Det er ikke bare noget man lige forklarer på et par linjer, men..
Du skal bruge en fordeler uden vacuumdåse.
Den billige, og nemme løsning er en låst fordeler - typisk stillet omkring 24-25 grader. Det er klart at det ikke er optimalt ved dellast og i mellemområderne, men den virker når du går til stålet.
Den bedste løsning er naturlivis et fuldt justerbart tændingssystem fra f.eks MSD. Eller at ombygge og bruge et system fra en anden turbo-bil f.eks. en gammel Saab 900. De kører med Bosch, så du kan bruge mange af stumperne i en VW fordeler.
Den løsning jeg har valgt, mest fordi jeg ikke vil bruge oceaner af penge er en gængs fordeler f.eks Bosch 050 eller 009, sammen med et MSD BTM modul (Boost timing master). Det er en box som gør det muligt, med en knap i kabinen, at justere den aktuelle tændingsretardering afhængig af ladetrykket.
Jeg købte min BTM på Ebay. Der er penge at spare hvis man er heldig..
Men som sagt. Det er ikke "bare lige" at sætte sig ind i turbotænding.. Læs f.eks. på det her:
http://www.shoptalkforums.com/viewforum.php?f=3&sid=87f7b62e19d3d4037ff7e1b68bcc6506