Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Oval V-ROD - nu med split

Tags:

(permalink) spaceman Member
Skrev for 16 years siden | | | |
REN skrev:
HEEEEELT rigtig.. Den har fået de fede proportioner.

Eneste "kritikpunkt" er nok at jeg ville lave en blødere runding i bagrude sammenføjningen i stedet for den lidt skarpe kant.

Men for satan den er nice.. Smid nu kassen efter et sæt vintage race Mag´s på ebay og et sæt drag´s fra http://www.cokertire.com/
så har du mere eller mindre realiseret mine AutoCad tegninger. (min den skal nok komme i "real life" en dag også)

R


Tak - og til det med bagruden, kan jeg kun sige at det er meget velovervejet og hverken dovenhed eller uopmæksom fra Jimmi's eller min side!

Jeg var jo selv med til at skære den op og det var mig der skar den der igennnem bagruden - på det tidspunkt havde jeg selv en forestilling om, at den skulle ha haft runde former i enderne, som jo ville ha været meget naturligt, nøjagtig ligesom vi ikke bare afsluttede de bagerste sideruder i en spids.
Da den så var svejst sammen på kryds og tværs og igen hang sammen, kunne jeg se at hvis man rundede bagruden, ville køleribberne under ruden stikke ud på hver side (fordi ruden ville blive smallere) og dét ville virkelig ha set åndsvagt ud, så skulle man ha fjernet (lukket) et par ribber i hver side for at få det til at harmonere, så enden blev at den blev lavet i fuld bredde for harmoniens skyld og osse fordi jeg syntes den bagrude ser hammergodt ud som den er og passer godt til bilens former iøvrigt.
Den ER så faktisk rundet lidt i spidserne, men det er ikke rigtig til at se på billederne. Den bliver så knap så spids efter rudegummi er kommet i.

Bjarne
-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) spaceman Member
Skrev for 16 years siden | | | |
spaceman skrev:
REN skrev:
HEEEEELT rigtig.. Den har fået de fede proportioner.

Eneste "kritikpunkt" er nok at jeg ville lave en blødere runding i bagrude sammenføjningen i stedet for den lidt skarpe kant.

Men for satan den er nice.. Smid nu kassen efter et sæt vintage race Mag´s på ebay og et sæt drag´s fra http://www.cokertire.com/
så har du mere eller mindre realiseret mine AutoCad tegninger. (min den skal nok komme i "real life" en dag også)

R



Ja, det med et par gamle fælge har jeg kigget på i laaaang tid og de halibrand fælge som jeg gerne vil ha, koster cirka det samme som vores hus :) så det må vente lidt - desuden har jeg købt et par 17 tommer egerhjul fra en gammel Ford, som kommer på efter den er synet. Tror jeg osse på kommer til at se godt ud med et par coole cookertires med hvide dæksider :)

Bjarne

-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) Solmex Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg kan se, at i har fravalgt sænkede spindler til fordel for "sænkede TROMLER"...
Hæ hæ....den bliver sjov at kører i!

Arh - det er gas :)

RIGTIGT fedt projekt - glæder mig til at se mere.
Mojn
-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) JJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Så slap jeg endelig af med den...skønt
og Bjarne fik lige en lille test tur inden den blev læsset på trailen
DSC00241.jpg
DSC00242.jpg

-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hold K mand hvor er den fed ....

er i ikke friske på en tagsænket bus ;-)
i får ALT hvad jeg har til den med ...

i kan jo komme forbi og se den ;-)


Mvh Tagsænket.
(permalink) tagsnket Member
Skrev for 15 years siden | | | |
åhh ....
kunne lige se,
jeg ikke var logget ind ;-)

http://vwnettet.dk/forum/topic/382228

Mvh T.
(permalink) Kaj Hansen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bagklap_og_Andre_006.jpg

(permalink) Kaj Hansen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bagklap_og_Andre_003.jpg

(permalink) Mark Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Rat Fink Spaceman
-------------------------------------------
Mark 22777737
bugfreaks@mail.tele.dk
(permalink) Ken_Nielsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej Bjarne.

Er det meningen der skal trinbrædder på bilen?
Eller synes jeg du skulle overveje at lave en eller anden form for afslutning af karosseriet forneden under dørene, måske noget i den her retning...

http://youtube.com/watch?v=fezGuuvvxxI

Mvh, Ken.
-------------------------------------------
mobil: 60608016
(permalink) pickup_jens 21 81 86 68 Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hvad så spaceman ha du snært fåde lave den færdi og ha du ikke nogen billeder af hvorlangt du er kommet med den
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
(permalink) snibeke Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jaah vi vil se billeder :)
-------------------------------------------
I'm blond, what's your excuse ? 61 70 44 18
(permalink) JJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |
det kan jeg svare på..den står hos mig og får lavet lidt flere detaljer
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) pickup_jens 21 81 86 68 Member
Skrev for 15 years siden | | | |
JJ skrev:
det kan jeg svare på..den står hos mig og får lavet lidt flere detaljer


jj hvad for nogen detaljer ?????
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Dimensionerne på tagsænkningen er kanon.
Bagruden bliver jeg nødt til at sige er en ommer efter min mening.
Formsprog og æstetik er gået fløjten.

Det er lidt som min kammerats harley med kisteformet tank
- det var fedt da de stod og lavede det, men nu er det knap så fedt.

Når det er sagt er det din bil og den skal nok blive fed.

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) snibeke Member
Skrev for 15 years siden | | | |
JJ skrev:
det kan jeg svare på..den står hos mig og får lavet lidt flere detaljer


Er du Gået i gang med at male den ??
I øvrigt enig med Gustav.. også den del at hvis Du Bjarne synes den er fed er det det vigtigste.. :)
-------------------------------------------
I'm blond, what's your excuse ? 61 70 44 18
(permalink) JJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |
snibeke skrev:
JJ skrev:
det kan jeg svare på..den står hos mig og får lavet lidt flere detaljer


Er du Gået i gang med at male den ??


han siger jeg ikke må...havde ellers lånt en fruens ruller men nænæ det jeg måtte sgu ikk:)
nej han er en meget bedre maler end jeg er, så det står han selv for jeg kal bare lave lidt mere jern arbejde som han nok fortæller om selv når han er færdig med at holde føsdag for fruen
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hvad satan....det lugter da af en reklamationssag hvis han har kørt den hele vejen tilbage igen!!!!! eller har du købt den af ham?
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) JJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hendrixxx skrev:
hvad satan....det lugter da af en Reklamationssag hvis han har kørt den hele vejen tilbage igen!!!!! eller har du købt den af ham?


nej den kommer vist aldrig tilsalg... han siger han skal begraves i den:)


det lugter da af en Reklamationssag?????
ja jeg er blevet dømt til at arbejde gratis for ham i 4 år....næ jeg har bare lavet en fejl og så skal den da rettes.
men sådan er det når man ikke er verdensmester og kun en amatør så kan sådan noget desværre ske
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) spaceman Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ken_Nielsen skrev:
Hej Bjarne.

Er det meningen der skal trinbrædder på bilen?
Eller synes jeg du skulle overveje at lave en eller anden form for afslutning af karosseriet forneden under dørene, måske noget i den her retning...

http://youtube.com/watch?v=fezGuuvvxxI

Mvh, Ken.


Hej Ken, jamen jeg syntes da du har fuldstændig ret i det du skriver her og det er da osse meningen at det nederste af karossen skal ende på en lignende måde - ihvertfald skal den ikke bare ende som en vw ser ud uden trinbræt. :)

Bjarne

Undskyld jeg ikke lige fik svaret noget før !!
-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) spaceman Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hold da op for en interesse for min v-rod, det er da fedt - fint nok!!

Den er lige nu, som Jimmi skriver, ovre på djævleøen igen for at få rettet en fejl og samtidig skal jeg lige ha' lavet et par småting om :)
Nu må jeg jo nok indrømme, at jeg ikke er nem at stille tilfreds når det kommer til formgivning, men jeg var jo heldigvis selv med til at skære den istykker fordi jeg vidste (sådan nogenlunde) hvordan jeg ville ha min bil choppet og hvor den skulle forkortes osv, så jeg efterlod "bare" jobbet til Jimmi at svejse den sammen igen efter den var findelt i 47 stykker vw-plade, så alt i alt er jeg ovenud lykkelig for hvor fin formen er blevet på bilen genelt, men den har under alt det svejs givet sig lidt og var blevet et par mm skæv i forruden, så det er det Jimmi retter + + + alle de "småting" jeg nu lige kunne finde på, at der også skulle laves på den mens den var derovre.
Inden den kom over til Jimmi første gang har jeg spurgt et par stykker om de havde mod på jobbet og der var mange der sparkede i gruset og kiggede lidt op i himlen og tænkte noget i retning af " du er sgu ikke rigtig klog" - hehe enig - men Jimmi havde nosser nok til at sige ja første gang jeg spurgte ham, osse selv om han måtte indrømme, at han ikke havde prøvet at choppe et tag før, det må jeg jo ta' hatten af for ! - da jeg så ringede og fortalte ham den dårlige nyhed om at den havde en fejl, sagde han bare det må du undskylde og det retter jeg naturligvis, bare kom over med den, det kan jeg da heller ikke andet end ta' hatten af for, det er der ikke så mange der har nosser til at indrømme.
Alt dette skriver jeg dels for at forklare hvorfor den står derovre, men osse fordi det er lidt sjovt at spørge om billeder, når man ved at den står på sjælland og at man selv tror man er verdensmester og fejlfri:)

Billeder kommer selvfølgelig når jeg får den den hjem igen og kommer lidt videre med den.

Ang. bagruden så bliver den lavet om til en splitbagrude, men formen beholder jeg for det er sådan jeg vil ha' den.

Bjarne
-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) snibeke Member
Skrev for 15 years siden | | | |
spaceman skrev:
Hold da op for en interesse for min v-rod, det er da fedt - fint nok!!

Alt dette skriver jeg dels for at forklare hvorfor den står derovre, men osse fordi det er lidt sjovt at spørge om billeder, når man ved at den står på sjælland og at man selv tror man er verdensmester og fejlfri:)

Billeder kommer selvfølgelig når jeg får den den hjem igen og kommer lidt videre med den.

Ang. bagruden så bliver den lavet om til en splitbagrude, men formen beholder jeg for det er sådan jeg vil ha' den.

Bjarne


Meget har jeg sagt ..for jeg taler en del, men verdensmester har jeg nu aldrig pralet med at være, ikke i tagsænkning ihvertfald... :) Vidste ikke at et spørgsmål om at se billeder var en fornærmelse i hotrod verdenen. :)

Og igen hvis du er vild med den bagrude er det jo bare fedt.


-------------------------------------------
I'm blond, what's your excuse ? 61 70 44 18
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
snibeke skrev:
spaceman skrev:
Hold da op for en interesse for min v-rod, det er da fedt - fint nok!!

Alt dette skriver jeg dels for at forklare hvorfor den står derovre, men osse fordi det er lidt sjovt at spørge om billeder, når man ved at den står på sjælland og at man selv tror man er verdensmester og fejlfri:)

Billeder kommer selvfølgelig når jeg får den den hjem igen og kommer lidt videre med den.

Ang. bagruden så bliver den lavet om til en splitbagrude, men formen beholder jeg for det er sådan jeg vil ha' den.

Bjarne


Meget har jeg sagt ..for jeg taler en del, men verdensmester har jeg nu aldrig pralet med at være, ikke i tagsænkning ihvertfald... :) Vidste ikke at et spørgsmål om at se billeder var en fornærmelse i hotrod verdenen. :)

Og igen hvis du er vild med den bagrude er det jo bare fedt.




Såå så søde - det var slet ikke møntet på dig :) men mere dem der ved den ikke har forandret sig siden I sidst så billeder af den, netop fordi den skulle over hos JJ igen og ha rettet lidt plade-arbejde, for så kan man jo bare sige hvad man vil vide: skal der laves noget om på den og hvorfor - istedet for alle de kryptiske spørgsmål :) :)
Det er slet ikke nogen fornærmelse og spørge om billeder på nogensom helst måde, medmindre det er for at for at få svar på noget andet !!!!

Bjarne



(permalink) spaceman Member
Skrev for 15 years siden | | | |
okay !!
-man kan så osse logge sig ind først :) Hermed gjort

Bjarne
-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) spaceman Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Her er et par billeder af rodden før den blev sendt til sjælland......
-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk

Reply »

You must log in to post.