Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Digijet på 1600cc

Tags:
No tags yet.

(permalink) jacob Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Er det muligt at få noget fornuftigt ud af sætte Digijet-sprøjt fra en 2,1l WBX'er ( http://vwnettet.dk/forum/topic/412203 ) på en næsten standart 1600cc motor, eller er det et dødsfødt projekt?
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Alt kan lade sig gøre, men hvad vil du have ud af det? ...heste? ...benzinøkonomi?

Umiddelbart vil jeg sige at det ikke er besværet værd, med mindre det bare er for at bevise at det kan lade sig gøre.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ja som Warp siger, men jeg ville nok gøre det på en motor af ca. samme størrelse og ja, karakteristik. Men hvis du bygger en 1800-2200 "std." motor, så kan det næsten garanteret køre.
Du får nok nogen småproblemer med at forsyne styringen med nogen informationer om temperaturer fordi du kommer til at mangle vandet at måle på. Altså noget på omkring 90 grader.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jacob Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Takker - tror jeg glemmer det igen ;-)

Det var kun for at få lidt erfaring med sprøjt og samtidig beholde automatgearet i bilen. Og så er det jo en del billigere end et fornuftigt karburator setup, da det i forvejen bare ligger og griner ad mig.
Ydelsesmæssigt skulle det bare handle om optimere forbrændingen uden egenlige mål for hvad der deraf måtte følge af mindre forurening, flere kræfter og kilometer.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Man får ingen erfaring med indsprøjtning ved at bygge noget originalt på.
Det enten kører eller ikke kører. Du kan ikke rigtigt gøre noget. Når det bliver moderne nok opdager det endda at vi prøver at snyde.
Jeg kører selv med sprøjt på min Polo fra 1982 og det er faktisk lidt kedeligt, men meget brugbart i det daglige.
Byg noget Megasqirt i stedet.
Så kan vi andre lære noget af dig :)
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.