Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Trinløs justering af viskermotor?

Tags:
No tags yet.

(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej rette vedkomne.

Jeg søger hjælp til et elektrisk projekt jeg godt kunne tænke mig at lave, men aner ikke om det overhovedet er muligt.

Bilen er 12V.

Jeg har på min KG en gammel 6V viskermotor, som i bedste fald kører langsomt, når den benyttes.

Jeg ved at der kan fåes noget trinløs regulering i forbindelse med et omformerkit 12V-6V.

Det jeg godt kunne tænke mig at gøre, var:

.......At montere en lystkontakt (941 531 311A standard for t-1 58-67) og bruge denne som viskerkontakt

.....Denne skulle så fungere ved at første position / træk ud var aktivering af viskermotor

.....Anden position / træk ud var aktivering af elektrisk sprinklerpumpe

.....Og at der i både første og anden position ville være mulighed for at regulere hastigheden på sprinklerarmene ved samme metode som man eller reulerer instrumentlysstyrken - altså ved at dreje lyskontaktens knap.


KAN DET LADE SIG G
Billede013.jpg
Billede016.jpg

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) vwanders Member
Skrev for 16 years siden | | | |
I princippet er ideen vel god nok, egentlig... Men jeg vil TRO at du får nogle problemer med belastningen af den kontakt. jeg tør ikke gætte på hvor mange watt du kan tillade dig at belaste den skydemodstand, det jo er. Det skal jo nødvendigvis være hovedstrømmen til viskermotoren der skal over en modstand beregnet til 2-3 1,2w pærer..!
Jeg ved ikke hvad en viskermotor bruger i modvind på tør rude.. Men det er mere end 3w..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der har du selvfølgelig en god pointe.

Kunne man så ikke forstærke de sparsomme watt på den anden side af lyskontakten?

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) vwanders Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Njaa, det bliver nok noget bøvl... Hvad med lidt elektronik, i form af en regnsensor? Det eftermonteres i mange nye biler, og sensoren kan "gemmes i et hjørne af ruden.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) D&G Member
Skrev for 16 years siden | | | |
brink elektronik sælger viskerroboter som samlesæt og der kan du lodde ledninger på istedet for det drejepotmeter der følger med og sætte ledningerne på viskerkontakten.
(permalink) D&G Member
Skrev for 16 years siden | | | |
brink elektronik sælger viskerroboter som samlesæt og der kan du lodde ledninger på istedet for det drejepotmeter der følger med og sætte ledningerne på viskerkontakten.
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har en viskerrobot se indlæg, måske du kan bruge sådan en?: http://vwnettet.dk/forum/topic/379045
-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja, det kan da være det er måden at gøre det på.

Men hvis nogen kan forstå min lille tegning og fortælle mig hvad og hvor der skal kobles på, så vil jeg blive mere end glad.

Jeg er jo stadig ikke helt klar over, om det i det hele taget kan lade sig gøre.

Som jeg har forstået det, så kan en 6V visker godt køre på 12V? Er det rigtigt?
Eller skal jeg først omforme fra 12V til 6V inden jeg kører igennem "lys/visker/vaskerkontakten"...

TAK til alle der kommer med input.

Mvh

Holger
DSC02124.jpg

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
El-guru'er KOM P
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974

Reply

You must log in to post.