Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Koblingsalternativ. Lad mig høre (Poll)

Tags:
No tags yet.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis nu jeg kunne levere en 180 mm solfjeder trykplade som kunne holde styr på de fleste motorer op til ca 1914cc. (120 - 125 hk) til kr. 1250,- Ville i så bruge jeres originale 180 mm svinghjul, eller ville i hellere finde et 200 mm eller evt købe et nyt 200 mm svinghjul og gå den konventionelle vej ?
Lad mig høre.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) B_H Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg ville bruge en 200mm. den har også større trædeflade, og vil holde længre tid.
Hilsen Brian
-------------------------------------------
Brian Hansen http://www.AIRRACERS.dk
20627996 brian.hansen@oncable.dk
54 oval, 911T/E 72, 411L 69
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så stor kobling som muligt til mig. Små koblinger med stort tryk kræver efter min overbevisning MEGET pedaltryk for at blive trådt tilbage, hvor man med en større lamel typisk vil få en pedal der er nemmere at træde ned, men som stadig kan holde de samme hk.

er jeg galt på den ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 16 years siden | | | |
så stor som muligt...lidt som bremser..

Thomas
-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg ville også bruge 200mm (og det gør jeg)-Men jeg har også stage 2 kobling og 2332 cc!
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ahhh, det kommer an på situationen.

Det er nu en gang meget nemmere at skifte kobling end svinghjul.

Jeg ville nok købe den når jeg opgraderede fra 1300 til 1600. Er det ikke på grænsen af hvad en alm 180 mm kobling kan holde til?

/Anders
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Den er ikke sværere at træde end en alm stage 1. MHT levetiden tror jeg ikke der er den store forskel, (uden dog at vide det. Vi har jo ikke prøvet endnu) Mange nyere biler med en del effekt kører faktisk med 180 mm kobling. Og det går da fint.
en alm 180mm solfjeder trykplade sammen med en Bugpack HD lamell, holder snildt en Porsche 356 60 hk og osse en 75 hk´s hvis man ellers ikke lige laver dragstarter hver anden gang man slipper koblingen.
Og ja Rasser, du er lidt galt på den.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Farmer skrev:
Den er ikke sværere at træde end en alm stage 1. MHT levetiden tror jeg ikke der er den store forskel, (uden dog at vide det. Vi har jo ikke prøvet endnu) Mange nyere biler med en del effekt kører faktisk med 180 mm kobling. Og det går da fint.
en alm 180mm solfjeder trykplade sammen med en Bugpack HD lamell, holder snildt en Porsche 356 60 hk og osse en 75 hk´s hvis man ellers ikke lige laver dragstarter hver anden gang man slipper koblingen.
Og ja Rasser, du er lidt galt på den.
T


der er da større anlægsflade på en 228mm kobling end en 180 .. og hvis ellers de "trykker" det samme, så må 228mm koblingen da kunne holde flere hk - eller hur ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ok jeg synes nemlig blot at min 215mm kobling er MEGET nemmere at træde ned end den Stage 1 Kennedy trykplade jeg tidligere har kørt med.

Det jeg mente med det var sådan set bare at skulle jeg vælge, så ville jeg til enhver tid vælge en større kobling (istedet for de små med meget tryk), idet jeg derfor kunne købe en som var nemmere at træde ned, men som stadig kunne holde de hk jeg havde brug for - kan du følge mig nu ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) cardude Member
Skrev for 16 years siden | | | |
burde man egentligt ikke snakke om hvilket moment at koblingen kan holde, for i teorien er det jo momentet der er afgørende, min t4 2056 motor laver jo over 160 nm allerede fra 2500 rmp, det giver ikke de store heste men aligevel er det jo momentet der belaster koblingen, (nu er det så ikke et problem når man kører med 228 mm kobling selvom at det hele er org vw med sol fjeder), men personligt ville jeg nok bruge en 180 mm kobling istedet for også at skulle invistere i nyt svinghjul for at få en 200 mm kobling på en t1 motor
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
ok jeg synes nemlig blot at min 215mm kobling er MEGET nemmere at træde ned end den Stage 1 Kennedy trykplade jeg tidligere har kørt med.

Det jeg mente med det var sådan set bare at skulle jeg vælge, så ville jeg til enhver tid vælge en større kobling (istedet for de små med meget tryk), idet jeg derfor kunne købe en som var nemmere at træde ned, men som stadig kunne holde de hk jeg havde brug for - kan du følge mig nu ?


Der burde ikke være den store forskel på en stage1 og en 215 mm. En 228 er klart sejere end en stage 1. Men de føles anderledes.

Men igen, det skulle ses som et alternativ til at skulle finde et 200 mm svinghjul.
T


-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.