Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1679 projekt. Jeg starter da bare forfra:)

Tags:

(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
Bankmanden skrev:

"Jamen Skatter.... hvis nu jeg køber denne fine bil, så skal jeg slet ikke bruge penge på at renovere den, så det bliver faktisk billigere for mig" :)


endnu en alvorlig fejl - nok egentlig værre end den anden - uha uha ;0)
men du kan jo bare sprøge - jeg er kun 8 km væk - og vil godt give et godt råd
eller lign - så længe jeg kan beholde hænderne i lommen er det helt gratis ;0)





Hahaha Ibber .. skammer du dig så meget over dine fingre ikke er lige lange så du ligefrem skal have pesetos for det.
Du lyder snart som staten ... betal lige miljø & Co2 tillæg .."Jamen hvilken konto indbetaler i da på så Co2'en bare forsvinder???"

Iøvrigt lærer rookien her også stadig , små ting meen ..
Dynamo møller til M506 blæsehuse er 7-8mm smallere end M10 blæsehusene's møller fra Generator .... tog to aftenen at skifte fra Dynamo til genarator ... pizzoz

-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
jeg vidste feks ikke at blæserhuse havde M numre - så jeg kan også lære lidt - gratis ;0)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
VENT........ STOP

Din motor kan ikke turne fordi du har shimset dit svinghjul for MEGET op.

Du skal ha svinghjulet, pakdåse og shims af, og så rykker du aksialt i hele krumtappen og kigger på det forreste leje (det ved svinghjulet). Dette leje må så IKKE kunne rykke sig overhovedet. Hvis det er tilfældet at dette leje rykker sig aksialt, så er det din blok der er slidt op (den kan bores om, men koster).

Så gør lige dig selv den tjeneste at check op på dette før du gør noget som helst andet!

Herefter putter du KUN 2 shims bag svinghjul, og så måler du så aksialtsløret, det vil så måske vise 0,35mm - så er næste trin at vælge den sidste shims ud fra din måling. VW foreskriver 0,07-0,13mm, så jeg plejer at gå efter et spil på 0,10mm. Det vil jo så sige at din sidste shim skal være på 0,25mm, og når du har monteret den sidste shims op, så måler du igen dit spillerum, det skulle teoretisk være 0,10 nu. Løsningen kan også være at kombinere lidt forskellige shims indtil du opnår det korrekte endeslør.
Når det hele så passer så tager du svinghjul af igen, og F
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Rasser skrev:
VENT........ STOP

Din motor kan ikke turne fordi du har shimset dit svinghjul for MEGET op.

Du skal ha svinghjulet, pakdåse og shims af, og så rykker du aksialt i hele krumtappen og kigger på det forreste leje (det ved svinghjulet). Dette leje må så IKKE kunne rykke sig overhovedet. Hvis det er tilfældet at dette leje rykker sig aksialt, så er det din blok der er slidt op (den kan bores om, men koster).

Så gør lige dig selv den tjeneste at check op på dette før du gør noget som helst andet!

Herefter putter du KUN 2 shims bag svinghjul, og så måler du så aksialtsløret, det vil så måske vise 0,35mm - så er næste trin at vælge den sidste shims ud fra din måling. VW foreskriver 0,07-0,13mm, så jeg plejer at gå efter et spil på 0,10mm. Det vil jo så sige at din sidste shim skal være på 0,25mm, og når du har monteret den sidste shims op, så måler du igen dit spillerum, det skulle teoretisk være 0,10 nu. Løsningen kan også være at kombinere lidt forskellige shims indtil du opnår det korrekte endeslør.
Når det hele så passer så tager du svinghjul af igen, og F
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Nyt tip til motor-rookies.

"LYT TIL IB"

Alt hvad Ib har sagt der kunne være galt med en brugt motor gik i opfyldelse. Jeg ved dog ikke helt om jeg skal begynde at lytte til Ib, eller om jeg skal bede ham holde sin kæft:) Han skaber totalt dårlig værksted-karma:)
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bankmanden skrev:
Rasser skrev:
VENT........ STOP

Din motor kan ikke turne fordi du har shimset dit svinghjul for MEGET op.

Du skal ha svinghjulet, pakdåse og shims af, og så rykker du aksialt i hele krumtappen og kigger på det forreste leje (det ved svinghjulet). Dette leje må så IKKE kunne rykke sig overhovedet. Hvis det er tilfældet at dette leje rykker sig aksialt, så er det din blok der er slidt op (den kan bores om, men koster).

Så gør lige dig selv den tjeneste at check op på dette før du gør noget som helst andet!

Herefter putter du KUN 2 shims bag svinghjul, og så måler du så aksialtsløret, det vil så måske vise 0,35mm - så er næste trin at vælge den sidste shims ud fra din måling. VW foreskriver 0,07-0,13mm, så jeg plejer at gå efter et spil på 0,10mm. Det vil jo så sige at din sidste shim skal være på 0,25mm, og når du har monteret den sidste shims op, så måler du igen dit spillerum, det skulle teoretisk være 0,10 nu. Løsningen kan også være at kombinere lidt forskellige shims indtil du opnår det korrekte endeslør.
Når det hele så passer så tager du svinghjul af igen, og F
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Tak for det Rasser.

Jeg beder i øjeblikket til, at den ekstra blok jeg har derhjemme er bedre.
Ellers bliver der ikke lavet motor, og så har jeg lidt stumper til et 1679 projekt med kadroner til salg.
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Blob Member
Skrev for 15 years siden | | | |


Så hopper jeg fandme ud fra Randers cykelbro:(

Hop du bare:) Du blir højst våd. :)

Andet sker der ikke.. Med mindre du ikke kan svømme... he he


Op med humørret vi betaler alle lære penge...

Husk (betaler) i nutid... Desværre...

Jakob
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bankmanden skrev:
Nyt tip til motor-rookies.

"LYT TIL IB"

Alt hvad Ib har sagt der kunne være galt med en brugt motor gik i opfyldelse. Jeg ved dog ikke helt om jeg skal begynde at lytte til Ib, eller om jeg skal bede ham holde sin kæft:) Han skaber totalt dårlig værksted-karma:)



det er fordi mit værksted i dag lige kommer til at koste 15k ekstra pga af en lille dum regel - så skal andre sgu også lide ;0) deraf dårlig værkstedskarma

nej selvfølgelig ikke flemming - men jeg sagde til dig inden du begyndte at det ikke
blev let - men godt du er ved godt mod - det ka vi godt li keep it up ;0)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg havde en 1300 longblock til at ligge som jeg tænkte jeg kunne bygge på istedet.
Den sad godt nok fast. Den sad godt nok godt fast.

Løsning:
Jeg nu er der nok nogle der ryster på hovedet, men det foregik ved at knække alle lamellerne på cylindrene og skære lortet af med en vinkelsliber.

YES jeg elsker larmende værktøj.

Jeg har haft svinghjulet på den nye blok, og JUBIIII der er kun meget minimalt slør. Det er ikke målt efter endnu, men det er én million gange bedre end den anden blok.
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bankmanden skrev:
Jeg havde en 1300 longblock til at ligge som jeg tænkte jeg kunne bygge på istedet.
Den sad godt nok fast. Den sad godt nok godt fast.

Løsning:
Jeg nu er der nok nogle der ryster på hovedet, men det foregik ved at knække alle lamellerne på cylindrene og skære lortet af med en vinkelsliber.

YES jeg elsker larmende værktøj.

Jeg har haft svinghjulet på den nye blok, og JUBIIII der er kun meget minimalt slør. Det er ikke målt efter endnu, men det er én million gange bedre end den anden blok.



Flemming du må ikke måle det med svinghjulet på! prøv lige at læs igen hvordan jeg har beskrevet man skal måle om blokken er ok. af med svinghjul og se om lejet ligger løst!!

ellers så må du lige ringe så kan jeg forklare det bedre.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) duck Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bankmanden skrev:
Lige et spørgsmål:

Hvad er det for huller i blokken under remhjulet?
De er ikke på de andre motorblokke jeg har.


eller jagtvogn hvor de bliver brugt til at montere skidplate eller motorbeskyttelsesplade.
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Rasser skrev:
Bankmanden skrev:
Jeg havde en 1300 longblock til at ligge som jeg tænkte jeg kunne bygge på istedet.
Den sad godt nok fast. Den sad godt nok godt fast.

Løsning:
Jeg nu er der nok nogle der ryster på hovedet, men det foregik ved at knække alle lamellerne på cylindrene og skære lortet af med en vinkelsliber.

YES jeg elsker larmende værktøj.

Jeg har haft svinghjulet på den nye blok, og JUBIIII der er kun meget minimalt slør. Det er ikke målt efter endnu, men det er én million gange bedre end den anden blok.



Flemming du må ikke måle det med svinghjulet på! prøv lige at læs igen hvordan jeg har beskrevet man skal måle om blokken er ok. af med svinghjul og se om lejet ligger løst!!

ellers så må du lige ringe så kan jeg forklare det bedre.



Yes yes. Det er forstået:)

Lejet giver sig ikke det mindste:)
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
er det så en 1300 F blok du har fundet - eller en større Flemming ?

og nu er du sikker på det ikke er fordi lejet er rustet fast ligesom dine cylinderer var det , eller at din krumtap har rust på sig enkelte steder
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
er det så en 1300 F blok du har fundet - eller en større Flemming ?

og nu er du sikker på det ikke er fordi lejet er rustet fast ligesom dine cylinderer var det , eller at din krumtap har rust på sig enkelte steder



Må man ikke være glad i to minutter Ib?

NEJ. Og hvis du også skal have ret denne gang, så finder vi først ud af den når den -er sat i, og jeg holder et sted og ikke kan køre:)

Blokken er en AB.
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
;-)

okæææi flemming - held og lykke med det ;0)

og psst du var glad i mindst 152 minutter
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Tak for det IB.

Jeg lytter til hvad du siger, men hver gang du åbner munden, så kan jeg se hvordan pengene rasler ud af lommen på mig:)

Jeg havde en plan om at lave en 1600 for omkring 10.000. Jeg har nu fundet ud af, at dette stort set er umuligt hvis man vil gøre det ordentligt.

Vil du anbefale jeg skiller blokken ad, og finder ud af om den er værd at bruge?

Flemming
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ja det er klart du skal det denne gang - for at være HELT SIKKER ;0)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
ja det er klart du skal det denne gang - for at være HELT SIKKER ;0)


Dit ord er lov IB.

Så kan du, eller en anden motorkyndig, komme og kigge den inden jeg samler den igen.
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg er sgu ikke motor kyndig - ved ikke en skid om hvad man skal når man samler - men jeg ved en hel del om hvad man IKKE skal gøre - hehe
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg er nu startet på en anden blok, og den ser fin ud.
Toppene har jeg fået lidt hjælp til at renovere, så nu skulle de også være ok.
Speedertræk kommer en af dagene fra Farmer.
Så skal det "bare" samles.

Målet er at få den færdig til Dynoday i MIB, som jeg håber bliver til noget igen i år:)

/Flemming

-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Motoren er nu i og skal ud på sin "jomfrurejse" i dag til Kalø Vig.
Billeder følger.

/Flemming

-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ca 1200 km kørt før motoren giver problemer på vej fra MIB Summer meet. Når jeg træder på pedalen tikker motoren, og der kommer sort røg ud ad udstødningen. Jeg tænker: Løst topstykke som så giver falsk luft og tikkende ventiler. Giver det mening?

Jeg har lige haft afmonteret toppene idag, og jeg synes den er godt kokset til i forhold til den kun har kørt 1200 km. Har den fået for fed blanding?

Vil gerne have lidt indspark før jeg bare samler og gentager mine fejl.
Håber at høre fra jer:)

/Flemming

-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com

Reply

You must log in to post.