Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  dynmo (fejlfinding)

Tags:
No tags yet.

(permalink) virring Member
Skrev for 16 years siden | | | |
boblen er synet og endelig kan jeg komme ud og køre MEN nu har jeg lige været ude og måle lidt på den og den giver kun 11 volt, og på min sidste køretur blinkede ladelampen flere gange kortvarigt, det blev lidt kraftigere ved at gasse op, men forsvandt hurtigt efter. (som en løs forbindelse) og endte med at lyse konstant, hvilket den har gjort lige siden. problemet er kommet efter at den tykke røde ledning der går fra dynamoen til batteriet var brækket og havde lgt sig på stel, hvilket gjorde at den blev ret varm. jeg ville lige høre om der var et klogt hoved der kunne fortælle mig hvor jeg skal starte, er det dynamoen? eller laderelæ'et? og kan man måle direkte på dynamoen om den giver noget? (i så fald på hvilke klemmer)

håber ikke det er alt for indviklet.

på forhånd mange tak for hjælpen

Virring
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Eller et nyt batteri måske ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) virring Member
Skrev for 16 years siden | | | |
1000000000000000000 tak.
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) JN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis du vil polarisere din dynamo skal du blot forbinde D+ til batteriets +pol
uden at afmontere rem og ledninger til relæ

For at se om dynamoen kan køre som motor,skal rem og ledninger afmonteres.
Sæt først minus til DF og derefter plus til D+
(permalink) virring Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hvorfor har du slettet dit indlæg frank???
godt jeg nåede at printe det ud.
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det var åbenbart forkert !
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.