Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Rassers 62´er Type 117 projekt - Nu med fuld gang i type 4 motorprojekt!

Tags:

(permalink) Gregers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du er da fuld af overraskelser - du har da aldrig nævnt Popouts i vognen - det ser sgu godt ud.
(permalink) tom j Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kan ik se at den skulle være noget særligt.................... aaarrrr det er gas.. den bliver sgu godt nok fin, glæder mig til at se den live
-------------------------------------------

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Så kom jeg et skridt videre med gearkassen. Superdiff´et kom i igen, og der blev lukket med sidedækslerne.
Jeg havde fået fat på et par org. VW gummimanchetter til akselrørene, og de er nok 2-3 gange tykkere i gummiet end de brazilianske pis manchetter jeg kørte med sidste år, desuden var de møre og revnede allerede efter bare en sæson. Og selv om det selvfølgelig er godt at de nye er både tykkere og stærkere, så voldte det en del problemer at få krænget dem ned over akselrøret, men til sidst lykkedes det da heldigvis.

Torsdag går jeg igang med den anden side, og forhåbentlig også montering af ankerplader og bremser.
DSC00536.jpg
DSC00537.jpg
DSC00538.jpg
DSC00539.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Den er godtnok flot den gearkasse! Det må man jo nyde, inden den bliver gemt bag en masse lækker nymalet VW ;-)

mvh
JAKOB
(permalink) KIDJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Der er da hvis nok en der har fået den originale bløde vw hat på var...... ;o)
-------------------------------------------

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
KIDJ skrev:
Der er da hvis nok en der har fået den originale bløde vw hat på var...... ;o)


Ja det må jeg sgu indrømme... det er helt vanvittigt så stor kvalitetsforskel der er på stumperne!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Så er der (med lidt justeren og bytten rundt ;-)) en gearkasse på bunden.
DSC00540.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) VWMikael Member
Skrev for 15 years siden | | | |
lækkert du har fået gearkassen på! .. Husk at ring hvis karossen ska på i weekenden :)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Så er der sket lidt mere, søndag kl 11 fik jeg med lidt hjælp karossen løftet over på bunden, og resten af dagen er så gået med diverse montering. Jeg måtte også lige prøvemontere lidt interiør for at se hvordan det så ud sammen med resten af bilen. Desuden har jeg fået sprøjtet lys pava ind i alle hulrum/samlinger, nu mangler jeg bare lige at få behandlet varmekanalerne indvendigt (men jeg skal lige ha opfundet et smart aggregat til det først).

Jeg er faktisk begyndt at mangle lidt stumper - bagskærme og div. småting er stadig hos maler. Ventilationsruder, himmel, foldetagsklud, lyddæmpning til bundplader og grisekassen samt div. håndtag kommer først hjem d. 1. juni... ventetiden er lang :-(

Motordele er på vej over atlanten, så nu kan jeg snart få lavet shortblock´en.

Midt i næste uge får jeg de sidste dele tilbage fra elgalvanisering, så kan jeg få monteret bagbremserne færdige og monteret bagklappen.

El har jeg ikke gidet lave endnu (typisk elektrikere ;-) ), så det kan jeg sikkert også snart få nogle dage til at gå med.

Her er lidt billeder fra hvad der skete i dag med bilen:
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ihhhh hvor du gejler...
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) berthelsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Super fedt projekt det der.. og flot arbejde.. Følger spændt med;)
(permalink) MichaelVogn Member
Skrev for 15 years siden | | | |
det se sku rigtigt fin ud rasser, nu er der jo kun det sjove tilbage ;-)blir kabinen rød? super nice vogn....
-------------------------------------------
Michaelvogn@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
SorenJ skrev:
ihhhh hvor du gejler...


Ja jeg er blevet truet med udelukkelse af MIB hvis ikke jeg gejlede helt vildt ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
MichaelVogn skrev:
det se sku rigtigt fin ud rasser, nu er der jo kun det sjove tilbage ;-)blir kabinen rød? super nice vogn....


Ja det gør den i hvert fald de første par år... egentlig ville jeg gerne have en brun læderkabine, men det er der ikke lige penge til, så jeg tager chancen med en rød kabine. Så må vi se hvordan det kommer til at se ud.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Lange Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Det bliver sq godt det der Rasser! Du skriver du venter motordele, hva skal der i af motor?
-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) VWMikael Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ja man ka godt se hvem der gider at arbejde :P
DSC04059.jpg

(permalink) Waehrens Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hvad har du af planer med bremser? Jeg syntes de ankerplader ser noget små ud :)

- Casper
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Rasser skrev:
MichaelVogn skrev:
det se sku rigtigt fin ud rasser, nu er der jo kun det sjove tilbage ;-)blir kabinen rød? super nice vogn....


Ja det gør den i hvert fald de første par år... egentlig ville jeg gerne have en brun læderkabine, men det er der ikke lige penge til, så jeg tager chancen med en rød kabine. Så må vi se hvordan det kommer til at se ud.


Ellers sender du den bare nordpå til mig.. jeg kan godt bruge den kabine :D
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Waehrens skrev:
Hvad har du af planer med bremser? Jeg syntes de ankerplader ser noget små ud :)

- Casper


Det bliver std. bremser i første omgang.

Jeg har T3 5x205 bremser til bagenden, men det kommer først på når jeg får styr på hvad skivebremser der skal på fronten. Så indtil videre kører jeg videre med std. bremserne.

Eller også bliver det Porsche tromler som jeg har snakket lidt med dig om før... det er jeg ret lun på!

/rasmus
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Cruus Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Gennemført arbejde, der mangler sgu ikke noget !!

Super fedt at følge dit projekt!


Vh

Michael

-------------------------------------------

Cruusr600 @ hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Tak for de rosende kommentarer..



Jeg har brug for lidt hjælp fra jer der læser med i tråden: Den forreste gummilæbe til montering mellem motor/karosse, den buer svagt den ene vej. Mit spørgsmål er så om den skal bue op af eller ned af ? Jeg kom helt i tvivl efter jeg havde monteret den, så er der nogen der gider hjælpe mig på vej her ?
Der er billeder her i tråden af hvordan jeg pt har monteret den.

På forhånd tak
Rasmus
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |
Rasser skrev:
MichaelVogn skrev:
det se sku rigtigt fin ud rasser, nu er der jo kun det sjove tilbage ;-)blir kabinen rød? super nice vogn....


Ja det gør den i hvert fald de første par år... egentlig ville jeg gerne have en brun læderkabine, men det er der ikke lige penge til, så jeg tager chancen med en rød kabine. Så må vi se hvordan det kommer til at se ud.


Tror skam på ingen måde du skal "frygte" den røde kabine til lakken.. tvært imod. Jeg synes i øvrigt, det er godt, at du gik tilbage til din første indskyldelse via farvevalg til bilen. Man skal stole på sine første indskyldelser og instinkter. Jeg ved, det ikke har været en nem beslutning for dig at vælge farve, det er dælme også svært, men jeg er overbevist om, at du har gjort det rigtige og at du bliver glad for det.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |
Rasser skrev:
Mit spørgsmål er så om den skal bue op af eller ned af ?
På forhånd tak
Rasmus


Der siges op ad her i Søborg..

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Mette skrev:
Rasser skrev:
MichaelVogn skrev:
det se sku rigtigt fin ud rasser, nu er der jo kun det sjove tilbage ;-)blir kabinen rød? super nice vogn....


Ja det gør den i hvert fald de første par år... egentlig ville jeg gerne have en brun læderkabine, men det er der ikke lige penge til, så jeg tager chancen med en rød kabine. Så må vi se hvordan det kommer til at se ud.


Tror skam på ingen måde du skal "frygte" den røde kabine til lakken.. tvært imod. Jeg synes i øvrigt, det er godt, at du gik tilbage til din første indskyldelse via farvevalg til bilen. Man skal stole på sine første indskyldelser og instinkter. Jeg ved, det ikke har været en nem beslutning for dig at vælge farve, det er dælme også svært, men jeg er overbevist om, at du har gjort det rigtige og at du bliver glad for det.



Ja man skal følge sin første indskydelse, helt enig. Det kan jeg se nu :-)

mht. farvevalget på kabinen... det bliver knald eller fald tror jeg, men vi får se hvordan det tager sig ud når det er færdigmonteret.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Mette skrev:
Rasser skrev:
Mit spørgsmål er så om den skal bue op af eller ned af ?
På forhånd tak
Rasmus


Der siges op ad her i Søborg..



havde det på fornemmelsen... apropos det med at følge sin første indskydelse ;-)

ommer!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply »

You must log in to post.