Eksperthjælp nødvendig!
Hej gutter! Her er et spørgsmål som virkelig kræver jeres VW kendskab (og min evne til at beskrive problemet!)
Nogle gange når jeg kører, går min 1300 ud når jeg kobler ud i lav fart. Først troede jeg det var skidt i tomgangsdysen (det har der været før), men ikke denne gang. Ligeledes er det som om jeg skal koble ud 2 gange når jeg starter i første gear
hvad har du prøvet selv at gøre ved det?? en vw motor skal jo vedligeholdes med justering af div. med et rimeligt interval
...og karburatorsprit er prøvet eller?
Hilsen
Torben
Hehe... Ja, selvom jeg ikke er født med en 250mm skruenøgle i hånden (eller en sølvske et vis andet sted) - HAR jeg prøvet med karburatorsprit... Ingen effekt... Godt konkret bud - andre ideer??
Jeg synes også at det lyder som et karburatorproblem.
Jeg ville prøve at skille den ad og rense den. Skift også dit benzinfilter.
Og som Torben skriver: Altid karburatorsprit om vinteren, så hvis du ikke allerede kører med det så er det ned på tanken.
Carsten
ja det er rigtig at an godt kan eje bobbel uden at være mekaniker.....jeg r f.eks narkosesygeplejerske, men jeg har så også erfaret at man kommer ikke langt hvis man ikke selv kan lave de mest gængse justeringer osv.- Der er selvfølgelig et alternativ og det er at sætte bilen på værksted hver gang, men det kan blive en pebret fornøjelse.....desuden findes der ikke mange værksteder der kan håndtere en gammel bokser....
følgende er godt at kunne:
olieskift og rensning af sien
justering af ventiler
kontroller/skift vacuumslanger
skift af tændrør
skift af tændingsdele
justering af platin
justering/skift af kilerem
stille tænding
stramning af koblingskablet
rensning af karburator
disse ting kan du forvente at skulle gøre (ihvertfald kontrollere) ved hver olieskift og det er vel ved 5000km eller ved sæsonstart
er din motor enkelt eller dobbeltportet???
Ok, periodiske problemer er noget fanden har skabt...Jeg har kun ringe motorkendskab, så håber der er andre der kan hjælpe.
Hilsen
Torben
Hej.
Jeg havde engang et lignende problem, og jeg støtter op om et kaburatorcheck. Hos mig var det en fjeder der skulle skiftes. Da jeg heller ikke er motorekspert endnu, fik jeg en tvivlsom fransk mekaniker til at undersøge problemet. Han vidste selvfølgelig ikke hvad han skulle kigge efter, så han brugte hurtigt en halv dags penge... Men jeg tror du slipper billigere.
Ulrik
Det er en dobbeltportet 44HK...
Jeg prøver mig igennem diverse justeringer - takker ærbødigt Hendrixxx for listen af justerings muligheder :)
Vender tilbage med resultatet (for JA Hendrixxx, jeg har adgang til værksted, og elsker at rode med den - nogle gange er det bare nødvendigt med lidt ekspert input - hvilket jeg plejer at få her...)
TAKKER endnu engang!
/C
Kaburator skal renses og justeres, og måske lige tjekke din tændings indstilling.. hvornår har du sidst skiftet tændkabler for det er en gang imellem siger du måske det er når det er fugtigt og gnisten løber uden på kablet??
Og Kaburatorsprit, som du har brugt :P
Hmm tomgangsskruen kunne også være en ide at kikke lidt på... du kan jo finde en af de kloge mænder i dit områd og sende dem en Pm om de gider vise dig hvordan..
ja det skal der også være plads til :-)der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken hvis den allerede er opfundet. Kørte du egentlig med karburatorsprit???
på en dobbeltportet sidder er 2 gummifætre på manifolden (en på hver side) check lige de ikke er møre.
Det kunne jo værer at forvarmer røret et kokset til.
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
Halløj igen.
Ville lige runde emnet af - hvis nu nogen var interesseret i resultatet :)
Fik renset karburatoren, sat nye tændrør i og lidt andet justering "hist og her" - så prøvede jeg endnu engang med lidt karburatorsprit - og sørmer om det ikke hjalp på problemet...
Så det hjælper med de periodiske tjeck - det husker jeg fremover!
Tak for input gutter (OG Snibeke naturligvis!)
/C
Nogen er skam interesseret i resultatet..det er altid rart at høre hvad det var... Dejligt at det virker.. :)