Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Karburator til 356C

Tags:
No tags yet.

(permalink) Herlak Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har et sær Weber IDF 40 til at ligge.
Jeg går egentlig udfra, at de godt kan bruges på sådan en 1600 Porschemotor.
Er der nogen, der kan give et fingerpeg om, hvordan sådan nogen skal være dysset? Hvis der altså findes sådan noget som en "grundindstilling"..

Hvis jeg skal have dem finjusteret, hvor skal jeg så hen? (jeg bor ved Herning)

Martin
-------------------------------------------
herlak@me.com
Holder til i Herning
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis du har de originale karburatorer og de virker, så kør med dem.
Porschemotoren er meget følsom og virker f.eks. ikke hvis man bruger de billige manifolder der bare har et kæmpehul der kan bruges på 36-45mm karburatorer.
Det gør en VW i øvrigt heller ikke, men det er som om at Porschen er meget følsom.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Herlak Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har ikke de originale - desværre.
Der er vist ikke nogen af 356C'erne, der er født med Weber.
Tror jeg ikke.
Jeg har ledt efter de originale, men de er ikke nemme at finde i en god stand, så jeg håbede at kunne bruge de 2 Weber karbarutorer.

Martin
-------------------------------------------
herlak@me.com
Holder til i Herning
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nej de kom med Solex og den 75HK med Zenith
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Herlak Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det var det, jeg tænkte.
Så må jeg jo bare foresætte min jagt..

Martin
-------------------------------------------
herlak@me.com
Holder til i Herning
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har du prøvet ebay.com....?lige nu er der både solex og zenith til salg..

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har lige snakket med en Pårsjeekspert. Han siger de godt kan køre med Weber.
De problemer jeg nævnte har været pga. andre ting. Amerikanske knastaksler af ukendt herkomst, f.eks.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tak for det Frank!

Det kan jo blive løsningen på det.
Jeg har bare dårlige erfaringer med ebay, men hvis det er stedet at skaffe dem, må jeg jo bare prøve igen :-)

Martin
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har selv været med til at sætte en sæt 40 mm weber IDF på en 75 HK 356B, i stedet for de originale Zenith.

Når man sætter et sådant weber kit på en 356 motor, er der ikke umildbart plads til Chokerne. Så de afblændes blot med en plade. Den skulle lige have et par ekstra pedaltryk under opstart, men kort derefter kørte den faktisk rigtig fint.

Har også selv sat 40 weber IDF på min 356 motor, men den har jeg dog ikke haft startet endnu..., men håber da det kommer til at forløbe ok. Og weber kit´et, incl manifolder fåes hos CSP m.fl. (kit & buggy, Farmer osv.).

- Hvorfor lede efter et brugt på ebay..? Du ved jo ikke hvor slidte de er...?

Mvh.
Henrik H.
356-1.jpg

(permalink) Herlak Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det var netop det med den manglende choker, jeg var bekymret for.
Så må jeg jo bare have mine dysset om, så de passer.
Kan du huske, hvad der sidder af dyser i dine?

Martin
-------------------------------------------
herlak@me.com
Holder til i Herning
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
De dyser der sidder i mine, er stadig dem som karburatoren er leveret med, og jeg ved ikke størrelsen på dem.

Men det samme gjorde sig gældende for det weber kit der blev sat på den før nævnte 356B. Og de dyser var ikke mere "ved siden af", end at bilen selv kunne køre ud til et værksted, som råder over et rullefelt. I hvilket omfang den derefter fik justeret dyserne, er jeg ikke bekendt med.

Vedr. chokerne, så kan det godt lade sig gøre at lave. Problemet er afstenden ind til blæsehuset. Så umildbart ser jeg 2 måder. Enten slå en bule ind i blæsehuset, eller hæv karburatoren med en spacer mellem karburator og manifold.

Men hvis du kun skal køre i sommerperioden, hvorfor så ikke bare leve et at pumpe pedalen lidt under opstart. Det har jeg i hvert fald tænkt mig, i første omgang.
356-2.jpg

(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke dysser og venturier der bliver brugt. Min 912´er har fået 40 idf´er på, men jeg har en ide om de ikke har været til en kyndig person, da de blev justeret. Lige pt ved jeg kun de har 28 mm venturier hvilket jeg synes er lidt for en 1600 ccm porsche, eller er jeg helt gal på den? Dysser har jeg ikke tjekket endnu.
-Mark S
(permalink) Herlak Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du har sgu nok ret Henrik.
Jeg må montere dem og så give dem en hurtig indstilling, så jeg kan trille ud til en professionel, der vil dysse dem og indstille dem.

Martin
-------------------------------------------
herlak@me.com
Holder til i Herning
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det Mark skriver, er jo lige netop problemet, blandt andet . De 40 mm. sæt der købes af normale veje, trænger i den grad til en adskillelse, rengøring og opjustering. Hvor meget en 356ér skal have i venturier og dyser aner jeg ikke. En 75 hk kan snildt leve med 28 mm. Om det er optimalt, ved jeg ikke. En 90hk skal have mindst 30 mm. efter min tommelfinger regel.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja, det er står også på min to-do liste. Der er sikkert stadig støbesand og ikke justeret svømmerhøjde på dem!
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Farmer skrev:
Det Mark skriver, er jo lige netop problemet, blandt andet . De 40 mm. sæt der købes af normale veje, trænger i den grad til en adskillelse, rengøring og opjustering. Hvor meget en 356ér skal have i venturier og dyser aner jeg ikke. En 75 hk kan snildt leve med 28 mm. Om det er optimalt, ved jeg ikke. En 90hk skal have mindst 30 mm. efter min tommelfinger regel.
T


Når du nu skriver "De 40 mm. sæt der købes af normale veje", går jeg ud fra at du mener et nyt sæt..?

Og mener du her at man, efter man har pakket sine helt nye karburatorer ud af kassen, skal starte med at skille dem af og rengøre dem..? Det må da være begrænset hvor meget et helt nyt sæt trænger til en rengøring, eller hvad..?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jo, det er det han mener. De skal renses og der justeres svømmehøjde.

-Mark S
(permalink) Mark S Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tjek hvor meget skidt der kommer ud af denne idf.
http://www.carburetorclinic.com/setup.htm
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg ville da nok også lige skrue alle dyserne ud og blæse kanalerne igennem med trykluft.
Om ikke andet så lige for at se hvilke størrelser der sidder i, så man ikke bare står og ligner en idiot ude ved rullefeltsmanden når han spørger.
Så ville jeg lige måle om accellerationspumperne giver den samme mængde.
Når den lige har været startet vil jeg skrue et emulsionsrør op og danne mig et indtryk af svømmerhøjden.
Synkronisering og indstilling af tomgang og så ud at køre en times tid.
Rensning af tomgangsdyser. Synkronisering og indstilling af tomgang og så køre en uges tid.
Rensning af tomgangsdyser. Synkronisering og indstilling af tomgang og så køre en uges tid.
Rensning af tomgangsdyser. Synkronisering og indstilling af tomgang og så køre en uges tid.
Rensning af tomgangsdyser. Synkronisering og indstilling af tomgang og så køre en uges tid.
Så burde den være der ! Hvis ellers rullefeltsturen går som den skal.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hr. Andersen.

De kan da også tage pusten fra enhver..! Nu gik jeg jo og troede at det hele var bare lige....

Men der mangler egentlig et min. km-tal i de der ugentlige tilkørsels faser..?
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja, Hr. Andersen er en hård negl ;-)
Svømmerhøjden skal i 9 ud af 10 tilfælde ændres.
Så du må påén igen Henriksen
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mark S Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Fik sat 32 mm venturier, 140 hoved og 200 luftdysser i, så skete der lidt.
(permalink) luffe Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Link til lidt porsche dele;
http://www.pelicanparts.com/356/356parts.htm

Reply

You must log in to post.