Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Problemer med kobling på t4 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jakob M Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har haft lidt problemer med min kobling, jeg havde svært med at komme i gear, jeg tog så motoren af da den skulle i vinterhi. Mit udrykker leje var gået i stykker, som eller var helt ny.

Jeg troede at det bare var et justerings problem fra min side af. Men da jeg så her i dag tog selve koblingen af, kunne jeg se at koblings lamellen stødte på de boldte som holder singhjulet fast. Og den har lavet en hel udfræsning i dem.

Det er lige som om at koblingen har en forhøjning i midten som går ind og rammer på boldtene.

Hvad skal jeg gøre for at det ikke sker, skal jeg slibe den forhøjning ned, eller skal jeg slibe af boldtene, eller måske tage lidt af svinghjulet.

MVH Jakob
DSC00057small.jpg
PC050057small.jpg
PC050055small.jpg

-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) vwanders Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du kører med den gamle type udrykkerleje, og har garanteret en solfjederkobling på. Du skal have den nye type (71-), såkaldt ført udrykkerleje på.
Det med boltene virker skørt. de eneste grunde jeg kan se er at lamellen enten har vendt forkert (jeg ved ikke om den overhovedet kan..), eller svinghjulet har været drejet alt for meget ned igennem tiden.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Jakob M Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Måske har du ret angående det sidste med at det har været drejet for meget ned før i tiden.

Så vidt jeg kan se kan lamellen ikke vendes forkert.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis din trykplade er en solfjeder, har du så den ring på som det udrykkerleje kræver?

Peter
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja det har jeg, jeg har købt en ring til eftermontering, som ser ud til at virke fint, den har ikke taget skade, selv om udrykkerlejet er totalt ødelags :D
Så den må siget at den virker ok.

MVH Jakob
PC060057.jpg

-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvor får man den ring?
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Min er købt hos kitogbuggyservice.dk

Jeg er i øvrigt kommet frem til at det er svinghjulet, som der er blevet drejet for meget af på, af en tidligere ejer.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Altså for mig ser det ud til at koblingsnavet har skrabt imod boltene eller din vandring på pedalen er så stor at solfjederen kammer helt over så en eftermonterede ring kan skrabe imod ved udkobling.
Det oplever du så som om den ikke kan koble ud, men i virkeligheden kobler den så meget ud at delene mødes igen på bagsiden. Det at den skraber imod kobler jo så til igen. Hvis man kun trykkede pedalen halvt ned ville den koble fri.

Når koblingen er monteret skal den være på vej til at solfjederen nærmer sig at blive flad.
Hvis den under tilspændingen bliver flad og faktisk begynder at bue indad. Der burde den så være udkoblet, når du betjener bilen.
Det er lidt svært at forklare, kan du forstå hvad jeg mener ?

Skal jeg måle et svinghjuls dybde for dig, når jeg kommer hjem, eller har du et andet du kan måle på ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rolf Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Dybden af svinghjulet fra kanten hvor trykpladen monteres og ind til selve koblingsfladen skal der være 22.5 mm

/R
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rolf skrev:
Dubden af svinghjulet fra kanten hvor trykpladen monteres og ind til selve koblingsfladen skal der være 22.5 mm

/R



men hvis begge de flader er drejet lige meget ned, så kommer selve koblingsnavet jo også tættere på svinghjulsboltene. For at kunne være helt sikker på problemet, så bliver man nok også nødt til at have et mål fra anlægsfladen på koblingen og ind til eksempelvis svinghjulsbolten.

Men Franks idé om at solfjederen kommer for langt "ind" mod motoren lyder egentlig rimelig fornuftig.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis der er en som ligger inde med et svinghjul som der ikke er drejet noget af på, så kunne jeg godt bruge det mål som der er fra lamellens anlægsflade og den første neddrejning i svinghjulet, den før hullet til boltene, hvis i forstår hvad jeg mener.

Det burde give mig en ide om hvor meget der er drejet af anlægsfladen.
Og husk det er et t4 svinghjul jeg taler om.

Takker for jeres hjælp.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk

Reply

You must log in to post.