Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ang bobler på lak

Tags:
No tags yet.

(permalink) cardude Member
Skrev for 16 years siden | | | |
når lakken på en hel bil bobler i små bobler overalt på næsten alle flader, hvad betyder det så? bilen er omlakeret men jeg ved ikke hvem eller hvornår det er gjort.

jeg regner med at det betyder at bilen skal omlakeres, men hvad skyldes sådan en masse små bobler.

det er overalt på bilen at der er bitte små bobler i lakken, rust er vel udelukket når det er overalt, bilen står detsvære uden for i et telt med godt ventilation, ingen regn på den men hellere ikke mere fugtigt end luften er, den skulle gerne komme inden døre igen om et par måneder men indtil videre kan jeg ikke gøre andet end at lade den stå i teltet, sammen med resten af hvores biler.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Fugt under lakken, fra da den blev malet. Man har vandslebet og så var den ikke ordentligt tør før den blev sprøjtet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 16 years siden | | | |
lyder som dårlig forberedelse
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
eller for våd eller for tykt lag sprøjte spartel
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) KIDJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det plejer at være sprøjtespartel der er skyld i det.
Sprøjtespartel er et godt og fyldigt produkt men det er ikke optimal efter som det kan suge fugt til sig. Det blev brugt meget før i tiden men ser det sjældent mere. USA har brugt det rigtig meget til biler der hurtigt og billigt skulle have en lakering. Hvis du begynder at se på amrikanerbiler finder du det rigtig tit, små bobler over alt. men du skal nok regne med at du skal have slebet den i bund, hvis det er sprøjtespartel som jeg kan forstille mig det er.
Nogle siger at de bliver mindre tydelige når der er rigtig varmt, (Evt en tur i malerkabinen ved 60grader), men ved ik om det passer. Men hvis det passer kommer de jo igen når der bliver køligt og fugtigt igen.
-------------------------------------------

(permalink) cardude Member
Skrev for 16 years siden | | | |
KIDJ skrev:
Det plejer at være sprøjtespartel der er skyld i det.
Sprøjtespartel er et godt og fyldigt produkt men det er ikke optimal efter som det kan suge fugt til sig. Det blev brugt meget før i tiden men ser det sjældent mere. USA har brugt det rigtig meget til biler der hurtigt og billigt skulle have en lakering. Hvis du begynder at se på amrikanerbiler finder du det rigtig tit, små bobler over alt. men du skal nok regne med at du skal have slebet den i bund, hvis det er sprøjtespartel som jeg kan forstille mig det er.
Nogle siger at de bliver mindre tydelige når der er rigtig varmt, (Evt en tur i malerkabinen ved 60grader), men ved ik om det passer. Men hvis det passer kommer de jo igen når der bliver køligt og fugtigt igen.


det lyder meget passende, bilen er fra usa og omlakeringen ser gammel ud, ej hellere helt ordentligt lavet, men hva pokker man levede med det,
nu derimod så kan jeg hellere ikke se nogen vej uden om at slibe den ned og få den lakeret ordentligt, det der sprøjtespartel, gav man det også til biler som så okay ud i overfladen, eller var det til at tage evt buler ved du det?

Reply

You must log in to post.