Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Termostatstyret elektrisk Blæser til motorkøling

Tags:
No tags yet.

(permalink) super-steff Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Møjn møjn

Er der nogensinde nogen der har hørt, om det er prøvet at køle motoren med en termostatstyret elektrisk blæser? Tænker på, at det da måtte kunne spare noget benzin og især frigive hestekræfter til acceleration. Er godt klar over at den æder strøm, men ikke heletiden, og kun efter reellt behov.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er der jo mange der har gjort til dragracing.
Til gadebrug er det helt udelukket. Du kan ikke få en blæser der kan monteres og virke i praksis. De giver ikke luft nok, slet ikke.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) super-steff Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tak for svaret. Så er det måske bedre at lave noget med en porscheblæser, når der skal leges lidt med hestene.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det der giver det mindste effekttab er det originale.
Skal du køre over 6500 omdr. skal du blot sætte en mindre remskive på krumtappen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.