Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  bosch 009 fordeler

Tags:
No tags yet.

(permalink) xs Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hejsa freaks

jeg har nogen problemer med at få min 1600type 1 motor til at gå ordenligt . jeg har bla. 009 fordeler med ny elektronisk tænding på ,og den er stillet korekt .mit spørgsmål er vedrørende slyngregulatoren ,der er kun en fjeder på og det ser ud til at der skal være to monteret ??? nogen der ved om man kan købe deem løst ?? eller er der nogen der har en defekt 009 fordeler til salg .

Hilsen Lars

(permalink) Rolf Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der skal kun være en fjeder. Hvis din motor ellers er orginal kan problemet være fordeleren, en org motor kører ikke ret godt uden vakuum avancering. 009eren er fin hvis man har dobbelt karburatorer på motoren. Prøv at montere den org fordeler igen og se om ikke motoren kører bedre.


/R
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Heide Member
Skrev for 16 years siden | | | |
vil det sige en enkelt kaburator motor ikke kører godt med en 009 fordeler* er bare nysgerrig
(permalink) cardude Member
Skrev for 16 years siden | | | |
danieltsd skrev:
vil det sige en enkelt kaburator motor ikke kører godt med en 009 fordeler* er bare nysgerrig


som udgangs punkt så nej det gør den ikke hvis ellers at den originale er i lige så godt stand som den 009'er men sætter på. ofte er det jo dog en gammel original fordeler, med slidt avancering og forkert indstillede knikser kontakter man skifter ud.

men man kan jo altid prøve sig frem, en brugt 009'er får man da næsten smidt i nakken når man går ud af en rigtig vw garage:D så kan man jo forsøge at bytte rundt på 2 fordelere og så se hvilken en der kører bedst. har selv haft leget med en 009 fordeler og en 1500 motor med enkelt centermonteret original karburator, den kørte bedst med den originale vakumavancerede fordeler.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Helt enig. En 009 eller 092 eller 050 er kun en nødløsning fordi VW ikke selv leverer en der passer til karburatorerne. Som de jo heller ikke leverer -- mere !
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) xs Member
Skrev for 16 years siden | | | |
tak for svaret Rolf. jeg har et kardron sæt monteret , troede lige at jeg havde fundet problemet da det ser ud til at der skal være 2 fjedre monteret

mvh Lars
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvilket problem ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) xs Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hej Frank

kan ikke få den til at gå ordenligt , den går ustabilt i tomgang nå den er varm. trækker ikke helt ud ,lyder lidt ligesom at den "4 takter " drukner og hoster lidt nogengange ved hurtig gas fra tomgang .har prøvet at tage accelerations pumperne fra men det ændrer ikke problemet væsnligt . den kører og trækker fint nok med begrænset omdrejninger

jeg har lige skiftet cylindre 1600 ccm Mahle ny renoverede topstykker , der er ny empi tænding monteret , kadron karburatore er renset og luft justeret 130 bunddyser , nyt tarmslyng og glasspackpotter .

mvh Lars
(permalink) Heide Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ok, tak men jeg har lige bestilt en 009 fordeler til en enkelt portet 1300 er det dumt gjort?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja det var mange ting på en gang. Men det er ikke fordelerens skyld med mindre den elektroniske tænding ikke virker.
Jeg kommer selv til at stå over for et valg omkring platiner kontra noget elektronisk tænding på et tidspunkt. Jeg er nok så paranoid at jeg starter med at bruge platiner og så bygger det elektroniske i når motoren kører.

Med hensyn til karburatorerne: Har du styr på at accellerationspumperne giver ca 0,5 ml.? Membranerne er så store at bare de virker giver de næsten for meget og det kan en 1600 ikke tygge sig igennem.
Den har vel ikke allerede skudt de elendige tynde pakninger ud mellem topstykker og manifolder, som nogen af sættene leveres med ?
Den trækker ikke ud ? Hvad mener du med det ? Hvis du tror den tager omdr. ligesom en Honda VTEC fordi den har fået to karb. på bliver du klogere !
Men få den nu til at køre tomgang og lavfart, som kommer resten normalt af sig selv.
Eller så er den i det mindste moden til at komme i rullefelt og få konstateret om den får det benzin den skal ved højfart.

009 fordeleren kan så være en skiderik fordi den begynder at avancere så tidligt. Hvis den f.eks. starter med at avancere ved 775 omdr. Og du forsøger at indstille tomgangen til 800. Så er fordeleren startet og den vil så stille på tændingstidspunktet sådan at motorren tager f.eks. 25 omdr. "af sig selv" Så avancerer fordeleren endnu mere og du skruer ned for tomgangshastigheden, eller du forsøger, for det hjælper ikke før du lige pludseligt har lukket spjældene helt og så dør den. Du starter igen og begynder forfra med at stille på de "forbandede karburatorer" Men det er fordelerens avancering der driller dig.
Du skal have styr om motoren kan køre tomgang som en std. motor. Kører du med std. knast så kan den det. Kører du med en anden knast skal den måske, typisk, køre lidt hurtigere.
Så skal du justere fjederen i fordeleren sådan at den ikke begynder at avancere før LIGE OVER TOMGANG ! Ikke 100 omdr. men 20-50 omdr. over.
Først derefter kan du indstille dine karburatorer. Og HUSK at forbindelsesstangen mellem de to karburatorer skal være pillet af medens du indstiller tomgang.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) xs Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hej Frank

tak for den meget fine beskrivelse . startede selv med platin sættet først . det kan da godt være at jeg overevurdere den lidt mennnn Honda VTEC ahhhh.
jeg fror det er en std knast ,

hvordan justerer jeg fjedren i fordeleren ??

jeg vil prøve at følge dine godt beskrevne vejledninger

mange tak

hilsen lars
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du bøjer bare den krog som den sidder på. På nogen strømfordelere er der et plastikdæksel i siden til at gøre igennem uden at skille noget ad.
Det er ikke fusk. Det anviste VW selv på f.eks. 1302-03.
De skulle bare slækkes, så de blev lidt friskere.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) xs Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ok det prøver jeg ,går ud fra min skal strammes



(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jow deeet - Og rolig nu, bare lige en millimeter og så kontroller med stroboskop.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Jow deeet - Og rolig nu, bare lige en millimeter og så kontroller med stroboskop.

Hæ. ja, det er nuller, men kan gøre en stor forskel.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der kan altså stadig fåes helt alm std fordelere MED vacumdåse som absulut er det bedste på en std motor.

Feks her:
http://shop.volkswarenhaus.de/index.php/cat/c921_distributor.html

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Uha sådan en enkeltportet 1600 med 30mm karburator og den 34HK fordeler, det kører godt i en bobbel.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Uha sådan en enkeltportet 1600 med 30mm karburator og den 34HK fordeler, det kører godt i en bobbel.

Frank, du er sku ved at blie gammel. Sådan en er da luddoven :-) Men der er ikke mange dikkedarer ved den. Det har du ret i.

Tilbage til emnet.
en vacumfordeler er da klart at anbefale fremfor en 009, på en std eller tæt på std motor.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg lavede blandt andet en til en pige. Det var faktisk en H-motor der bare fik nye lejer og 1600 cyl. Og slebet ventiler med nye styr. Hun kom selv med den adskilte motor !
HA ! Jeg måtte spænde blokken op til moment flere gange og løsne igen og massere krumtappen frem og tilbage flere gange før den kunne dreje rundt.
Kørte kanon i en Karmann. Jeg har aldrig hørt fra den siden.
Men den bliver jo også god, når den får lidt mere volumen uden at gøre noget ved kamrene. Det vikrer også fint på 1300 topstykker.
Ja jeg ved det godt. Det er 25-30 år siden man kunne finde en brugbar motor at udvikle lidt videre på.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) xs Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hej igen

kæmper sku stadig med lortet , karburatorene er justeret og kontroleret .er der flere gode bud på hvad der ellers kan være galt , har lige skiftet fordeler , rotor , kabler ,tændrør. spole , og der er ny empi accu fire i også.

den sætter lidt ud ved omkring 80 kmt . den går bedst med kold/ lun motor , bliver lidt træg når den er blevet gennem varm .

hilsen lars
(permalink) Rolf Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Prøv nu at sætte et sæt platiner i fordeleren og justere B
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland

Reply

You must log in to post.