Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Rasser og Co's brokkerøvsklub!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Retrobug skrev:
Der er da mange VW-folk herinde der har købt færdiglavede biler af dem som har lavet dem, og købt dem (i flere tilfælde) til langt under hvad det ville koste at lave dem selv - det var derfor jeg reagrede på hans, efter min mening, mærkelige konklution:

"men det forklarer jo hvorfor dem der har købt færdige stylet biler skal sidde på baderinge til træffene haha."

Jeg gir dig ret i at det er sørgeligt at man tror man kan køre over dammen og hente en folkevogn, syne den, betale 4500 kr. i afgift, for siden at gange salgsprisen med 4-5 stykker. På den anden side er det jo et frit land vi lever i, og findes der købere der ikke gider/har tid/ved at sverige findes, og iøvrigt har penge nok, er det da fint nok med mig, så længe bilen er fin og iorden (som i dette tilfælde).

Det som er skod i vores hobby er når en sælger en plumrådden vogn, og siger den er "top notch".. det er sgu' ikke god hobbyånd.

M.

Det er da lidt dårlig stil at photoshoppe billeder så lakken fremstår pænere osv. og nu vi er igang så er der flere ting som førstegangs købere måske ikke opdager med det samme (forkerte sæder til årgangen, forkert himmel til årgangen, grimme plade-på-plade rustreperationer på karossen, osv. osv.. Jeg skal se den for at tro den er så fin som prisen antyder, så at sige den er fin og i orden er nok så meget sagt - igen, prisen taget i betragtning.

og det er den sorte jeg snakker om.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
er det ikke hobby når man køber en gammel skam skruet bil - får den til at virke rimeligt igen - og sælger den med en mindre fortjeneste , og bruger fortjenesten på en bil der er endnu bedre , og gør det samme igen - for til sidst at ende med den 100000 kr bil man altid har ønsket sig - kan godt være man køber sig nemt til den 100000 kr's bil - men har man lavet 10 biler for at nåh til den - så er det vel også en hobby som indebærer at man køber og sælger nogen gange ...

det var da noget andet hvis man brugte sin fortjeneste på luderer - men når de hver gang går til at financere et bedre projekt kan jeg overhovedet ikke se noget problem i det - jeg startede selv med en bil til 2500 kr - og har i dag vw'er for knap 200000 og det har taget mig næsten 20 år - og jeg forsætter stadig...

kald mig købmand - men jeg har sgu knoklet mange timer i garagen for at ha de biler
jeg har i dag .

jeg har kun haft en bil jeg ikke rørte en finger på - og den solgte jeg for det samme som jeg købte den for , og jeg tror det samme er gældende med de fleste andre
"købmænd" ikke alle - men de fleste - livet er for kedeligt til kun en bil .
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) REN Member
Nu vi taler om dårlig stil: hvad så med at udtale sig kritisk omkring prissætning af en bil man, øjensynligt, ikke har set "first hand"..
Det er ikke noget personlig, Rasser og heller ikke en kommentar på kvaliteten af den aktuelle bil.

Hvad fanden er det i øvrigt der sker herinde.. Folk har kraftedeme mere travlt med at bitche over andres vogne/priser på samme, end at vise hvad de selv laver/køre i..

R
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
Bornholmer skrev:
er det ikke hobby når man køber en gammel skam skruet bil - får den til at virke rimeligt igen - og sælger den med en mindre fortjeneste , og bruger fortjenesten på en bil der er endnu bedre , og gør det samme igen - for til sidst at ende med den 100000 kr bil man altid har ønsket sig - kan godt være man køber sig nemt til den 100000 kr's bil - men har man lavet 10 biler for at nåh til den - så er det vel også en hobby som indebærer at man køber og sælger nogen gange ...

det var da noget andet hvis man brugte sin fortjeneste på luderer - men når de hver gang går til at financere et bedre projekt kan jeg overhovedet ikke se noget problem i det - jeg startede selv med en bil til 2500 kr - og har i dag vw'er for knap 200000 og det har taget mig næsten 20 år - og jeg forsætter stadig...

kald mig købmand - men jeg har sgu knoklet mange timer i garagen for at ha de biler
jeg har i dag .

jeg har kun haft en bil jeg ikke rørte en finger på - og den solgte jeg for det samme som jeg købte den for , og jeg tror det samme er gældende med de fleste andre
"købmænd" ikke alle - men de fleste - livet er for kedeligt til kun en bil .

Ib du er godt klar over at den sidste bil købmanden købte i sverige blev sat til salg (og solgt) inden han overhovedet havde fået den hjem til Danmark.... ?
(gad vide om han overhovedet havde været oppe at se den først, eller om en bare blev handlet ubeset over telefon) ?
REN skrev:
Nu vi taler om dårlig stil: hvad så med at udtale sig kritisk omkring prissætning af en bil man, øjensynligt, ikke har set "first hand"..
Det er ikke noget personlig, Rasser og heller ikke en kommentar på kvaliteten af den aktuelle bil.

Hvad fanden er det i øvrigt der sker herinde.. Folk har kraftedeme mere travlt med at bitche over andres vogne/priser på samme, end at vise hvad de selv laver/køre i..

R

Han kunne da bare have sagt hvad fejl og mangler bilen havde, så nybegyndere ikke blev tiltrukket af billeder med ajax "sparkling" reklame effekt", så havde jeg jo ikke haft noget at bitche over.

og lige et spørgsmål til købmanden (og hånden på hjertet mens du svarer): Har du kørt turen op og set bilerne (den røde du solgte sidst, og den sorte nu her) inden du smed billeder og flotte beskrivelser på vwnettet, eller var det sælg skindet før bjørnen var skudt handler ?

IMGA0036.jpg
IMGA0039.jpg
IMGA0050.jpg

(permalink) Pinden-MIB Member
Det er sku da op til folk selv om de vil købe eller ej. Jeg kan ikke lave en skid selv så derfor køber jeg færdig lavet biler hjem fra sverige / polen / england / usa.
Og ja jeg har også tjent penge på min hobby og det kan jeg ikke se hvad der er galt i??
Alle kan da bare gøre det samme som Trl / Frost / og mig selv.
Jeg har selv købt af Trl og omvendt Og ja det kan godt være jeg har betalt 5000kr formeget og hvad så?? Bare man er glad for det man køber.

Pinden
(permalink) Kbmanden Member
Nu stopper I kraftedme!!! Det er simpelthen på kanten af chikane det her...

Jeg er igang med præcis det Ib skriver.... Jeg skal igennem en 15 biler før jeg via min hobby får sparet sammen til den bil jeg gerne vil have! Og det er nu.

I glemmer en ting; og det er at der faktisk er ca. 6 millioner mennesker i dette skønne land.. heraf synes næsten alle at gamle VW er fantastiske = de kan altså sælges til langt flere mennesker end dem herinde der kun går op i om himlen er den årgangsmæssige korrekte!

Jeg er fucking træt at alt jeres PIS og LORT specielt dig Rasser. Jeg må åbenbart have nappet en for næsen af dig, og det kan du så bære nag over resten af dit liv.

Jeg har købt 2 biler ubeset siden jeg begyndte at handle med biler for snart 20 år siden: Den sorte jeg har nu, som viste sig at være den bedste jeg endnu har haft, rent stands og køre mæssigt, og den røde fra German Folks!

Jeg håber at den ikke skuffer mig heller.

Og prøv nu lige at få lidt luft til hjernen.. Hvis du nu havde købt et hus til 2 mill, og der 1 år efter stod en og bød 3 mill. for lortet... ville du så ikke sælge, hvis du kunne se at du inden for kort tid kunne købe et nyt til 2 mill?

Jeg poster bilerne her for at I som syntes mine biler er fede, skal have en chance for at ringe og høre om der kan gøres lidt på prisen! Det tror jeg nu at jeg holder op med, så kan du Rasser finde dem på DBA og smide linket her i tråden, hvis du skal have lidt at forage dig over.

Og ja, den røde var solgt inden den kom hjem, da jeg havde 5 mulige købere til den.
(permalink) hendrixxx Member
hvis du handler et til 2 huse om året så er du bare alm. husejer der sælger hus.

Handler du derimod 20-30 huse om året er du spekulant....der er stor forskel. Prøv så at bytte hus ud med bil.

Selvfølgelig skal man da have hjulene til at køre rundt og sælger man sin bil skal prisen da svare overens med stand og den indsats man leveret. Men hvis du udelukket importerer biler og med henblik på videresalg så du kan tjene en fin skilling så er det spekulation og der falmer hobbydelen da lidt synes jeg
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
men derudover synes jeg indlægget er fint....det er tilsyneladende den årlige "rensluften" uge på vwnettet og det er jo fint. Selvfølgelig er der nogen der får ondt i røven når vi andre bliver pissed over at folk skal tjene penge(efter ovenstående eksempel) på hobbyen
Ja, du har ret, men nu handler jeg ikke 20-30 biler om året privat. Ja, jeg sælger 500 nye biler hvert år via mit firma, og de gamle VW'er der overstiger det tilladte handles via mit firma.
(permalink) Holm´s Garage Member
Nu har jeg personlig aldrig solgt en bil i mit liv, men dette indlæg er konge underholdning... Holm
56 Type 1 Judson, 58 Type 1 Okrasa, 64 Type 3 Variant
http://www.holmsgarage.com
Ragbugs(a)gmail.com
Købmand - det er måden du gør det på jeg synes er underlig og en smule uetisk, for min skyld må du gerne handle alle de biler du vil, det har jeg absolut ingen problemer med. Og nej du har ikke snuppet nogle biler for næsen af mig, jeg har projekter nok. Selvfølgelig må man handle alle de stumper og biler man har lyst til, nøjagtig som pinden er inde på, og det er da klart at man også skal tjene penge på det. Men filmen knækker lidt når det foregår med uærlige midler. Og mht. Om du bliver jagtet, så er det vel bare et spørgsmål om at du istedet må stå ved dine ord/handlinger når du bliver konfronteret med sandheden. . .
Rasser skrev:
Købmand - det er måden du gør det på jeg synes er underlig og en smule uetisk, for min skyld må du gerne handle alle de biler du vil, det har jeg absolut ingen problemer med. Og nej du har ikke snuppet nogle biler for næsen af mig, jeg har projekter nok. Selvfølgelig må man handle alle de stumper og biler man har lyst til, nøjagtig som pinden er inde på, og det er da klart at man også skal tjene penge på det. Men filmen knækker lidt når det foregår med uærlige midler. Og mht. Om du bliver jagtet, så er det vel bare et spørgsmål om at du istedet må stå ved dine ord/handlinger når du bliver konfronteret med sandheden. . .

Så klaphat... Jeg står fuldt ved mine handlinger... Jeg har fra jeg så bilen ment at jeg ville have den selv.. Men da min kone pludselig fandt ud af at hun ville have en tagterrasse til over 400kilo, så så jeg pludselig muligheden for et fantastisk kompromis: Hun får sin terrasse og jeg får min Showcar og dermed exit sort '59

Det er jo ikke sådan at jeg på nogen måde har prøvet at skjule at jeg har købt og solgt biler.. Prøv at checke min profil tekst..Jeg mener jeg kalder mig Købmanden "AKA alt er til salg" hvor tydeligt vil du ha' det? Skal du bruge en staveplade?? Nogen er født med en skruenøgle i hånden - andre med en kuglepen... og vi ved alle hvordan det er det går med dem hver især...
(permalink) jpwest Member
Hmm Hmm jeg vil hjem nu og ha tændt computeren og bestilt Pizza,det her tør jeg simpelt hen ikke gå glib af.

(men mumler stille for mig selv,at en handelsmand med over 500 bil salg om året klare sig så dårligt verbalt er mig en gåde)

West
SLUT...gider ikke mere....det her er spild af tid..det var hyggeligt...

Webmaster..slet venligst min profil og mine indlæg!
(permalink) tom j Member
K

(permalink) REN Member
[quote=Købmanden]Nogen er født med en skruenøgle i hånden - andre med en kuglepen... og vi ved alle hvordan det er det går med dem hver især...

Ja, de første kreere af og til en VWér som den røde fra German Volk´s.
"the latter" bliver ret ofte inviteret ind til en uddybende samtale med bagmandspolitiet.. Men hvad fanden har det nu med sagen at gøre??

R
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
[quote=Købmanden]
Rasser skrev:

Så klaphat... Jeg står fuldt ved mine handlinger... Jeg har fra jeg så bilen ment at jeg ville have den selv.. Men da min kone pludselig fandt ud af at hun ville have en tagterrasse til over 400kilo, så så jeg pludselig muligheden for et fantastisk kompromis: Hun får sin terrasse og jeg får min Showcar og dermed exit sort '59

Det er jo ikke sådan at jeg på nogen måde har prøvet at skjule at jeg har købt og solgt biler.. Prøv at checke min profil tekst..Jeg mener jeg kalder mig Købmanden "AKA alt er til salg" hvor tydeligt vil du ha' det? Skal du bruge en staveplade?? Nogen er født med en skruenøgle i hånden - andre med en kuglepen... og vi ved alle hvordan det er det går med dem hver især...

Lad nu være med at kalde mig en klaphat, tak. Det er ikke andet end en uge siden du forsøgte at forklare os at bare fordi du kaldte dig købmanden så var du jo ikke kun ude på at tjene penge osv. Osv.. . . Men nok om det. . . Og hvis du står ved dine handlinger, hvorfor har du så slettet de foto manipulerede billeder du havde lagt i denne tråd?
(permalink) Anonym Member
Retrobug skrev:
Der er da mange VW-folk herinde der har købt færdiglavede biler af dem som har lavet dem, og købt dem (i flere tilfælde) til langt under hvad det ville koste at lave dem selv - det var derfor jeg reagrede på hans, efter min mening, mærkelige konklution:
M.

Ja men du taler nok om mindre tallet men jeg taler derimod om nybegyndere som har oplevet det modsatte købt en lækker færdig vw og betalt kassen fordi de ikke kunne lave noget selv for så at opdage at de er blevt snydt.
Fordi de trode at hvis de handlede herinde så var det en form for garant til kvaliteten vi snakker om super flotte biler med varmepaneler med 4 lag plade i bunde og karosser der er svejst sammen med bunden stylet biler med plum råddent ramme hoved og biler med fake stel nummer jeg kan nævne flere,de oven nævente er skam roste og jeg skriver skam roste biler herinde.
Nu ved jeg ikke hvilken verden du lever i men i min verden er de blevet røvrendt.
Hvis du er i tvilv om mine påstande så kravl ned fra din piedestal og kør en tur ud til Pickup_Jens som er plade smed så kan du se flere eksempler på det :/

(permalink) HMS Member
Og det var så mig der skrev ovenstående
Pick-up Jens- NEJ tak, Fuglebjerg, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Bankmanden Member
Det er super underholdning.

Husker du at betale skat af fortjenesten på bilerne?

Flemming aka Bankmanden
fka ToldSkat :)

Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
Bankmanden skrev:
Det er super underholdning.

Husker du at betale skat af fortjenesten på bilerne?

Flemming aka Bankmanden
fka ToldSkat :)

HA HAAAA nu bliver det rigitg skægt :-)
(permalink) Slettet Member
[quote=Købmanden] Nogen er født med en skruenøgle i hånden - andre med en kuglepen... og vi ved alle hvordan det er det går med dem hver især...

Undskyld, ret mig hvis jeg støder nogen, er kontroversiel eller dobbeltmoralsk, jeg diskuterer sjældent, så mit vid begrænser sig, bær over med mig.

Når jeg læser lige det stykke der står deroppe, så Undskylder hvis jeg flaber nogen, ikke meningen) siger du at Ib, jeg låner lige dig som eksempel og rasser med, det her er fiktivt opsat)

A: Ib er heldig, han er født med pennen i hånden, og skarp som bare fanden
B: Rasser er ikke heldig, han trak nitten, han fik svensknøglen, så han er bare bøvet?
Eller er det omvendt?
Uanset, så kan jeg ikke se hvad der er galt i hvordan folk prioriterer eller hvad de er begavet med, nogen vil sige vorherre, eller hvad man tror, ikke har været så god ved nogen frem for andre, lad os sige skæbnen har taget røven på nogen, mere end andre.
Ordet hobby er osse her i tråden blevet objekt or en definition hvor hobby kan være, som jeg læser det mellem linjerne som A: Find n bil, fiks den op, afhængig af stand
Eller B: Købe/Sælge
Eller C: Have mere travlt med andre end en selv?
Er dette forum blevet mere orienteret i en retning der minder om slavisk monoton udprægelse af janteloven, og det ekstreme flertal der dikterer dagsordenen herinde, eller deler vi en fælles interresse der hedder gamle luftkølede biler? Ok, vi skal alle have luft til at sige vores mening, og tale ærligt, og jeg har da pisset en del i nakken herinde ved at springe til og sige jeg ville købe det ene og andet, og så glemme eller direkte bryde aftaler, den kommer jeg ikke uden om, specielt duck har jeg brændt af, og der er en del der deraf er forbeholden or at sælge til mig. Dem jeg har handlet med kan så sige om de har noget de vil udsætte på vores handler (Handel??) Men jeg lod mig gribe med af stemningen og faktum at jeg fik min første bil og der skulle ske så meget på den.
Nu afslutter jeg 1 ting af gangen, og spørger ind imellem lidt, både for at blive klogere og evt. lure en god handel så der er dele til min 03'r

Jeg er ¨så en af de 6 millioner du nævner som bedøvende ligeglad med original himmel eller ej, jeg anede sq ikke forskellen på 03 og de andre, men uanset om andre kalder den en bobel eller polo med bløde former, :) jeg er glad for den, og den er vw og luftkølet som alle andre, men jeg har efter jeg har dummet mig herinde lært at jeg bare skal tage 1 ting af gangen og ikke aftale mere end jeg magter eller har penge.

Uanset, Du starter osse en ualmindeligt dårlig stemning ved at stemple fleertallet herinde som inkomptente mv med den tekst, og sprogbruget år ikke mig til at tro du er spekulant eller født med pennen, uanset, jeg vil ikke diskutere med dig, du trækker bare mig ned på et niveau hvor du vil slå mig på erfaring, og jeg skal ikke diktere for nogen, ej heller dig, hvordan man begår sig, hverken elektronisk eller i den virkelige verden.

Men det med skalkeskjul for det ene og andet som du lavede, og fusk (Det er et upassende ord, men det dækker meget, og så kan folk der ikke verbalt følger dit engagement være med endnu; hov, der fik jeg vist flabet dig, jeg undskylder, men nu er alle med ikk???)
Jeg har lavet det, ogdet kan ikke anbefales, jeg har brugt et år på at folk ikke skal rulle med øjnene når de møder mig til træf.

Jeg skal gerne have hjælp af nogen jo, så det betyder jeg må være født med pennen i hånden, havde det været svensknøglen, så havde jeg lavet min bil selv, så om jeg er heldig kan vel diskuteres, jeg misunder dem der er født med svensknøglen...

Puha en smøre, jeg skylder en del en pose popcorn, men det var mit ydmyge bidrag, intetsigende for en del vel, men jeg fik, håber jeg, min mening frem, og tak til Ib og Rasser, jeg giver en øl (Til deling) skulle vi mødes :)

Martin
(permalink) Slettet Member
.............................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,!!!!!!!!!!???????
Så kan man lige selv sætte punktummer osv in hvor jeg har glemt dem :)
(permalink) HMS Member
Til Købmanden det jeg har udtalt mig om var ikke personligt møntet på dig da jeg ikke kender dig men jeg har et lille tillægs spørgs mål til jer der leger "købmænd" hvorfor skriver i altid en form for undskyldning når i skal sælge jeres stuff eks vi skal have barn konen kan ikke lide den model vi skal bygge garage.
Når i har skrevet det tilstrækkeligt mange gange så tror vi jo at i har 30 børn med en møg besværlig kone og og i omegnen af 15 garager :-))))
Næ meld dog ud om at i handler for pengenes skyld som eks morfar og andre så kan os der ikke vil støtte jeres finanselle (nok stavet forkert) eventyr jo selv vælge fra.
Pick-up Jens- NEJ tak, Fuglebjerg, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply »

You must log in to post.