Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  strøm til tændspole

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det tykke kabel i tændspolen og så spytte på tommel og pegefinger og holde i den anden ende af kablet og gerne røre ved motorblokken også :)

Nej pjat, men kablet i spolen selvf. Om du vil holde det 5mm fra stel. Du får ikke mig til at røre ved den slags. Det har jeg prøvet, tak for kaffe.

Nej du kan ikke måle (tror jeg) med din prøvelampe.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 16 years siden | | | |
He he synes det er sjovt ..:P

Jeg forestiller mig Jonas løbe ud til bilen og prøve det af som han får atvide herinde og så ind til pc igen.. og så tilbage til bilen..
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
sig mig snibeke..står du på lur i busken eller hvad??? ;O)nej det passer nästen.. min lille dreng er syg i de her dage, så det er kun når han sover til middag eller mama kommer hjem fra arbejde at jeg löber ud til bilen.
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja :p
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
så pas du bare på....jeg kan godt finde på at tisse i buskene.....
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Det tykke kabel i tændspolen og så spytte på tommel og pegefinger og holde i den anden ende af kablet og gerne røre ved motorblokken også :)

Nej pjat, men kablet i spolen selvf. Om du vil holde det 5mm fra stel. Du får ikke mig til at røre ved den slags. Det har jeg prøvet, tak for kaffe.

Nej du kan ikke måle (tror jeg) med din prøvelampe.


Den med spyttet på tommelfingren er fin- det slår som et stødhegn og så giver det varmen....hvis du besvimer (eller næsten) så er der slag nok på. Tag et tændrør ud og hold det mod stel mens du prøver at starte

Noget andet er at biltema har en dims til at sætte mellem tændrør og tændkabel. Den blinker hvis der kommer gnist og den koster få kr. varenr er 15-142

15-142_l.jpg

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
nu er dine tændkabler ikke de der lortekabler med fiber i istedet for kobber vel??? de knækker for et godt ord
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
nej det tror jeg ikke..metallet er dog sölvfarvet...men den der dims, den skal jeg da köbe mig.
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Det tykke kabel i tændspolen og så spytte på tommel og pegefinger og holde i den anden ende af kablet og gerne røre ved motorblokken også :)

Nej pjat, men kablet i spolen selvf. Om du vil holde det 5mm fra stel. Du får ikke mig til at røre ved den slags. Det har jeg prøvet, tak for kaffe.

Nej du kan ikke måle (tror jeg) med din prøvelampe.


Næh, jeg er osse gået over til at bruge gummistøvler og Egon Olsen-handsker - læs lyserøde opvaskehandsker - i slige situationer....

Men Biltema-dimsen lyder smart.

Mvh.
Mr-M.

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Opvaskehandsker kan ikke forhindre i at få stød fra et tændingsanlæg
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ok...så har jeg köbt sådan en dims.. når jeg kobler den direkte til tändspolen og stel, så blinker den. når jeg sätter den på et af de 4 tändkabler og på stel, så blinker den, men ikke så kraftigt..men flytter jeg den fra stel over på et af tändrörrne, så blinker den ikke. hvordan kan der väre dårlig stel ved tändrörene, men god stel på indsugningsmanifolden???
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=lotus-jonas]ok...så har jeg köbt sådan en dims.. når jeg kobler den direkte til tändspolen og stel, så blinker den. når jeg sätter den på et af de 4 tändkabler og på stel, så blinker den, men ikke så kraftigt..men flytter jeg den fra stel over på et af tändrörrne, så blinker den ikke. hvordan kan der väre dårlig stel ved tändrörene, men god stel på indsugningsmanifolden???

ingen der har nogle forslag??
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=lotus-jonas]ingen der har nogle forslag??

Hmmm - tjah, bom bom - prøv at låne tændrørskabler fra en anden bil - prøv at skifte tændrør - tjek motorens stelforbindelse - prøv at skifte strømfordelerdæksel - prøv at skifte rotor i strømfordeleren....

Og ta' det een ting ad gangen, så du ikke skifter noget overflødigt.

Mvh.
Mr-M.



-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Prøv at skrue tændrøerne i og starte motoren
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jpwest Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Prøv at skrue tændrøerne i og starte motoren


H
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
tak for al hjälp indtil nu.
jeg har prövet at starte motoren..men det går ikke..og alt er sprit nyt...hvor meget skal platinerne åbne??? det virker mest som om at der ikke kommer power nok igennem fra fordeleren ud i ledningerne.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Kommer der benzin ?
Medens jeg var i lære var jeg også altid så bekymret for om en motor ville starte efter man f.eks. havde haft den ude.
Så sagde en mekanikersvend til mig: " se om der er gnist mellem platinerne og der kommer benzin ude af accellerationspumperøret, så skal den starte" Uanset om tændingstidspunktet er forkert eller tændingsrækkefølgen er forkert, så skal den slå en skid om ikke andet" "Så kan man se om der liv" !
Den holder i 99% af tilfældene.
Det kan jo være du står med nummer 100. Men det er også svært for os andre at se gennem computeren. Kabler, rotor og alt skal jo være OK. Så må du ohme kabler og rotor igennem, fordelerdækslets midterkul skal kunne nå rotoren, osv.

Platinerne skal åbne 0,4mm.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja jeg ved det er svärt...må checke det hele igen..men der sker bare ikke en disse, når jeg pröver at starte den har også prövet med startgas...
(permalink) jpwest Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Prøv en fordeler fra en gammel motor,platiner dæksel kabler kondensator hele pivtøjet,bare lige sikre dig den laver gnist mellem platinerne(evt kør på starteren mens dækslet er af,så ses den nydligste gnistregn)

West
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
AND IT'S ALIVE!!!!!! tror det var dårlig forbindelse, men nok mest platinerne der skulle stilles!!!!! 1000 tak til alle!!!!!!
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=lotus-jonas]AND IT'S ALIVE!!!!!! tror det var dårlig forbindelse, men nok mest platinerne der skulle stilles!!!!! 1000 tak til alle!!!!!!

hvilken fölelese!!! super cool... så blir det sgu nok forår alligevelg!!!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Aah, det var også ved at trække lidt ud ikke ?
Og se nu igen. Vi andre kunne ikke se at dine platiner ikke åbnede.
Den ville have startet selv om platinerne åbnede 0,25mm eller 1,0mm. Men den ville ikke køre ordentligt. Men den starter !!

Nu her om 2 måneder, så starter vi forfra med biler der ikke kan køre selv om de har fået nye platiner i vinter. Når de så har kørt i 2 uger, så åbner platinerne ikke mere på de 90% af dem der kører med uoriginale platiner.
Men de kører og starter indtil de slet ikke åbner mere. Den er tålmodig sådan en VW.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det var ved at träkke meget ud!!! problemet var faktisk at de åbnede for meget!! du har väret meget behjälpelig frank!!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja de kan selvfølgelig åbne så meget at de IKKE lukker. Så virker systemet jo heller ikke.
Min pointe er at det er jo ikke let for os andre at se når tingene er helt i skoven.
Dette er ikke kun til dig, men når en bruger siger at "alt er nyt og jeg kan ikke forstå det ikke virker" så vil I få mange forslag som ikke hjælper.
Det er ikke let at uddanne en mekaniker på et halvt år via nettet. Og slet ikke når de fleste kun går op i "fede fælge" og skamsænkning, men ikke gider sætte sig lidt ind i hvorfor skidtet kører.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jpwest Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Aah, det var også ved at trække lidt ud ikke ?
Og se nu igen. Vi andre kunne ikke se at dine platiner ikke åbnede.
Den ville have startet selv om platinerne åbnede 0,25mm eller 1,0mm. Men den ville ikke køre ordentligt. Men den starter !!

Nu her om 2 måneder, så starter vi forfra med biler der ikke kan køre selv om de har fået nye platiner i vinter. Når de så har kørt i 2 uger, så åbner platinerne ikke mere på de 90% af dem der kører med uoriginale platiner.
Men de kører og starter indtil de slet ikke åbner mere. Den er tålmodig sådan en VW.



Hvis ikke flere ting griber ind i hinanden så er en Avnblæser nok noget af det der er lettest og ha med og gøre (Chevy SmallBlock kommer dog ret tæt på,har hørt engang sådan en kan køre til starteren gir op)og ret ligeglad med kiksede indgreb,så længe vi ikke er helt ude i hampen

West

Reply

You must log in to post.