Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål til renovering af Weber 40mm IDF

Tags:
No tags yet.

(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Min motor ville ikke starte op, medmindre jeg hældte benzin direkte ned i karburatoren. Det var der ikke noget underligt i. Da jeg fik dem taget af og skilt ad, var det helt tydeligt hvad problemet var. Aldrig har jeg set så meget snask i en karburator.

Det gik fint med at skille dem ad. Alle skruer, dyser osv. gik fint løst. Jeg har købt renoverings kit. De indeholder accelerationspumpe membran og nåleventil.

Nu har jeg nogle spørgsmål til de mere erfarne ud i karburator renovering:

1. Hvor købes reservedele? - jeg mangler 4 af de små fjedre på billedet (40IDF-3)

2. Et par af blandings skruerne er lidt tærede på spidsen - skal jeg købe nye?

3. Skal de små skruer med kontra møtrikker løsnes og tages ud?

4. Den hvide overflade der er i benzinkamrene, hvordan får jeg den renset (kalkrenser?)
40IDF-1.jpg
40IDF-2.jpg
40IDF-3.jpg

-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 16 years siden | | | |
Fjedrene tror jeg ikke du "har brug for", de hører vist til chokersystemet som du alligevel ikke bruger, bare check at chokersystemet er ude af funktion på en eller anden måde..

Jeg har før brugt citronsyre (kalkfjerner) til at cleane karburatorhuse, brug varmt vand m. citronsyre, og dyp dem kortvarigt og skyl grundigt efter..

De små skruer med kontramøtrikker er indreguleringen der er lavet fra fabrikken, jeg ville ikke pille ved dem..

CO skruernes tæring: det er ikke det der gør at karburatorerne ikke fungerer, få alt andet til at spille inden du bekymrer dig om dem..

Clean dem
monter på motor
check at der kommer noget ud af alle 4 acc-dyser
check at motor reagerer på alle 4 co-skruer
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jeg ville prøve med fælg rens wurth har noget der rødt med en smule syre i jeg har god erfaring med det på alu dele også på org kab jeg lagde det i blød i ca 4 timer og derefter skylle med vand blev næsten som ny ellers svag eddikesyre opløsning
Allan
40IDF70.jpg

-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) Waehrens Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har 4 blandingsskruer til at ligge dem må du gerne få. De er ikke til fingerjustering, men med en lille skruekærv.

Jeg har renset mine med noget tyktflydende alurens som jeg har fundet et eller andet sted, det må du også godt låne...

- Casper
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 16 years siden | | | |

Mange tak for svarene.

Jeg forsøger mig med en gang syre (eddike eller citron) og ser om ikke det går væk. Så vil jeg se om blandings skruerne fungerer fint, på trods af den lidt ujævne overflade.

Waehrens - tak for tilbuddet, hvis det ikke virker som tiltænkt, vil jeg meget gerne overtage de blandings skruer du har liggende.

-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) theovalguy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
uuuuummmmm yummy ...nasty ..
-------------------------------------------
always needing split window and oval window beetle parts for my cars 1947 50 rag 51 rag 56 ragtop

Reply

You must log in to post.