Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  pladearbejde, hvad siger synsmanden ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) birke Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der er et hul i "napoleonshatten" på min type 1.
Altså i tværvangen foran på bunden, lige under torpedopladen.

Må man "lappe" dette ?

Eller skal man løfte karossen og skifte hele stykket ?

Jeg forudsætter selvfølgelig at arbejdet bliver udført samvittighedsfuldt og
at karosse og bund ikke bliver svejset sammen.

Så spørgsmålet går altså på om det er lovligt/ kan synes.....

Mvh Birke
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det kan du godt reparere.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) tom j Member
Skrev for 16 years siden | | | |
der er regler for hvordan plade arbejde skal udføres forskellige steder på bilen (zone b, c, også videre) zone b er det "værste" sted, da det er ved bærende punkter, Men min erfaring (er mekaniker)er at så længe det er lavet pænt og solidt, så bliver det godkendt... så kan du lave noget pænt plade arbejde, ja så er det bare igang med svejseren
-------------------------------------------

(permalink) Jvang Member
Skrev for 16 years siden | | | |
der er zone a,b,c og d.... zone A er hjulførende dele og skal udskiftes! zone B skal repareres således at det opnår oprindelig styrke og form! men hvem skal kunne vurdere det ordentligt, et stort hul i reglen!!!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det står i vejledningen for synsvirksomheder, hvordan det skal vurderes.
Og så er vi jo heller ikke helt så dumme som mange tror.

Du må gerne reparere napoleonshatten. Den er zone B i den side hvor bremsen sidder.
I zone B skal der "genskabes oprindelig styrke" som det hedder.
Det vil sige den skal se ud som før, det gamle plade skal fjernes og du skal i dit tilfælde bruge 2mm plade, som napoleonshatten er lavet af.

Man må faktisk også svejse i zone A. En bærearm eller fjederben kan jo godt være sammensat af flere dele. Hvis man skiller armen ad i de oprindelige svejsninger og svejser en tilsvarende del på igen, er det OK.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jvang Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det er ikke hvad, der står i de bøger jeg har her... men okay, det er jo også umuligt at købe rep. dele til det, så giver vel sig selv!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nej, men det er vejledningen man syner efter. Ikke hvad synsmanden selv "synes"

Hvis ikke man kan købe en rep.del, må man jo lave den selv. Det er ikke forbudt.

Sakset fra vejledningen:

Zone A omfatter:
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jvang Member
Skrev for 16 years siden | | | |

ja, men det er der så inden dødelige der kan, der er ingen af os, eller værkstederne der faktisk kan genskabe nøjagtig den samme styrke! husk nu det er svejsning vi taler om, ikke sammensatte konstruktioner med bolte og møtrikker!

men det er jo flueknepperi... : )

Reply

You must log in to post.