Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  VW bobbel som hverdagsbil?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Problemet er egentlig ikke, at de ikke kan køre som hverdagsbiler. Problemet er, at de kræver en vis vedligehold, set i forhold til en 25 år nyere "ældre" vogn. Jeg har da (heldigvis) stadigt kunder der kører i disse vogne året rundt, omend de vist kan tælles på en hånd. Fælles for dem alle er, at de kan lidt selv. Fælles for dem alle pånær en er, at 30000 kr gør det ikke. Den ene fandt en superfin lavt km tal 73 1303 i Sverige, som alt inklusive kom til at stå ham i 28500 på danske plader. Plus knapt to døgns kørsel for at hente den.
Næste ting er, at de fleste vogne i den prisklasse omkr. 30000 simpelthen er for dårlige til at kunne klare sådan en omgang uden nærmest at gå i opløsning. Eneste undtagelse(r) er hvis man er heldig at finde et godt eksemplar fra midt/nordSverige eller lign.
Ellers er jeg faktisk enig med Frank. - En nyere 90-er type 1, med lavt km tal indsprøjtningsmotor, der er stabil og går langt på literen. Tag den hjem, og få den synet etc. og så hurtigst muligt hen til et Dinitrol center (og det skal være Dinitrol) og bestil så en komplet behandling med hulrumsforsegling. Så beskytter du din investering bedst muligt.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Farmer skrev:
Problemet er egentlig ikke, at de ikke kan køre som hverdagsbiler. Problemet er, at de kræver en vis vedligehold, set i forhold til en 25 år nyere "ældre" vogn. Jeg har da (heldigvis) stadigt kunder der kører i disse vogne året rundt, omend de vist kan tælles på en hånd. Fælles for dem alle er, at de kan lidt selv. Fælles for dem alle pånær en er, at 30000 kr gør det ikke. Den ene fandt en superfin lavt km tal 73 1303 i Sverige, som alt inklusive kom til at stå ham i 28500 på danske plader. Plus knapt to døgns kørsel for at hente den.
Næste ting er, at de fleste vogne i den prisklasse omkr. 30000 simpelthen er for dårlige til at kunne klare sådan en omgang uden nærmest at gå i opløsning. Eneste undtagelse(r) er hvis man er heldig at finde et godt eksemplar fra midt/nordSverige eller lign.
Ellers er jeg faktisk enig med Frank. - En nyere 90-er type 1, med lavt km tal indsprøjtningsmotor, der er stabil og går langt på literen. Tag den hjem, og få den synet etc. og så hurtigst muligt hen til et Dinitrol center (og det skal være Dinitrol) og bestil så en komplet behandling med hulrumsforsegling. Så beskytter du din investering bedst muligt.
T



Lige en comment til rustbeskyttelse;
Er pt ved at klargøre en bil til syn fra midt 90érne. Der sidder Dinitrol-mærkat på ruden, men ved nærmere eftersyn er det bagklap, døre, bund og hjulkasser der har fået. Rustarbejde i panelerne, en enkelt skærmkant og afmontering af forreste inderskærme afslører, at det er gået rimelig stærkt den dag. Kun lidt eller slet ingen tectyl.
Ingen tvivl om at Dinitrol er godt, men resultatet bliver bare ikke bedre end ham der fører sprøjten.
Har selv rigtig god erfaring med Suvo.... men det er jo en tillidssag.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ja, gør det selv, som ved det meste andet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
vedr. afgiften på sådan en nyere bobel:

på skats hjemmeside kan man se en del bobler fra 80érne der koster 6-7000 i afgift
så kommer der 1 fra 1996 til (hold lige fast) 44655.- betalt i afgift i 2007 !
og så kommer der en cab fra 1997 der kun er givet 8400.- for i afgift ?

hvor er logiken ?

lidt et sats hvis man tog en nyere hjem til hverdagskørsel, tja afgift ligger på ca 6000 - 45000.-

hmmm nogle med lidt flere informationer derude ?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
tip til en god hverdagsbil i din prisklasse: golf 2.
Havde selv en 1,8GT årgang 1992 for 4-5 år siden. Jeg kørte ca 60 km om dagen i de 2 år jeg havde den. Og jeg brugte 500 kr på et batteri og et par tusinde på nye bremser. Ellers kørte den bare, og startede HVER gang. Jeg gav 22k for den, og solgte den for 22k:-) Find en velholdt model, og du har en god og sikker bil i de 18 måneder.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg købte en Polo fra 1982 i september 1999 for 12000 kr. Den har jeg endnu. Hvad er det for noget med 18 måneder ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Rust beskyttelse er ikke bedre end manden der fører sprøjten. Det har du ret i.
Jeg skrev Dinitrol, fordi de generelt er de bedste. Men hvis vi skal ta den her, så gå ind på Jti´s hjemmeside, (mener det er der det står) og se så hvem der ligger i top 10 mht færrest fejl og påtaler. Tag så ud og se til dem. Se efter hvor hurtigt de kan klare en bil. Dem der kan gøre det på en dag er typisk de dårligste. (!) Find en der varmtvandsvasker bilen og lader den tørre natten over inden de behandler den. (Det gjorde Suvo værksteder osse førhen, men nogle er faldet fra idag, desværre) Dem der vasker bilerne og bruger det rigtige vædske at sprøjte på, det er nemlig SLET ikke ligemeget, (bare spørg Thomas 356) koster typiske 3-500 kr. mere for en behandling. Men de penge er givet godt ud IMHO. Disse værksteder skal ossse have bile i 2 dage.
- Jeg gør typisk det, at jeg lader dem få bilen feks. fredag morgen. Så vasker de den fredag, lader den tørre til mandag, sprøjter den der, og så få jeg den igen tirsdag. Så blir det ikke meget bedre.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Nej det kan kun blive bedre hvis de lod være med at sprøjte med vand. Hvad fanden står de og sprøjter med vand for ?? Ja undskyld jeg bander.
Tag en tør bil, rens det løse af med en skraber og rustbeskyt den så.
Men det lyder jo godt at "vi højtryksrenser den med varmt vand" Jeg har kunder der tror at rustbeskyttelsesfirmaerne renser det gamle rustbeskyttelse af hver gang og sprøjter nyt på :)
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bare lige til orientering_
Jeg køre dagligt hele året rundt i min buggy!! 50km om dagen.
2332cc motor om sommeren-1914cc motor om vinteren, med vinterhjul og fiber hardtop.

Og det har jeg gjort siden 2001.
Men jeg laver også næsten alt selv, så jeg ikke skal bruge penge på at få bilen på værksted, for der er hele tiden noget som skal laves- Så er der en ledning som er irret og noget holder så op med at virke-så skal motoren (enten den ene eller den anden) have en reperation, osv osv.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) kferboy Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Kørte hele sidste vinter igennem, i en 1300 fra '70 uden nogle som helst problemer !

Med et benzinfyr, og handsker de første 5 min. Plus kaburatorsprit ;0) Så køre det.

Men men, min 1200 fra '65 kommer aldrig til at køre under de forhold.. Salt, frost og øvv bøv..





Daniel


(permalink) Johnny G Member
Skrev for 15 years siden | | | |
[quote=käferboy]Kørte hele sidste vinter igennem, i en 1300 fra '70 uden nogle som helst problemer !

Med et benzinfyr, og handsker de første 5 min. Plus kaburatorsprit ;0) Så køre det.

Men men, min 1200 fra '65 kommer aldrig til at køre under de forhold.. Salt, frost og øvv bøv..





Daniel




Og den kører stadig fantastisk er dog stillet i garage for vinteren
(permalink) kferboy Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hva' silvan er den kommet til Fyn's land :0)

Jeg solgte den til en på
(permalink) Johnny G Member
Skrev for 15 years siden | | | |
[quote=käferboy]Hva' silvan er den kommet til Fyn's land :0)

Jeg solgte den til en på
(permalink) kferboy Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ja det var min så :0) Ja den køre rigtig godt, det kan man ikke tage fra den !

Men godt at høre du stadig har den.


Reply

You must log in to post.