørgsmål... Mvh Vuk

PS. Min Mail er. Indal@stribnet.dk




(permalink) Vuk Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Vuk skrev:
Anonym skrev:
Anonym skrev:
Hej igen bliktrold...

Ja, nu bliver jeg helt tændt på et hotrod projekt.
Du skriver det er en 34´er. Den ser helt perfekt ud til en hotrod, Men hvad er det for en 34´er... undskyld min uvidenhed, men ville da gerne få startet op med den rigtige bil. Må jeg evt få flere billeder af projektet.
Og hvilken motor+ gear vil være godt at bruge... For at gøre det rigtige til syn.
Hvad er afgiften ca på sådan en ombygning... Ved du det??

Håber ikke det er for mange spørgsmål... Mvh Vuk

PS. Min Mail er. Indal@stribnet.dk






(permalink) Vuk Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Hej igen bliktrold...

Ja, nu bliver jeg helt tændt på et hotrod projekt.
Du skriver det er en 34´er. Den ser helt perfekt ud til en hotrod, Men hvad er det for en 34´er... undskyld min uvidenhed, men ville da gerne få startet op med den rigtige bil. Må jeg evt få flere billeder af projektet.
Og hvilken motor+ gear vil være godt at bruge... For at gøre det rigtige til syn.
Hvad er afgiften på sådan en ombygning ved du det???

Håber ikke det er for mange spørgsmål... Mvh Vuk

PS. Min Mail er. Indal@stribnet.dk


(permalink) Vuk Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja, det er så mig der kager rundt... Undskyld...

Mvh Vuk
(permalink) spaceman Member
Skrev for 16 years siden | | | |
bliktrold skrev:



Hej Bjarne. Du har ret i at det er svært at få en coupé til at se rigtig ud. Jeg har i mellemtiden fundet et par billeder af 3w på thesamba, tror at det ville se bedre ud m en 5w, største udfordring her vil nok være, ikke at få karrossen for lang. Jeg så engang en vwoodie, mener at det var en amerikaner som havde bygget den, total sej, og NOGET billigere end US.jern ;-)
93906.jpg
heb_axle1b.jpg

-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) Solmex Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det hjalp :)
-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Solmex Member
Skrev for 16 years siden | | | |
skal ligge ha´ billedet med...
choppet.jpg

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) bliktrold Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Ole. hvis du har lyst, så prøv at lave billedet om til en 5w. Kunne være sjovt at se om den holder :-)
HPIM1157.jpg

(permalink) bliktrold Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Her er så lidt billeder af forbroen og rammehovedet. Bagefter skal jeg så have bunden lagt i, håber at karrossen passer ;-)
HPIM1149.jpg
HPIM1145.jpg
HPIM1150.jpg
HPIM1136.jpg
HPIM1135.jpg
HPIM1151.jpg
HPIM1153.jpg

(permalink) TonniDK Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er super spændende og flot at se sådan noget prof arbejde.
jeg har selv lige været ved at skifte rammehoved med et uoriginal rammehoved der passede af lort...
jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide hvor man køber et originalt rammehoved og hvor meget det koster ?

mvh Tonni
(permalink) Solmex Member
Skrev for 16 years siden | | | |
bliktrold skrev:
Hej Ole. hvis du har lyst, så prøv at lave billedet om til en 5w. Kunne være sjovt at se om den holder :-)


Her er et hurtigt udkast - det blev lidt knidret, men med din fantasi kan formen sikkert fornemmes?
HPIM1157.jpg

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Vuk Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Bliktrold...
Du skriver at hotroden er en 34´er. Den ser helt perfekt ud til en hotrod, men hvad er det for en 34´er... Hedder den det???. Undskyld min uvidenhed, men vil da gerne få startet op med den rigtige bil. Må jeg evt få flere billeder af projektet... Hvilken motor og gear vil være godt at bruge... for at gøre det rigtige til syn. Hvad er afgiften ca på en sådan ombygning???.


Min mail er Indal@stribnet.dk

Mvh Vuk
(permalink) bliktrold Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Vuk skrev:
Hej Bliktrold...
Du skriver at hotroden er en 34´er. Den ser helt perfekt ud til en hotrod, men hvad er det for en 34´er... Hedder den det???. Undskyld min uvidenhed, men vil da gerne få startet op med den rigtige bil. Må jeg evt få flere billeder af projektet... Hvilken motor og gear vil være godt at bruge... for at gøre det rigtige til syn. Hvad er afgiften ca på en sådan ombygning???.


Min mail er Indal@stribnet.dk

Mvh Vuk


Hej Vuk. Ikke for at være uhøflig, men da dette jo er en vw hjemmeside og for at holde os til det rette emne, vil det nok være bedre om du, som jeg tidligere nævnte prøvede at kontakte DSRA, de er meget mere kompetent til at besvare dine spørgsmål angående ikke vwrods. Hvis du vil bygge oldscool kan du evt prøve at tjekke traditional-hotrods.dk det er en kanon hjemmeside for de som bygger "gammelt". Afslutningsvis vil jeg lige besvare dit spørgsmål ang. 34eren. Det er en Ford 3w coupé, årgang 1934 (3w=3vindues, man tæller ikke forruden med). Den findes også som 5w og sedan. Mht afgiften er det lidt svært da det kommer an på hvor gamle de dele er som du vil bruge (jo ældre dele,jo billigere i afgift). Håber du kan bruge dette. Venligst
(permalink) bliktrold Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej. Så er jeg kommet et stykke nærmere :-) Gearkassen kommer til at ligge ret højt, så jeg skal til at lave nye sværd til torsionsstængerne. NB: Tak for coupé billedet Ole..
HPIM1158.jpg
HPIM1159.jpg
HPIM1161.jpg

(permalink) bliktrold Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Og her et par billeder af bunden og bagagerummet.Der bliver fint plads til tanken i sit originale hul, jubii!! Den skal dog nok løftes lidt også ;-)
HPIM1168.jpg
HPIM1169.jpg
HPIM1170.jpg

(permalink) Solmex Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Blæret!
-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er et fedt projekt at følge!
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Solmex Member
Skrev for 16 years siden | | | |
vupti.jpg

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) bliktrold Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Mette skrev:
Det er et fedt projekt at følge!


Tak Mette :-)
(permalink) bliktrold Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Solmex skrev:


hæhæ Ole, gid at det var så simpelt ;-) Der er dog lidt mere i det end som så. Da de er lavet af fjederstål, har jeg købt en længde i den rigtige legering,og når jeg så har fundet ud af hvordan de skal se ud (det bliver nok noget i retningen af et fladt S) får jeg dem vandskåret af min nevø. Derefter får jeg vores hærdemester i firmaet til at varmebehandle dem for at opnå den rigtige fjedervirkning. Dette er nødvendigt fordi jeg skal svejse dem der hvor torsionsstangen griber fat i sværdet. ( hvor er det bare skønt at arbejde på en værktøjsfabrik m eget hærderi, og eksperterne til at hjælpe ;-)
(permalink) trump Member
Skrev for 16 years siden | | | |
bliktrold, du redder min dag engang imellem med det fede projekt.lækkert at følge med i dine små metalliske eventyr.som rykker grænserne her i landet.
-------------------------------------------
alt er til salg altid.22912274.

trump1@webspeed.dk
(permalink) Solmex Member
Skrev for 16 years siden | | | |
bliktrold skrev:
Solmex skrev:


hæhæ Ole, gid at det var så simpelt ;-) Der er dog lidt mere i det end som så. Da de er lavet af fjederstål, har jeg købt en længde i den rigtige legering,og når jeg så har fundet ud af hvordan de skal se ud (det bliver nok noget i retningen af et fladt S) får jeg dem vandskåret af min nevø. Derefter får jeg vores hærdemester i firmaet til at varmebehandle dem for at opnå den rigtige fjedervirkning. Dette er nødvendigt fordi jeg skal svejse dem der hvor torsionsstangen griber fat i sværdet. ( hvor er det bare skønt at arbejde på en værktøjsfabrik m eget hærderi, og eksperterne til at hjælpe ;-)


Tja - jeg tænkte nok, at der ikke bliver lavet nogen "vupti"-løsninger hos dig :)
-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Bliktrold,

Som andre har sagt før jeg..... det er et rigtig cool projekt du har kastet dig ud i.
Utroligt inspirerende at du bygger "derudaf" efter eget hoved og lyst og så er det flot håndværk. Dejligt!

Fortsæt det gode arbejde ;-)
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) bliktrold Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Thomas-Gearheads]Hej Bliktrold,

Som andre har sagt før jeg..... det er et rigtig cool projekt du har kastet dig ud i.
Utroligt inspirerende at du bygger "derudaf" efter eget hoved og lyst og så er det flot håndværk. Dejligt!

Fortsæt det gode arbejde ;-)

Hej Thomas. jeg takker, vi ses jo nok til bedrock.NB: det er mig m flydækkene :-)
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 16 years siden | | | |
bliktrold skrev:
[quote=Thomas-Gearheads]Hej Bliktrold,

Som andre har sagt før jeg..... det er et rigtig cool projekt du har kastet dig ud i.
Utroligt inspirerende at du bygger "derudaf" efter eget hoved og lyst og så er det flot håndværk. Dejligt!

Fortsæt det gode arbejde ;-)


Hej Thomas. jeg takker, vi ses jo nok til bedrock.NB: det er mig m flydækkene :-)

Aaaaahh..... det er dig, cool!

Du kan tro at vi ses i sandkassen. Jeg glæder mig som et lille barn til at møde op i 32'eren.
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro

Reply »

You must log in to post.