Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  NYT I SAGEN - se nederst... Hjælp til 1200 standart speedertræk

Tags:
No tags yet.

(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej folkens.

Så sker der lidt på genopbygningsfronten.

Men som sædvenlagt støder nye problemer til undervejs.

Da jeg i sin tid afmonterede delene, mente jeg, at jeg sagtens kunne huske rækkefølgen m.m., da den skulle være samlet igen efter 14 dage. 2 måneder senere... og jeg kan ikke huske ret meget. Nyeste problem er speederanordningen.

Jeg har:
1 langt rør hvorpå der er en fjeder og et "stop" eller en "flange" - og
1 kort konisk rør med krave.

Hvordan er det nu lige at det skal monteres?

Hvis gerne med billeder - eller sæt streger m.m. på vedhæftedede billeder.

På forhånd tak.

Holger


PS: er der noget af udstødningssystemet, som kan være en fordel at montere efter at motoren er kommet i?
DSC02394.jpg
DSC02392.jpg
DSC02391.jpg
DSC02393.jpg

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Off topic.... men er det remhjul ikke mindre end det org. ? (tænker bare at du skal passe på ikke at miste køling)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Holger.
Din motor ser rigtig fin ud.
vh
Torkild
Speederforbindelse._VW.jpg

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Torkild fra Osted]Hej Holger.
Din motor ser rigtig fin ud.
vh
Torkild

Tak for det Torkild.

Det var lige præcist den tegning jeg manglede.

Holger

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
Off topic.... men er det remhjul ikke mindre end det org. ? (tænker bare at du skal passe på ikke at miste køling)


Hej Rasser.

Det har jeg nu ikke lige tænkt over, men skal da lige måle det i morgen. Tak.

Mvh

Holger
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
TheRealHolger skrev:
Rasser skrev:
Off topic.... men er det remhjul ikke mindre end det org. ? (tænker bare at du skal passe på ikke at miste køling)


Hej Rasser.

Det har jeg nu ikke lige tænkt over, men skal da lige måle det i morgen. Tak.

Mvh

Holger


Og det har jeg så målt i dag... simpelthen ved at montere den gamle (som er ny) 9,5 * 905 rem. Den var noget slap - for at sige det mildt.

Er der nogen der kan sige mig, hvilken størrelse jeg nu skal bruge? Jeg har målt mig fram til ca. 850, men hvis der er nogen der helt nøjagtigt ved hvilken størrelse, så kom endelig frem. Ellers må jeg jo købe nogle forskellige og så prøve mig frem.

Mvh

Holger - som nu at ved at lægge motoren i.
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Holger.
grunden til at din dynamorem er slap er fordi den nye remskive på
motoren har en mindre diameter end den originale.
Det bevirker at din køleblæser løber lidt langsommere end før,
hvilket igen betyder at køleluftmængden til motoren bliver mindre.
Jeg tror nu ikke det betyder så meget med en standardmotor med de
hastigheder vi kommer op på herhjemme!!
Inden du køber en kortere rem kan du jo prøve om ikke du kan justere
spændingen jf. vedsendte vejledning.
vh
Torkild
-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 16 years siden | | | |
UPS!!
Justering_af_ventilatorrem_VW_001.jpg

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
864 mener jeg det er, men kan sgu ikke huske det. En 850 kan også gå på, men den er MEGET stram. Så du skal gå efter den næste størrelse efter 850.

Men jeg ville altså sætte den org. remskive på igen, eller bestille en alu-remskive i std. diameter. Den du har dig der er en såkaldt "power pulley", og anvendes for at hive de sidste hk ud af motoren, eller for at undgå din rem hopper af når du hugger op over 6-7000 omdr.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
864 mener jeg det er, men kan sgu ikke huske det. En 850 kan også gå på, men den er MEGET stram. Så du skal gå efter den næste størrelse efter 850.

Men jeg ville altså sætte den org. remskive på igen, eller bestille en alu-remskive i std. diameter. Den du har dig der er en såkaldt "power pulley", og anvendes for at hive de sidste hk ud af motoren, eller for at undgå din rem hopper af når du hugger op over 6-7000 omdr.


Det endte på en 875'er, hvor der er plads til også at have nogle shims imellem, så der kan justeres, når den bliver lidt slidt.
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
NYESTE OPST
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
TheRealHolger skrev:
NYESTE OPST
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
koblingen skal også centreres hvis den ikke allerede er...
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
andreas4321 skrev:
koblingen skal også centreres hvis den ikke allerede er...


????

Hvordan?

Holger
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
andreas4321 skrev:
koblingen skal også centreres hvis den ikke allerede er...


Ja det er jo helt klart en selvfølge for at det kan lykkes.

Det gøres med en centreringsdorn, eller en gammel højgearsaksel.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja medens man spænder koblingen på svinghjulet. Det kan ikke gøres bagefter.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg havde ikke rodet med noget koblingsværk, så den undlod jeg at gøre noget ved.

Til gengæld tog jeg min udstødning af, da den stødte på det ene kofangerhorn - og vupti... så gled det hele på plads.

Monterede de foskellige ledninger og kabler, olie på, drejede motoren nogle gange, benzin i karburatoren og prøvede at startede op.... men den ville ikke rigtigt tage fat.

Drejede strømfordeleren en anelse og VROOOOM, VROOOM (eller hvad en luftkølet VW nu siger).

Skulle lige have lidt til speedertrækket fra Torkild - er lige kommet med posten. Tak.

Og så skal den vel ud ug trille en lille tur.

JUHUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!! Så var der sgu endelig noget der lykkedes!

Tak for hjælpen til alle herinde!

Mvh

Holger - Nu med smil på læben.
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974

Reply

You must log in to post.