Efter et veloverstået youngtimertræf i går, kørte jeg lystigt hjemad med et bredt smil på læben... det var sku dejligt at se jer igen piger og drenge..Men tæt på motorvejen begynder bilen at hakke i motorgangen så jeg kører ind til siden og parkerer i tomgang uden problemer.. da det jo blev ret køligt tænkte jeg karburatoris og fyldte lidt karburatorsprit på den.. hvad ved jeg om motorer.. gir fuld gas et par gange og bilen spinder som kun en boble kan.. okay det var let så jeg kører videre.
Burde jo have vidst med mit held, at det blot var en advarsel om at noget slemt var på vej..
Det skal lige siges, at den satte ud på vej til træffet og manglede gnist i strømfordeleren, men efter at have skubbet til et par ledninger virkede den fint igen.
Nå men mig ned på motorvejen midt i vejarbejdet ved greve og så lige overhale en blødkasket.. og så sker det bilen hopper og hakker og så et par kæmpe brag og så dør motoren og jeg kan ikke starte den .. starteren kører og det er så det ind til siden mellem nogle keljer og vente på Jønke med et slæbetov og MEGET SJOVE vittigheder..
Der var ingen gnist i tændspolen men til gengæld lyder det som om der er gnist inden i tændspolen der springer ( ved det godt, men sådan lyder det nu engang)
En større fejlfinding finder sted og det besluttes at prøve en anden kondensator, ingen forandring, nye platiner, stadig intet, alle ledninger tjekkes intet.. så prøver vi at tage ledningen til omdrejningstælleren af og vupti!! så er der gnist!!
Nå væk med den og samle strømfordelen igen og stille tændingen tilbage mm..
Men nu kører motoren ujævnt ( det har jeg haft den mistænkt for siden jeg købte den, men nu står vi jo bag den og kan se at den hopper lystigt) Ud over det er der en lille klingki klangki lyd fra den Jønke siger fra højre siden og jeg siger fra venstre, med i hvertfald fra motoren..
Og når det ene tændkabel tages af er der ingen forandring.
Så nu bliver den pillet ud og kikket igennem, trænger alligevel til en ompakning..
har nogen af jer prøvet noget lignende med
1) at en omdrejningstæller stjæler gnisten?
2)Et det lyder somom en gnist springer i tændspolen?
3) Og hvad gjorde i??
Burde jo have vidst med mit held, at det blot var en advarsel om at noget slemt var på vej..
Det skal lige siges, at den satte ud på vej til træffet og manglede gnist i strømfordeleren, men efter at have skubbet til et par ledninger virkede den fint igen.
Nå men mig ned på motorvejen midt i vejarbejdet ved greve og så lige overhale en blødkasket.. og så sker det bilen hopper og hakker og så et par kæmpe brag og så dør motoren og jeg kan ikke starte den .. starteren kører og det er så det ind til siden mellem nogle keljer og vente på Jønke med et slæbetov og MEGET SJOVE vittigheder..
Der var ingen gnist i tændspolen men til gengæld lyder det som om der er gnist inden i tændspolen der springer ( ved det godt, men sådan lyder det nu engang)
En større fejlfinding finder sted og det besluttes at prøve en anden kondensator, ingen forandring, nye platiner, stadig intet, alle ledninger tjekkes intet.. så prøver vi at tage ledningen til omdrejningstælleren af og vupti!! så er der gnist!!
Nå væk med den og samle strømfordelen igen og stille tændingen tilbage mm..
Men nu kører motoren ujævnt ( det har jeg haft den mistænkt for siden jeg købte den, men nu står vi jo bag den og kan se at den hopper lystigt) Ud over det er der en lille klingki klangki lyd fra den Jønke siger fra højre siden og jeg siger fra venstre, med i hvertfald fra motoren..
Og når det ene tændkabel tages af er der ingen forandring.
Så nu bliver den pillet ud og kikket igennem, trænger alligevel til en ompakning..
har nogen af jer prøvet noget lignende med
1) at en omdrejningstæller stjæler gnisten?
2)Et det lyder somom en gnist springer i tændspolen?
3) Og hvad gjorde i??
-------------------------------------------
I'm blond, what's your excuse ? 61 70 44 18
I'm blond, what's your excuse ? 61 70 44 18