Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1679 projekt. Jeg starter da bare forfra:)

Tags:

(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=niels-erik]Hvad så med at få liv i den motor!! Og fortæl om det her?

Det lover jeg, men mit mangel på know how betyder at jeg skal have hjælp til at sætte den i. Jeg har nogle kontakter som jeg håber vil hjælpe, men jeg skal lige have lavet en aftale med dem:)

Der mangler også stadig nogle småting:

Montering af tændspole og tændkabler.
Benzinpumpefætter 100mm

Flemming

I skal nok få høre om den virker.
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har div. Pumpe stænger. . . .
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg havde fornøjelsen af at trække på Franks rutine forleden til Dynoday i Støvring. Han viste hvordan man kunne kontrollere avanceringen af tændingen ved at suge i vacumslangen. Hvordan fungere dette på en motor med dobbelt karb og 009 fordeler, når der jo ikke er en vacumdåse på sådan en?

Når man lærer noget bliver man bare forvirret på et højere niveau:)

Flemming
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bankmanden skrev:
Jeg havde fornøjelsen af at trække på Franks rutine forleden til Dynoday i Støvring. Han viste hvordan man kunne kontrollere avanceringen af tændingen ved at suge i vacumslangen. Hvordan fungere dette på en motor med dobbelt karb og 009 fordeler, når der jo ikke er en vacumdåse på sådan en?

Når man lærer noget bliver man bare forvirret på et højere niveau:)

Flemming


Det er fordi 2 karburatorer normalvis ikke kan lave lige så meget sug (vacuum) som én karburator kan, så når man monterer flere karburatorer anvender man så bare en fordeler der udelukkende bruger mekanisk avancering via fjedre. Motorer med "stor" knast har endnu sværere ved at skabe det sug der skal til i lave omdr..


-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hold da kæft man bliver klog når man gider at skrue og spørge lidt.
Tak for det Rasser.
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Nu tror jeg dælme min motor er færdig.

Nu er der kun én vej tilbage. Nu skal den i og den skal startes.

Er der nogen som kunne tænke sig at give mig en hånd med det? Måske en der har prøvet der før?

Med venlig hilsen
Flemming
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Blob Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej Flemming

Hvornår havde du planlagt at den skulle i?

Mvh Jakob
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg havde planlagt den skulle i om ca 14 dage, men jeg har lige besøgt Frank i Nibe, og han mente der var 6-7 vigtigere ting at få lavet inden for de næste 33 kalenderdage..... hvis I forstår:(

Flemming
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Blob Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Det er bare i orden.

Jeg kommer ud på Brotoften i dag. Så kan vi lige snakkes ved.


Jakob
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Pinbolte til montering af udstødning var svejsede på, og ikke for godt. Det lykkedes mig at knække en svejsning da jeg spændte udstødningen på.

Er det muligt at udskifte de pinbolte?
Hvordan får man dem nemmest afmonteret?
Bliver det værre hvis man svejser en møtrik på og forsøger at løsne den sådan?

Vil jo allerhelst have nye på istedet for at skulle til at svejse bilbolte. Det er jo ikke ligefrem den bedste løsning.

Jeg håber nogle har et godt råd!!

Flemming
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Du kan godt bore bolten ud og bagefter skære gevindet op med en snittap.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
warp skrev:
Du kan godt bore bolten ud og bagefter skære gevindet op med en snittap.


Hvordan?

Kan jeg selv gøre det?

Vigtigst af alt: Kan jeg gøre det UDEN at skille hele lortet fra hinanden igen?

Flemming
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bankmanden skrev:
warp skrev:
Du kan godt bore bolten ud og bagefter skære gevindet op med en snittap.


Hvordan?

Kan jeg selv gøre det?

Vigtigst af alt: Kan jeg gøre det UDEN at skille hele lortet fra hinanden igen?

Flemming


Hvis det var mig ville jeg afmontere topstykket og spænde det ordenligt op i en stor skruestik og bore støttebolten ud med en søjleboremaskine og derefter skære gevindet op.
Jeg vil ikke anbefale at bore i toppen med en håndboremaskine mens motoren sidder i bilen. Det er ikke til at styre.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) langeberg Member
Skrev for 15 years siden | | | |
jeg ville prøve at tage en 8mm møtrik og svejse en punktsv...vent lidt men den må gerne være lidt håndlun.. og så prøve at løsne pinbolten..mvh jan
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Tak for det.

Jeg tror jeg prøver Jans løsning først, og så lorte/øvmetoden bagefter. Man kan jo have lov at være heldig:)

Tak for svar.

Flemming
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) langeberg Member
Skrev for 15 years siden | | | |
prøv bare nogle gange ..jo ikke sikkert din hæfte sv. holder første gang...*GG*
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Rookie kan man kun sige.

Jeg var efterhånden færdig med min 1679 med kadroner. MEN hvorfor ikke vente med at kontrollere aksialspillerum til man er HELT færdig. Det er nærmest lige så spændende at at skrabe et skrabelod. Efter montering af tilstrækkelige shims for at få justeret spillerummet kan motoren slet ikke turne. JUHUUUU. Det er så dejligt at lære noget nyt, og jeg vil nu give det videre til alle andre 1. gangs mortor-skruere.

"KONTROLLER ALTID AKSIALSPILLERUM INDEN MAN SAMLER HELE MOTOREN"!

Heldigvis har jeg en anden blok som jeg kan flytte hele lortet over på. Og jeg tror måske lige at jeg vil måle sløret efter i den INDEN jeg samler hele skidtet:)

Men jeg er ved godt mod. Det skader jo ikke at lære lidt. Jeg ville måske gerne have lært det lidt før, men bedre sent end aldrig.
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
som før nævnt i en hel del indlæg om motor renovering - er 9 ud af 10 blokke somregel slidt op - tit er det aksialspillerummet den er gal med , eller også er det små revner i leje sæderne , så det kunne du næsten ha forventet inden du gik igang flemming - den er måske gal med den anden blok du også har.

men godt mod - det er godt ;0) man skal jo lære så længe man lever - desværre lærer du det på den hårde måde lige i tiden syntes jeg ;0/
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
som før nævnt i en hel del indlæg om motor renovering - er 9 ud af 10 blokke somregel slidt op - tit er det aksialspillerummet den er gal med , eller også er det små revner i leje sæderne , så det kunne du næsten ha forventet inden du gik igang flemming - den er måske gal med den anden blok du også har.

men godt mod - det er godt ;0)


Hej Ib.
Nu er der jo også folk som har sagt til mig, at hvis man kan undgå at skille blokken ad når man er rookie, så er det at forestække, og så kan man jo ikke opdage revner.
Jeg vil kun opdage det der kan måles udefra.
Men nu skiller jeg den lorteblok helt ad, så kan jeg da lære lidt om hvad fanden der gemmer sig i sådan en fætter.

PS. så kan du nok gætte, at jeg ikke kommer og svejser ved dig før jeg har fået afmonteret toppene:)

Andet godt råd til motor-rookies:
HVIS DU TROR DU LIGE KAN SKILLE EN MOTOR AD, OG SAMLE DEN IGEN UDEN AT ST
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hvis man har en lorteblok med for meget slør, er den så ubruglig, og skal man kyle den ud?

Så kan man også spørge, at hvis 9 ud af 10 blokke er færdige, hvorfor helvede gemmer folk dem så?

-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
fordi de ikke tror på det flemming - ligesom dig ;0)

og siger jeg nu at 1679 ikke er det bedste cylindersæt der findes - tjah så tror du jo nok heller ikke på det - det er for tyndt i gods - gå op i et større hvor blokken skal bores op - feks 1776 - det holder lidt bedre - ikke at jeg har prøvet det selv - men jeg har hørt om så mange andre der har. og dem tror jeg på ;0)

du skulle ha gemt den blok til sankt hans bålet - det giver sådan et godt lys med sådan en magnesiumblok der brænder ...

men det er jo de alvorlige fejl man husker bedst og deraf lærer mest ved - så det
er da ikke helt spildt arbejde .
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
fordi de ikke tror på det flemming - ligesom dig ;0)

og siger jeg nu at 1679 ikke er det bedste cylindersæt der findes - tjah så tror du jo nok heller ikke på det - det er for tyndt i gods - gå op i et større hvor blokken skal bores op - feks 1776 - det holder lidt bedre - ikke at jeg har prøvet det selv - men jeg har hørt om så mange andre der har. og dem tror jeg på ;0)

du skulle ha gemt den blok til sankt hans bålet - det giver sådan et godt lys med sådan en magnesiumblok der brænder


Jeg tror fint fint på det, men jeg er pisseligeglad:)
Det må køre så længe det kører. På en måde kan det også være ligegyldigt, når den alligevel aldrig kommer i:)

Jeg har lige brugt en formue på min 56'er, så jeg bruger ikke flere penge på motor lige nu. Slet ikke hvis jeg gerne vil beholde min kæreste. Hun husker jo selvfølgelig at jeg sagde:

"Jamen Skatter.... hvis nu jeg køber denne fine bil, så skal jeg slet ikke bruge penge på at renovere den, så det bliver faktisk billigere for mig" :)
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bankmanden skrev:

"Jamen Skatter.... hvis nu jeg køber denne fine bil, så skal jeg slet ikke bruge penge på at renovere den, så det bliver faktisk billigere for mig" :)


endnu en alvorlig fejl - nok egentlig værre end den anden - uha uha ;0)
men du kan jo bare sprørge - jeg er kun 8 km væk - og vil godt give et godt råd
eller lign - så længe jeg kan beholde hænderne i lommen er det helt gratis ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply »

You must log in to post.