Henriksen skrev:
Og så... kom jeg så lige hjem fra en "suveræn herlig" aften i værkstedet..
En "meget klog mand" sagde engang til mig.: "aldrig lave om på noget fabrikken har fundet ud af er godt.." Ja ja, det er squ godt med ham - hva´ faen ved han om det..?
Men må se i øjnene, selvom jeg ikke er meget for det, at han jo nok havde/har ret...
Nå, men det startede med at jeg liiige ville flytte lidt med bilen, og i den forbindelse ville jeg jo så også dreje lidt med hjulene. Men det kunne jeg jo så nærmest glemme alt om..!
For den der herlige krægningsstabilisator sad der hvor hjulene også gerne ville være. I hvert fald efter ca. 10 gr. udslag. Fedt nok..! Og det var jo virkelig med i mine planer, især når man havde en idé om at skulle ud at køre omkring 1. maj...
Nå, men så kunne jeg jo lige i stedet samle koblingsleddet mellen gearkassen og stangforbindelsen fra gearstangen. Fint nok, ind og sidde i bilen, solbrillerne på og "tør-køre". Troede jeg.., for så viste det sig at der er noget i vejen med skiftegaflerne..! Fik man den først sat i bakgear, så kunne man jo nærmest glemme alt om at få den i frigear igen - Fedt nok, for der er jo heldigvis lang tid til 1.maj...
Nå, beklager at det lige skal gå ud over alle Jer, men lige nu er jeg lidt i krise over den der "møg-spand", og jeg har ikke lige andre at beklage mig til end Jer.. Hmm, måske skulle jeg i stedet ringe efter min trøste-veninde...
Nå anyway. Hvis jeg nu er nød til at sætte en smallet forbro på, samt andre fælge, samt så også smal bagtøj osv., osv., osv,.. Hvad så med den der krægningsstabilisator..????
Fåes der Krægningsstabilisator til smallet forbro..?
SP - dit svar begynder virkelig at give mening...
Mvh.
Henriksen - vi ses alle til træf i 2009...
Og Rasser - har droppet spindler på.
Ved lige nøjagtig hvordan det med gearkassen føles. Jeg prøvede nemlig nøjagtig det samme for 2 år siden (også lige som jeg var ved at være klar til at køre foråret/sommeren i møde.... ) Hvis det ellers er til nogen hjælp så fandt jeg ud af at det var min hockestav der var bøjet, og det kunne lige nøjagtig lade sig gøre at trække gearkasse (med motor monteret) langt nok tilbage (mens det hele var monteret i bilen) til at jeg kunne afmontere skiftehuset og bytte hockeystaven ud med en der ikke var bøjet.
Hvis det viser sig at det også er din hockeystav der er bøjet, så giv lige et kald - jeg har nok nogle på lager. Selvfølgelig kan det også være en af skiftegaflerne der er gået ud af justering, og så er det sgu øv :-(
mht. krængningsstabilisator og smallet forbro (jeg kører med 2" smallet forbro) - Kieleren og mig smallede min krængningsstabilisator sidste år. Vi skar 2" tommer ud af midten på den, trak en stump rør henover den ene stang, svejste de to stumper stabilisator sammen, trak rørstumpen henover svejsningen og svejsede så rørstumpen fast på stabilisatoren - på den måde er der "dobbelt forstærkning" der hvor den er kortet op.