Min motor ville ikke starte op, medmindre jeg hældte benzin direkte ned i karburatoren. Det var der ikke noget underligt i. Da jeg fik dem taget af og skilt ad, var det helt tydeligt hvad problemet var. Aldrig har jeg set så meget snask i en karburator.
Det gik fint med at skille dem ad. Alle skruer, dyser osv. gik fint løst. Jeg har købt renoverings kit. De indeholder accelerationspumpe membran og nåleventil.
Nu har jeg nogle spørgsmål til de mere erfarne ud i karburator renovering:
1. Hvor købes reservedele? - jeg mangler 4 af de små fjedre på billedet (40IDF-3)
2. Et par af blandings skruerne er lidt tærede på spidsen - skal jeg købe nye?
3. Skal de små skruer med kontra møtrikker løsnes og tages ud?
4. Den hvide overflade der er i benzinkamrene, hvordan får jeg den renset (kalkrenser?)
Det gik fint med at skille dem ad. Alle skruer, dyser osv. gik fint løst. Jeg har købt renoverings kit. De indeholder accelerationspumpe membran og nåleventil.
Nu har jeg nogle spørgsmål til de mere erfarne ud i karburator renovering:
1. Hvor købes reservedele? - jeg mangler 4 af de små fjedre på billedet (40IDF-3)
2. Et par af blandings skruerne er lidt tærede på spidsen - skal jeg købe nye?
3. Skal de små skruer med kontra møtrikker løsnes og tages ud?
4. Den hvide overflade der er i benzinkamrene, hvordan får jeg den renset (kalkrenser?)
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)