Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Rassers 62´er Type 117 projekt - Nu med fuld gang i type 4 motorprojekt!

Tags:

(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Takker for roserne til jer der har kommenteret mit projekt, det varmer og giver skruegejst ;-)

/Rasmus
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Gregers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det får du også brug for - det er noget af et kæmpeprojekt du har begivet dig ud i :-)

Men jeg er totalt vild med at se den farvekombination du har valgt .. Er den forresten hemmelig ? eller har du evt et billedee af en tilsvarende ...

God Vind

Gregers & Anders
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
gregers skrev:
Det får du også brug for - det er noget af et kæmpeprojekt du har begivet dig ud i :-)

Men jeg er totalt vild med at se den farvekombination du har valgt .. Er den forresten hemmelig ? eller har du evt et billedee af en tilsvarende ...

God Vind

Gregers & Anders


Du skal nok få farven at se... engang ;-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så var vi igang med spartel/slibe arbejde igen igen.

IMG_0001.jpg
IMG_0002.jpg
IMG_0003.jpg
IMG_0004.jpg
IMG_0005.jpg
IMG_0006.jpg
IMG_0007.jpg
IMG_0008.jpg
IMG_0011.jpg
IMG_0017.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Den bliver fanme lækker Rasser..!
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
AircooledBoxer skrev:
Rasser skrev:
så vil jeg hellere køre rundt i noget der ligner lort, men som bare virker 100!


Hvis du vil køre i noget der ligner lort, så bliver du da nødt til at sælge denne VW, for det ser da utrolig godt ud.

Godt at se at du ikke "bare" fjerner rust og dårligt pladearbejde, men også bruger en masse tid på tilpasning.

Godt gået, og fedt med endnu en projekttråd.



hehe .. Min kommentar var også mere møntet på hvordan bilen havde set ud, men hvor mekanikken var tiptop.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er spændende at følge med i :-)

Hvis det er en årgang 62, skal den så ikke have de "rigtige" 2-kammer lygter på? De giver jo lidt bedre lys.

mvh
JAKOB
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Det er spændende at følge med i :-)

Hvis det er en årgang 62, skal den så ikke have de "rigtige" 2-kammer lygter på? De giver jo lidt bedre lys.

mvh
JAKOB



Så skulle den jo også have 34hk motor ik´ ? ;-)

(de gamlelygter ligger på hylden, men jeg synes det ser 100% federe ud med de små lygter, så jeg tog beslutningen om at sætte dem på, selvom den er et år for ny til det.)

På den anden side hvis det var bedre lys jeg ville ha i baglygterne kunne jeg jo købeelefantfods baglygter til den... nej vel! ;-)

/Rasmus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så er jeg lidt videre i projektet.

Bunden er på hjul igen (lidt i hvert fald ;-) ) og der er trukket et nyt 8mm benzinrør istedet for det gamle (det gamle er der stadig - tanken er at det måske med tiden kan anvendes som returrør for evt. indsprøjtnings system), tanken er malet og samlet, jeg har påbegyndt adskillelse af gearkassen. Og samtidig har jeg fået lagt en helvedes masse flere slibe/spartle timer i karossen og div. løsdele, status er derfor at selve karosseriet er ved at være klar til farve :-) :-) :-) :-)
Der er endda også blevet tid til at vaske garagegulvet, og det trængte godt nok også til det (se bla. hvor støvet bunden er blevet af alt det slibestøv)

Lidt billeder af hvad jeg har fået noget af tiden til at gå med siden sidst.

/Rasmus
IMG_0014.jpg
IMG_0016.jpg
IMG_0019.jpg
IMG_0020.jpg
IMG_0021.jpg
IMG_0022.jpg
IMG_0024.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det ser sgu godt ud Rasser. Må lige kigge ud i garagen en dag.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
mathiasen skrev:
Det ser sgu godt ud Rasser. Må lige kigge ud i garagen en dag.



Tasalaha for roserne, og sæføli må du kigge ud.

Ses
/Rasmus
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) VWMikael Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
mathiasen skrev:
Det ser sgu godt ud Rasser. Må lige kigge ud i garagen en dag.



Tasalaha for roserne, og sæføli må du kigge ud.

Ses
/Rasmus


JA for helvede det ser nice ud! jeg kikker lig med når mathiasen kikker ud :P

(permalink) Devils Speedshop Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hey Rasser

Det ser sgu godt ud, men lige et spørgsmål.. Den torquebar du har svejst på gearkasse beslaget, har du taget højde for din udstødning??? ved godt du nok skal køre med T4 motor, så er det intet problem, men tror ikke du kan få en T1 motor i den der hvor de er svejst på.

Christian
-------------------------------------------
Christian Ulberg
http://www.Teamangoraracing.dk
AngoraRacing@gmail.com Tlf: 21291280
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Devil's Speedshop]Hey Rasser

Det ser sgu godt ud, men lige et spørgsmål.. Den torquebar du har svejst på gearkasse beslaget, har du taget højde for din udstødning??? ved godt du nok skal køre med T4 motor, så er det intet problem, men tror ikke du kan få en T1 motor i den der hvor de er svejst på.

Christian

Jo jo , jeg har kørt med det torque bar i 3 år nu - min gamle 1914 med merged 1-5/8" samt en std 1.8L type 4 passer fint derpå... Den blev svejst fast på bilen mens jeg kørte med min 1914 (netop for at undgå de pladsproblemer du hentyder til).

Men du har ret i at det er trængt med pladsen - der er kun ca 1 cm til beslaget/stangen fra udstødningen.

Alle de forstærkninger osv. der er på bunden har jeg faktisk kørt med i mange år efterhånden.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rolf Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
[quote=Devil's Speedshop]Hey Rasser

Det ser sgu godt ud, men lige et spørgsmål.. Den torquebar du har svejst på gearkasse beslaget, har du taget højde for din udstødning??? ved godt du nok skal køre med T4 motor, så er det intet problem, men tror ikke du kan få en T1 motor i den der hvor de er svejst på.

Christian


Jo jo , jeg har kørt med det torque bar i 3 år nu - en std 1200, min 1914 med merged 1-5/8" samt en std 1.8L type 4 passer fint derpå... Den blev svejst fast på bilen mens jeg kørte med min 1914 (netop for at undgå de pladsproblemer).

Men du har ret i at det er trængt med pladsen - der er kun ca 1 cm til beslaget fra udstødningen.

Alle de forstærkninger osv. der er på bunden har jeg faktisk kørt med i mange år efterhånden.


Det er jo netop derfor stængerne er lavet i en anden diameter end eks dem CSP sælger. Har regnet lidt på hvormeget tryk/træk stængerne og gevindet i dem kan tage og der er helt vildt meget !! Derfor turde jeg gå ned i diameter på stængerne. Kan ikke huske værdierne mere, men lod Rasser teste dem og det kunne de holde til :o))
Der er snart flere på lager;o)

/R
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så er det vist nok på tide med en update.

Jeg er godt igang med gearkasse - har fået sandblæst de nye akselrør og ankerplader, samt malet det med epoxy og sort (samme omgang som bunden fik). Jeg har også fået skiftet bøsningerne for 3-4 og 1-2 gears skifteakslerne, så nu kører det hele bare helt perfekt (Rolf i Thisted fræste huset og pressede nye bøsninger i for mig), rutebilerne og holdefjedrene er også skiftet i 3-4 gears skiftemuffe, så det kører også rigtig godt nu. Gearkassen skulle gerne blive helt færdig inden for en uges tid, jeg mangler bare lige at få justeret skiftegafler og så skal det hele ellers samles igen - og det er en langsommelig og anstrengende proces ( i hvert fald for en gearkasse rookie som mig).

Jeg har gennem hele projektet været med til at lave så meget som jeg overhovedet kunne vedrørende malerarbejdet (dels for at spare penge, men også fordi jeg gerne VIL være med i hele processen), det har været slibe/spartle/grundmale (de ikke synlige steder ;-)), samt her til sidst i processen at færdigslibe i filleren før den skulle have lak, samt dække de områder af der ikke skulle have lak. Den blev malet over to omgange (de inddækkede områder på billederne er de områder der er blevet malet i første omgang).
Karossen er nu malet færdig og jeg har fået hentet den hos maleren, straks efter gik jeg igang med at montere op (man kan slet ikke slippe det igen, det er så superlækkert med ene "nye" dele.

Og til alle dem der troede min bil skulle være grøn - det blev den så ik! ;-)
Jeg havde fået malet skærme og klapper indvendigt i den grønne farve, men jeg kunne bare ikke forenes med den grønne farve, så jeg tog en hurtig beslutning og gik tilbage til den første farve jeg havde gået og tænkt på bilen skulle males (maleren tog det heldigvis pænt ;-)), og det har jeg ikke fortrudt en eneste gang - jeg er supertilfreds med den farve den har fået nu, heldigvis ;-).

Jeg gider ikke skrive så meget, her er billeder af lidt af det jeg har gået og rodet med:
IMG_0024.jpg
IMG_0025.jpg
IMG_0030.jpg
IMG_0031.jpg
IMG_0032.jpg
IMG_0033.jpg
IMG_0044.jpg
stumper2_002.jpg
stumper2_003.jpg
stumper2_004.jpg
stumper2_005.jpg
stumper2_007.jpg
IMG_0060.jpg
IMG_0061.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) klokmose Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Cool farve! Det skal nok blive godt det der

(permalink) KIDJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Sådan tøs. det ser godt ud. er du nu sikke på det skal være den farve........
-------------------------------------------

(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
KIDJ skrev:
Sådan tøs. det ser godt ud. er du nu sikke på det skal være den farve........


Hæhæ - ja den farve tror jeg nok det bliver ved. Eller det vil sige at jeg har fået ordre fra højere sted, om at nu er det slut med at gå og spekulere over farver til bilen... så jeg må vel nøjes med den her farve hvis jeg skal bevare husfreden herhjemme ;-)

Tak for hjælpen med slibe/spartel arbejdet, uanset farven så blev resultatet sgu godt!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Gregers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så mangler du bare resten :-) .. Husk nu at blive færdig inden 1/6 - ellers skal jeg jo på date med din kæreste :-)
(permalink) Hagen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Rasser

Den bliver sgu fin din bil. Ganske fin farve du har valgt...

Henrik Hagen
-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
..Kæft det bliver godt det der Ras. Tillykke med farven! Glæder mig til at se den live..

Hilsen Rasmus
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Tak skal i ha, er også rigtig godt tilfreds med at det endte med savannah beige istedet for den grønne jeg først havde i tankerne.

Nå, men jeg fik monteret et sæt org. popouts her i weekenden, og pasformen er bare helt perfekt. Kvaliteten på de her org. og så de uorg. er helt vild, de org. passer bare perfekt efter jeg fik monteret nyt gummi i dem, de passer 1000 gange bedre end det uorg. pis man kan købe. Arbejdet med at montere nyt gummi i dem kræver forøvrigt masser af tålmodighed (især når man efter at have monteret den ene liste finder ud af at der rent faktisk er forskel på indv. og udv. side, så den måtte af igen og monteres korrekt :-()

Jeg fik også samlet selve gearhuset og fik prøvemonteret gearkassen i bilen, det gjorde jeg for at sikre mig at det hele virkede som det skulle. Efter at have tørkørt lidt må jeg sige at den skifter MEGET bedre end sidste år, den glider dejlig nemt i alle gear, så jeg tror bestemt det var besværet værd. Nu skal differentiale i, og så skal aksler, rør og bremser monteres.

En tur i haven blev det også til, men det bliver kedeligt i længden at forklare præcis hvor hårdt det er at skubbe plæneklipperen gennem meterhøjt mos... så den historie skåner jeg jer for.

/Rasmus
DSC00530.jpg
DSC00531.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Det ser godt ud! :-)
Hvad er status på listen i forruden, har du fået den fikset?
Jeg er lidt misundelig på at din gearkasse snart er færdig, men jeg må vel bare se at komme igang også. :-)
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
warp skrev:
Det ser godt ud! :-)
Hvad er status på listen i forruden, har du fået den fikset?
Jeg er lidt misundelig på at din gearkasse snart er færdig, men jeg må vel bare se at komme igang også. :-)


Ja listen er klemt helt I, 5 mand så lykkedes det ;-) gummi listen til forruden sidder bare helt perfekt. . . Org. Vw selvfølgelig - det er en hel fornøjelse at prøve at montere dele i en ordentlig kvalitet.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply »

You must log in to post.