Problemet er egentlig ikke, at de ikke kan køre som hverdagsbiler. Problemet er, at de kræver en vis vedligehold, set i forhold til en 25 år nyere "ældre" vogn. Jeg har da (heldigvis) stadigt kunder der kører i disse vogne året rundt, omend de vist kan tælles på en hånd. Fælles for dem alle er, at de kan lidt selv. Fælles for dem alle pånær en er, at 30000 kr gør det ikke. Den ene fandt en superfin lavt km tal 73 1303 i Sverige, som alt inklusive kom til at stå ham i 28500 på danske plader. Plus knapt to døgns kørsel for at hente den.
Næste ting er, at de fleste vogne i den prisklasse omkr. 30000 simpelthen er for dårlige til at kunne klare sådan en omgang uden nærmest at gå i opløsning. Eneste undtagelse(r) er hvis man er heldig at finde et godt eksemplar fra midt/nordSverige eller lign.
Ellers er jeg faktisk enig med Frank. - En nyere 90-er type 1, med lavt km tal indsprøjtningsmotor, der er stabil og går langt på literen. Tag den hjem, og få den synet etc. og så hurtigst muligt hen til et Dinitrol center (og det skal være Dinitrol) og bestil så en komplet behandling med hulrumsforsegling. Så beskytter du din investering bedst muligt.
T
Næste ting er, at de fleste vogne i den prisklasse omkr. 30000 simpelthen er for dårlige til at kunne klare sådan en omgang uden nærmest at gå i opløsning. Eneste undtagelse(r) er hvis man er heldig at finde et godt eksemplar fra midt/nordSverige eller lign.
Ellers er jeg faktisk enig med Frank. - En nyere 90-er type 1, med lavt km tal indsprøjtningsmotor, der er stabil og går langt på literen. Tag den hjem, og få den synet etc. og så hurtigst muligt hen til et Dinitrol center (og det skal være Dinitrol) og bestil så en komplet behandling med hulrumsforsegling. Så beskytter du din investering bedst muligt.
T