Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  udstødning 1300-1600ccm

Tags:
No tags yet.

(permalink) kallesøe Member
Skrev for 17 years siden | | | |
1300-1600ccm udstødning standart.Hvor mange heste han de følge med til ??
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kvalitets potter som Leistritz og Ernst kan klare 64-65 hk uden problemer. Har lavet nogle få 70 hk´s med de samme potter. Jeg bruger altid TDE enderør eller CSP sport enderør (30% mere flow igennem dem.)) Den 70 hlk´s version er jeg nødt til at dyse lidt federe på fuldlast fordi den varmer toppene noget hårdt op, hvis den får lov at gå fuldt skrald på motorvejen. Den har bedst af en potte med lidt bedre flow.

JP, Bosal, Walker og meget andet, - forget it. De kan måske nok klare effekten, men modstanden er forkert, og de varmer derfor toppene meget op ved motorvejskørsel.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) kallesøe Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så burde det kunne gå for mit ved kommende,jeg har 1600 med en 276 knast og porte toppe men med 31mm kab. den kører fint men har lidt svært ved at hive seg selv op i omdrejninger under belastning, omdrejninger er ikke så høje efter jeg har sat en standart udstødning på


kallesøe
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja det er ligemeget Kallesøe. Den er alligevel begrænset af karburatoren. Kommer der ikke noget ind, skal der heller ikke noget ud. Kan det ikke komme ud, kan der heller ikke komme noget nyt ind.

For mange år siden købte en ven sig en hundedyr udstødning nede fra Ahnendorp. En meget kompakt en der skulle give 15 HK ved 2500 omdr.
Han satte den på sin std. 1700 type4 med 2 40mm Webere. Karburatorstøjen forsvandt ?? Og det gjorde kræfterne også. Men den sagde ingenting ud af udstødningen.
Så beholdt han manifolden og byggede en almindelig sportspotte på. Så duede det og karburatorene lød normalt igen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.