Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Maling af motorblik

Tags:
No tags yet.

(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Nu har jeg igen handlet uden at tænke mig godt om først...

Det troede jeg elles at jeg havde, da jeg påbegyndte slibning, grunding og maling af mit motorblik med varmefast maling.

Hvad jeg ikke havde taget højde for, var at malingen først hærder ved 160 grader C., så det bliver pratisk talt umuligt at montere uden at lave ridser/mærker i.


-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Jens_Oggesen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Nej, det behøver ikke være varmefast - jeg har selv brugt Esbjerg maskinemalje uden problemer - men det er vigtigt at bruge noget maling som kan tåle bensin, da det jo sker at man spilder en sjat når man roder med motoren (jeg ved ikke om hammerlaken kan tåle bensin)
(permalink) Doktor Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Uden at vide så meget om det, så tænker jeg: Hvad med at lægge de dele der ikke er for store ind i en 175 grader varm ovn (en dag konen ikke er hjemme selvfølgelig) og så evt give de store dele en tur med en varmepistol? Burde det ikke kunne hærde malingen så ridser undgåes?

Doktor
-------------------------------------------
Status på VW-opsparing: Mål: 35.000,- Opnået: 500,-
Mangler: 34.500,-
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Doktor skrev:
Uden at vide så meget om det, så tænker jeg: Hvad med at lægge de dele der ikke er for store ind i en 175 grader varm ovn (en dag konen ikke er hjemme selvfølgelig) og så evt give de store dele en tur med en varmepistol? Burde det ikke kunne hærde malingen så ridser undgåes?

Doktor


Den med oven har jeg tænkt på, men malingen afgiver røg/damp og hørm under hærdningsprocessen. Desuden har jeg desværre malet det meste, og under opvarmnings/hærdningsprocessen bliver malingen helt "blød" og der hvor det hviler på vil altså ryge af.

Jeg prøver med hammerlak. Værktøjskasser og diverse på værksteder bruger det jo, så mon ikke at det også kan bruges her.

Ellers hører I nok fra mig igen.... ;-)

Holger

Jeg har forøvrigt forsøgt mig frem med varmluftpistolen - så skal man have bedre end god tålmodighed og 12-14 friweekender til rådighed.
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) duck Member
Skrev for 15 years siden | | | |
pulverlak er godt - tåler varmen og ligner org. og tåler også lidt benzin
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |
duck skrev:
pulverlak er godt - tåler varmen og ligner org. og tåler også lidt benzin


Men pulverlak skal da også "brændes" fast før det hærder??? Eller...
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ja... men hvis du tager hen til en industri-lakerer, med nogle dele der er slebet ned og med bolte i bolthullerne og de er fedt, olie og silicone frie kan det ikke koste mange dollars at få malet. så har du en lak der næsten ikke kan slås af med en hammer. tynde dele kan vride sig lidt.

det gjorde jeg:-) og det virker. (tror jeg)

Reply

You must log in to post.