Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
20:16 Dillen: Nu er der kun fake-dating at hente her.
21:48 SoLow: enig..
21:55 Den halvblinde: Jep.....
15:55 type1: Savner lidt tiden, hvor alt skete her inde, og ikke på facebook. Smart nok med facebook, men var mere hyggeligt ;0) Daniel
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

bobbel til beach-buggy vs sorte plader og afgift

Tags:
No tags yet.

(permalink) doc405 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
fordi pladerne følger stelnummeret og det sidder i rammen (går jeg ud fra) køre i synshallen i dag og snakker med dem for de ved nok også noget om det. ja jeg kunne godt sælge bilen men det lyder ikke til der en nogen der vil give noget for den
(permalink) Farmer Member
doc405 skrev:
fordi pladerne følger stelnummeret og det sidder i rammen (går jeg ud fra) køre i synshallen i dag og snakker med dem for de ved nok også noget om det. ja jeg kunne godt sælge bilen men det lyder ikke til der en nogen der vil give noget for den

Den tror jeg sku lige du skal gå ned på Told og Skat og få SKRIFTLIGT !!! inden du lægger an på det.

Iøvrigt må du da gerne lave din egen buggykarosse. Især hvis du ændrer den 15% ift eksisterende modeller.
Men hvis din karosse ikke er ret slem er det da næsten en dødssynd at tage bunden og lave den om til en buggy. Brug da en nyere bund fra en rådden bil istedet, og lad en der værdsætter en gammel vogn overtage den der.

Hvad angår Pårsje (?) motorer, 6 benede altså. Så kan de da sagtens lægges i. Ingen problem der. Det er vægten der hentydes til. Den er tung, og hænger langt bagude, og ødelægger derfor køreegenskaberne, medmindre man bygger bunden radikalt om.
- Og desuden "smider" man ikke en buggykarosse på. Der er mange mange timers arbejde i at få alle ting til at passe. Pertentlig folkene bruger ofte 100 - 150 timer på karossen alene.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
det kan godt ske man skal have den på skrift. med de nummerplader. kunne sælge den til en anden men der er ingen de vil give noget for den. så mengler en bud og det liver den. jeg tænkte ikke så meget 6 cylinderet eller boxer motor mere noget række 4 med indsprøjtning vandkølet. men ved ikke lige hvad der passer på. lange projecter er jeg vant til noget i 1000timers klassen. har tiden da jeg går hjemme på fuld tid. og har værksted
(permalink) SorenJ Member
Hvis du vil hugge en hel bil op for at få en bund er det sgu nemmere at finden bunden alen. Der står en på mit værksted som jeg forstår skal væk og der er flere i området der har noget liggende.
Ring: 28118212
SorenJ skrev:
Hvis du vil hugge en hel bil op for at få en bund er det sgu nemmere at finden bunden alen. Der står en på mit værksted som jeg forstår skal væk og der er flere i området der har noget liggende.

jamen af den grund får jeg jo ikke noget for den gamle bil jeg har. har også fået tilbudt en bund men den krævede sælgeret omkring det samme for som der er budt på bilen jeg har nu

(permalink) Dillen Member
Det letteste er da at købe eet af de buggy projekter, der findes til salg, nogle er endda godkendte, afgiften betalt osv..

Hvor har du sat din 1300 med sorte plader til salg ?

Martin
den her jeg ikke sat til salg men jeg kan da godt smide nogle billeder op her inde. hvis der en nogen der er intrasseret men gidder kun hvis der er nogen der er ræde til at give noget for den. ellers dør den for en buggy
Du har ikke sat den til salg...
OK, det forklarer sandsynligvis, at du ikke er blevet budt noget for den.
:-)

Og nu vil du kun vise os billeder, hvis vi er interesseret i at købe den ?
Hvad vil du have, vi skal gøre ?

Martin
(permalink) Mette Administrator
Dillen skrev:
Du har ikke sat den til salg...
OK, det forklarer sandsynligvis, at du ikke er blevet budt noget for den.
:-)
Martin

Det tænkte jeg også :lol:

I min verden gør man hvad man kan for at holde de sorte plader "i live".. Buggy = anden bund / andet projekt!

~Mette
(permalink) Anonym Member
Ja, og hvis karossen virkelig er så fin som du beskriver, er der garanteret osse en der er klar til at give en fornuftig sum penge for den.
På med nogle billeder, så må vi ta´den derfra.
T
jeg siger ikke karossen er det fineste der finset har kun sigt jeg syntes det er minimalt det rust der skal laves ved den det væreste den har er der hvor man skruger trinbrættene på ellers er det huller. der er de andre steder. jeg har set bobbler der er der er meget være end den og dyere. så uploader jeg billederne ved ikke om de er for store.

kom med noget mailadresse så sender jeg billeder
(permalink) jakob356 Member
Nu er jeg både logget ind og kan stave til Porsche samtidig - hold da op hvor det kører! ;-)

Nå, men den er da meget fin (ja jeg tillod mig lige at kopiere din foto-URL):

- Bare lidt sjovt at de berømte sorte plader ikke sidder på...

Men den skal da nok være nogle penge værd, du kan bygge buggy for :-)

En af de hersens købmænd kunne nok godt forlange 25 kilo for den, hvis den havde bestået syn.
Så 10-15 stykker, hvis den kan køre, tror jeg godt du kan regne med.

mvh
JAKOB
Jeg er forsåvidt enig med Jakob ang. prisen selvom det nu ikke ligner en VW1300.
Dvs. måske er motoren en 1300ccm, men vognen er da vist en 1200 Spar-käfer.
Det gør den bestemt ikke uinteressant og vi har da set nogle, der var meget værre.
Sælg den med plader på og køb et buggy-projekt, så er du så godt som halvvejs mod dit mål.

Martin
(permalink) Anonym Member
Ja eller vask og polér den og sæt en tagbagagebærer på, digt en historie om at den har tilhørt en ældre dame, og tag nogle fine billeder i forårssolen: Så koster den pludselig 59.800 - mulighederne er uanede! ;-)
JK skrev:
Nu er jeg både logget ind og kan stave til Porsche samtidig - hold da op hvor det kører! ;-)

Nå, men den er da meget fin (ja jeg tillod mig lige at kopiere din foto-URL):

- Bare lidt sjovt at de berømte sorte plader ikke sidder på...

Men den skal da nok være nogle penge værd, du kan bygge buggy for :-)

En af de hersens købmænd kunne nok godt forlange 25 kilo for den, hvis den havde bestået syn.
Så 10-15 stykker, hvis den kan køre, tror jeg godt du kan regne med.

mvh
JAKOB

hvis du gidder og give mig din mail så kan du lægge resten af billederne op de sorte plader ligger i en bankbox i københavn
bilen er holder syn et år endu og kan køre
(permalink) m w Member
sort guld :)
ja det kan man godt sige.
så venter jeg bare på JT ligger billederne op
(permalink) jakob356 Member
Interesserede kan hente en zippet mappe med billeder her: http://tinyurl.com/65alt9

mvh og go' weekend,
JAKOB
nogen intrasseret eller nogle bud
så bliver det til en buggy
(permalink) Haardberg Member
hvis nu du ligger den ind under køb og salg så er der nok nogle flere der ser den. Sæt den evt. også på dba.dk

Lennart
ok men regnede me dat få lidt feetback om hvad den kunne koste af dem der har skrevet her i emnet. for de må jo kunne sige om buggy byg på den ramme er selvmord

Reply »

You must log in to post.