Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  En 1303's død og genopstandelse/ har en boble 9 liv?

Tags:

(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Snibsepigen ???

Citat:"Svinghjulet blev skiftet da det ikke passede sammen(tror det hedder et svinghjul) Dette fik jeg selv lov til, under overvågning."

Det sgu løgn .... Jønke har med garanti hjulpet.. du kan da ikke mase en Breaker bar og løse svinghjuls møtrikken ??

Hehehe

Chattøsen
-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) snibeke Member
Skrev for 16 years siden | | | |
PcbOvals skrev:
Snibsepigen ???

Citat:"Svinghjulet blev skiftet da det ikke passede sammen(tror det hedder et svinghjul) Dette fik jeg selv lov til, under overvågning."

Det sgu løgn .... Jønke har med garanti hjulpet.. du kan da ikke mase en Breaker bar og løse svinghjuls møtrikken ??

Hehehe

Chattøsen


Hmm skal jeg komme og gøre det for dig næste gang, hvis du ikke selv kan tøzen?? 8)

-------------------------------------------
I'm blond, what's your excuse ? 61 70 44 18
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja jeg er frisk , husk kostumet .. you know. blink blink
-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hvad var det med den gamle motor??? det vil vi jo gerne vide
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Og hvad skete der med din fine gammel boble??
Og hvorfor den der ??? Gule kampklare containermodel med afsætningshylde på??
Tror da bibber eller bopper , hvad hed den gamle ?? havde en plads i dit hjerte ..
Men ak så blev han skiftet ud.

troede da ikke du var den utro og svigefulde type.*S*
-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) snibeke Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hendrixxx skrev:
hvad var det med den gamle motor??? det vil vi jo gerne vide


Det har jeg ikke stillet diagnose på endnu, jeg brugte hele søndagen til at smide den nye i jo.

Jamen Peter, du inviterer og inviterer men trækker i land hver gang, er du bange for mig??..

Og til din oplysning har Volmer det fint, på trods af lidt patina :wink:

Nå Den gule kan tilsyneladende bare ikke tåle at komme til Youngtimer... i går blev det, som man kan se på billederne konstateret at den da er helt galt med den nye motor på trods af tjek og dobbelt tjek af div. pakninger spændebånd mm.

Den hakkede lidt i det og sagde underligt, så jeg tænkte at nye tændrør ikke kunne skade, så jeg gik lystigt i gang med at skifte dem på havnen da regnen stoppede, det var jag naturligvis for svag til så jeg fik hjælp af 2 stærke mænd, og det blev konstateret at jeg havde haft ret i min fornemmelse af at den ikke gik som den skulle.

1) Pakningern ved udsugningsmanifolden var revnet hel igennem.
2) Benzinslangen sad løst på benzinpumpen.

Alt dette er nu midlertidigt løst med en orn'li' gang gaffatape.. 8)

Endnu engang tak for hjælpen til Lars (LK).
-------------------------------------------
I'm blond, what's your excuse ? 61 70 44 18
(permalink) Leth Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Når du bliver træt af at rpde med bil på daglig basis har jeg en fin grøn 4 dørs til salg som du kan få til en fornuftig pris - Du ved den vil fremad :-)
-------------------------------------------
Mvh Jakob
(permalink) snibeke Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Leth skrev:
Når du bliver træt af at rpde med bil på daglig basis har jeg en fin grøn 4 dørs til salg som du kan få til en fornuftig pris - Du ved den vil fremad :-)


Søde Jacob der er ikke noget jeg hellere ville end at adoptere din fine bil , men jeg har ikke kærlighed (læs $) nok til 3 biler...

Den gule kom på operationsbordet onsdag aften da den om eftermiddagen døde helt nå jeg koblede ud.

Takket været LK var diagnosen jo stillet så jeg(læs Jønke og jeg) havde et godt udgangspunkt.

Pakningen ved indsugningsmanifolden blev skiftet på billedet nedenunder kan i se at den gamle ikke havde det så godt :|

Kobberrøret på benzinpumpen kunne bankes på plads under mottoet hvis det ikke virker så brug en større hammer.

Men det forklarede jo ikke problemet med at den ikke kunne gå i tomgang, men som den logiske mand Jønke er startede han med tomgangsdysen, hvor der også sad en stor "busser"

Og vupti kunne bilen køre igen..
DSC01723.jpg

-------------------------------------------
I'm blond, what's your excuse ? 61 70 44 18
(permalink) Jnke Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Billede_108.jpg
Billede_113.jpg

(permalink) snibeke Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Nej nu skal i simpelthen bare høre noget sjovt... eller jeg synes det er sjovt i hvertfald.

Jeg har lidt problemer med mit gearkasse ophæng, hvilket resulterer i en del sjove "igangsætningsmanøvre", hvor bilen hakker en del.. måske en kombination af gearkasse ophænget, og det faktum at jeg er chauffør :P

Til historien hører en lille forklaring .

Mine trinbrædder er sådan nogen kromfætre hvor den venstre sidder lidt løst hvilket resulterer i at den rasler når jeg kører hen over et lille bump.

Jeg holder for rødt i lyskrydset i Tåstrup ude ved IKEA, idet jeg skal på MD, og en zuzuki Swift eller noget i den stil trækker op ved siden af mig og en ung pige kikker smilende på min bil med et blik der siger mand den er sjov/sød/fin eller noget i den stil. Dette bliver Jønke nødt til at kommentere tilsyneladende med kommentaren "hun skulle bare vide at den er ved at rasle fra hinanden" nå men hakkende og raslende sætter jeg i gang og kører friskt (der er jo nogen der kikker) til højre og drejer ind på en tom parkeringsplads og parkerer foran MD. En rød bil kommer kørende tværs over parkeringspladsen og styrer lige imod mig og parkerer klods op og ned af min bil, hvilket jeg undrer mig over, idet der jo er meget plads at holde på, jeg ser nu at føreren af bilen, en stor smilende mand sidder og vifter med et eller andet.

" Mangler du den her?" siger han da jeg åbner bilen, jeg kan nu se at det grangiveligt ligner en 1303 baglygte !!! Hm joo det kunne godt tyde på at det er min siger jeg grinende og tager lettere flovt imod min tabte stolthed(læs lygte).

Den er nu repareret med en bobleejers yndlingsværktøj..Min stolthed tager det nok lidt længere med :P

Ha en dejlig dag
DSC01773.jpg

-------------------------------------------
I'm blond, what's your excuse ? 61 70 44 18
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ha ha

det kan godt være den er ved at falde fra hinanden, men den får luft nok til motoren - det er sikkert.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) snibeke Member
Skrev for 15 years siden | | | |
SorenJ skrev:
ha ha

det kan godt være den er ved at falde fra hinanden, men den får luft nok til motoren - det er sikkert.


S
-------------------------------------------
I'm blond, what's your excuse ? 61 70 44 18
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hmm.. Når nu du er begyndt at udstyre den med bayliner dele kunne du jo købe bl.a.

Ekstra motor: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55083556

Bremser: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55041265

Ekstra kofangere: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55005691
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) snibeke Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ekstrøm!! Jeg ved hvor du bor og jeg er demonstrant!!
-------------------------------------------
I'm blond, what's your excuse ? 61 70 44 18
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |
[quote=Ekstrøm]Ekstra kofangere: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55005691/quote

De passer da kun på buggy
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) snibeke Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Søren- jeg synes helt klart at du er sjovere når det ikke er mig der bliver mobbet :)
-------------------------------------------
I'm blond, what's your excuse ? 61 70 44 18
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 15 years siden | | | |
-Nå for pokker. Jeg troede det var en buggy med alt det fiber. My bad
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) snibeke Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Nej der er faktisk noget metal rundt omkring på den Larssomikkeskalkommeforgodtigang Ekstrøm
-------------------------------------------
I'm blond, what's your excuse ? 61 70 44 18
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 15 years siden | | | |
http://vwnettet.dk/forum/topic/411823
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) snibeke Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jaa den er go med dig Lars :)

Kender i det at have en gammel bil og de små sjove overraskelser den giver en ??

I dag da jeg skulle ud og køre gik gaspedalen i buns, men intet skete ud over at den forblev i bund.. Tjek og gaskablet er knækket eller faldet af får man så at vide.. Gælder det også for strips monteret på gaskablet ??
DSC01812.jpg

-------------------------------------------
I'm blond, what's your excuse ? 61 70 44 18
(permalink) jpwest Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Den der knallert kabelting(jeg kunne heller ikke li dem for 30 år siden)har nok haft forbindelse til din gaspedal,og med lidt snilde kan den få det igen så kan du da trods alt køre hen et sted hvor du kan lave det rigtigt

West
(permalink) snibeke Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg har skam sat en ny strips på, dog rød denne gang det så lidt mere fixt ud :wink:

Jeg har jo kørt med denne alternative installation siden Februar, så det virker da et stykke tid og der er flere strips hvor de kommer fra.
-------------------------------------------
I'm blond, what's your excuse ? 61 70 44 18
(permalink) snibeke Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Så fik man lige "ekstra udstyr" til boblen i går "nogen" havde sneget sig ind på min bil og havde søsat 2 badeænder i fuglebadet...:P Tosser
IMGP8311.jpg

-------------------------------------------
I'm blond, what's your excuse ? 61 70 44 18
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hmm... Man sidder og blir helt nostalgisk af at se på de billeder! Snibeke, min 03'er havde nøjagtig samme farve dengang den kørte! Smid et kinkygrønt sportsrat og en bazooka-udstødning på og den ville være næsten magen til. Lige bortset fra fiberskærme og turbobagklap. Men det har den til gengæld nu. :-D
(permalink) Leth Member
Skrev for 15 years siden | | | |
snibeke skrev:
Så fik man lige "ekstra udstyr" til boblen i går "nogen" havde sneget sig ind på min bil og havde søsat 2 badeænder i fuglebadet...:P Tosser


Vandalisme! Håber at der bliver slået hårdt ned på sådan nogle urostiftere!! :-)

(man kunne eventuelt forære dem en garage så de kan tænke over hvad de har gjort - den slags virker, har set det før :-) )

-------------------------------------------
Mvh Jakob

Reply »

You must log in to post.