Da jeg i sin tid renoverede min 1303 cab. fra 76 måtte der en ny gearkasse til da den gamle var slidt i 2´gears sycromesh.
Så fat i en anden fra en 1303 og nye gummiophæng magen til de gamle på, alt ok i flere år, indtil den "nye" gearkasse begynder at hyle og skurre i kold tilstand.
Jeg har så lige erhvervet en "ny" igen fra en 1303 74´ , og der sidder ophængstraversen stadig på og der er de 2 gummiophæng af en helt anden type, næsten dobbelt gummitykkelse og ikke 8 bolte men kun 4.
På den nuværende montering sidder motor og gear ok, så med den nyere ophængsmetode, kan det da kun gælde om at få en bedre "gangkultur" d.v.s. blødere gang, hvor vibrationer i motor ikke bliver overført til rammen.
Hvad skal man så foretrække, det originale hvor der skal indkøbes 2 nye ophæng, travers sandblæses og males, eller beholde det gamle system der jo passer og der skal ikke indkøbes nye ophæng, og en vw motor vibrerer jo ikke så meget.
Jeg har iøvrigt læst i ekstra bladet idag at Subaru er kommet med verdens første bokser dieselmotor, men havde vw transporter wasserbokser ikke en bokserdiesel for mange år siden eller er der noget jeg har misset.
MVH
Erik
Så fat i en anden fra en 1303 og nye gummiophæng magen til de gamle på, alt ok i flere år, indtil den "nye" gearkasse begynder at hyle og skurre i kold tilstand.
Jeg har så lige erhvervet en "ny" igen fra en 1303 74´ , og der sidder ophængstraversen stadig på og der er de 2 gummiophæng af en helt anden type, næsten dobbelt gummitykkelse og ikke 8 bolte men kun 4.
På den nuværende montering sidder motor og gear ok, så med den nyere ophængsmetode, kan det da kun gælde om at få en bedre "gangkultur" d.v.s. blødere gang, hvor vibrationer i motor ikke bliver overført til rammen.
Hvad skal man så foretrække, det originale hvor der skal indkøbes 2 nye ophæng, travers sandblæses og males, eller beholde det gamle system der jo passer og der skal ikke indkøbes nye ophæng, og en vw motor vibrerer jo ikke så meget.
Jeg har iøvrigt læst i ekstra bladet idag at Subaru er kommet med verdens første bokser dieselmotor, men havde vw transporter wasserbokser ikke en bokserdiesel for mange år siden eller er der noget jeg har misset.
MVH
Erik
-------------------------------------------
1303 cabriolet 1976 - mobil 25142653 mail: erik-lene@webspeed.dk
1303 cabriolet 1976 - mobil 25142653 mail: erik-lene@webspeed.dk