Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type3 er "livløs", DEN K

Tags:
No tags yet.

(permalink) TroelsBP Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hjælp, min nyerhvervede Type3 fra '71 driller.....Pludselig dør motoren og kan ikke startes igen ? 1. gang kunne den startes efter 20 minutter, 2. gang efter 2 minutter og nu har bilen gjort det igen, men denne gang er den komplet død. Motoren kører på starteren, men tænder umiddelbart ikke det mindste. Jeg har selv mistanke til det relæ der sidder under bagsædet i venstre side ( se foto ), men er helt på Herrens mark. Når bilen ellers kører er der absolut intet at bemærke. Tanken er fuld, benzinfiltret er nyt. Håber nogen kan hjælpe.
PICT0172.jpg

-------------------------------------------
Mobil: 2838 7757
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er laderelæet man kan se på billedet, og det er nok ikke det der er skyld i at den går ud.

Kom med nogle flere detaljer. Feks
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) vwanders Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nu siger du den dør, men er det fra det ene sekund til det andet, eller prutter den sig ihjel..?

Hvis den bare dør - så kig på tændingssiden. Er der en løs ledning på tændspolen, eller i strømfordeleren, f.eks.

Hvis den hakker og sprutter, og så dør - så kig på brændstofsiden. Tilstopning (der sidder et indbygget filter i benzinpumpen også), undertryk i tanken osv..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) TroelsBP Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Problemet skal afgjort findes på tændingssiden, bilen går bare ud med ét og starter igen rent på alle cylindre. Jeg er nok kommet frem til, at årsagen skal findes i platinerne ( nye er købt ) med efterfølgende drukning som følge af gentagne startforsøg. Det er desværre koldt og mørkt, så tændrørerne har jeg endnu ikke haft oppe i dagens lys. Jeg håber det bedste...
-------------------------------------------
Mobil: 2838 7757
(permalink) virring Member
Skrev for 16 years siden | | | |
trælst hva' mester, jeg kikker lige op forbi en dag (nok i weekenden, så vil jeg gerne hjælpe dig, hvis du har brug for det.

virring
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) vwanders Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tændrørene behøver du ikke tage ud. De holder ikke bare lige op med at virke, for så at virke igen.
Det er strømmen til tændspolen der ryger. Dvs. enten gennem platinerne, som du selv er inde på, eller ved tændingsplussen.
Når den ikke kan køre, så start med at måle om der er strøm på kl 15 på tændspolen.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) TroelsBP Member
Skrev for 16 years siden | | | |
-------------------------------------------
Mobil: 2838 7757
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
fandt du så et sæt orginale . ellers er det snart galt igen - klodsen på de uorg holder ikke så lang tid ...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) TroelsBP Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jo-jo, de er skam originale nok ! Made in Turkey står der godtnok på æsken....
-------------------------------------------
Mobil: 2838 7757
(permalink) bulli Member
Skrev for 16 years siden | | | |
er det så ikke kun en original der har puttet den i æsken :)

hilsen kylle

Reply

You must log in to post.