Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Justering af Kadroner

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej, jeg har lige monteret 2 helt nye kadroner på min 1600, den højre reagerer ikke på co skruen, den skyder fra den hvis man holder 2000 rpm og giver lidt gas, kan det være fordi jeg har monteret T krydset for benzin 10 cm fra højre og 40 cm fra venstre? har hørt at man skal montere en regulator, hvad så skal der så være returløb på? PS.Org benzinpumpe.
MVH. Klaus.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Justering af Kadron
søgte 1 gang og fandt fx.:

"1. Se efter at speedertrækket kan give fuld gas og gå helt tilbage uden hængen og knasen. Der skal være returfjeder på hver spjældaksel og på kablet. Prøv når du kommer ud at køre med forskellige fjedre indtil du finder den rigtige fornemmelse når du kører bilen.
2. Allerede nu kan man synkronisere karburatorerne så nogenlunde. Sørg for at stilleskruerne til tomgangshastigheden er
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Hej, jeg har lige monteret 2 helt nye kadroner på min 1600, den højre reagerer ikke på co skruen, den skyder fra den hvis man holder 2000 rpm og giver lidt gas, kan det være fordi jeg har monteret T krydset for benzin 10 cm fra højre og 40 cm fra venstre? har hørt at man skal montere en regulator, hvad så skal der så være returløb på? PS.Org benzinpumpe.
MVH. Klaus.


De er nye og der ikke skidt i dyserne.
Brugte netop den beskrivelse du fandt.
Men ellers tak for respons.
MVH. Klaus.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
prøv og rens tomgangsdysen på den karburator der driller
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) andkjaer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nogen der har et billede hvor der er vist og beskrevet hvad de forskellige skruer til på kadronerne? Co skruen aner jeg slet ikke hvor er...
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Hej, jeg har lige monteret 2 helt nye kadroner på min 1600, den højre reagerer ikke på co skruen, den skyder fra den hvis man holder 2000 rpm og giver lidt gas, kan det være fordi jeg har monteret T krydset for benzin 10 cm fra højre og 40 cm fra venstre? har hørt at man skal montere en regulator, hvad så skal der så være returløb på? PS.Org benzinpumpe.
MVH. Klaus.


Har prøvet at bytte om på dem uden resultat, så prøvede jeg med en 48 dyse istedet for 50 på den ene det blev det bedere af, nu kan jeg skrue co skruen lidt ud men kan det være rigtigt med 2 forskelige dyser?
Alt på motoren er nyt,(toppe 041,cyl/stemp osv.)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis den skyder på den ene karburator er det 89% sikkert at tomgangsdysen, eller den kanal den levere benzin igennem, er tilstoppet.
Men skruer dysen ud og blæser med trykluft P
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) andkjaer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
andkjaer skrev:
Nogen der har et billede hvor der er vist og beskrevet hvad de forskellige skruer til på kadronerne? Co skruen aner jeg slet ikke hvor er...



Findes der ikke noget materiale til newbees?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jamen de har de samme skruer som en gammel original karburator. Blandeskruen, eller CO-skruen, som I kalder den, sidder bare skråt ned og det samme spjældskruen. Der er ingen mystiske ting ved dem. Og det er der jo heller ikke på Webers dobbelte. Der er bare to af hver skrue.
Det er simple karburatorer. Men hvis ikke man ved hvordan man indstiller en std. karburator, så kan man jo heller ikke når der pludselig er to.

Men uanset hvad jeg køber og hvor mange karburatorer jeg har rodet med. Så starter jeg altid med at skille dem ad og lige kigge hvordan de her nu er udformede. Bare lige af med låget og ud med dyserne og justerskruerne. Men netop Kadrons ligner originale så meget, og andre Solexer fra NSU, Opel mfl. At der bør ikke komme nogen overraskelser. Det der undrer mig er at de overhovedet intet har gjort med hensyn til indstilling af accellerationspumpen. Men de er jo også uhørt billige.

Hvad er det han hedder ham kadronguruen i USA ? Han har vist en del oplysninger.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
andkjaer skrev:
andkjaer skrev:
Nogen der har et billede hvor der er vist og beskrevet hvad de forskellige skruer til på kadronerne? Co skruen aner jeg slet ikke hvor er...



Findes der ikke noget materiale til newbees?


Her er masser af matriale.
MVH Klaus.
(permalink) Klaus Member
Skrev for 16 years siden | | | |
andkjaer skrev:
andkjaer skrev:
Nogen der har et billede hvor der er vist og beskrevet hvad de forskellige skruer til på kadronerne? Co skruen aner jeg slet ikke hvor er...



Findes der ikke noget materiale til newbees?



Og så lige hjemmesiden:http://lowbugget.com/main_page.html

-------------------------------------------


67 Notchback. Tlf. 40767786
(permalink) andkjaer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tak Frank!
Det må næsten være ham her http://www.lowbugget.com

Too slow...


Reply

You must log in to post.