Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1914 hvillken motorblok skal man vælge?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Cornblue Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Godaften i stuerne....

Har begivet mig ud i at bygge en 1914cc, har forløbig splittet min 1600cc, ved ikke rigtig om det kan betale sig at bruge den gamle blok, men har overvejet at købe en ny blok (1914cc), men hvad skal man vælge? Har kigget lidt os Classic VW og der kan man vælge mellem en 1914 standard og en 1914 long stroke, men hvad er forskellen, men hensyn til pris for den færdige byggede motor?? kan man evt. bruge noget af indmaden fra min 1600??

Mvh
Bo
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Til en 1914 behøver du ikke købe en "stroker" blok for den er jo bare fræset ud for at give plads til mere slaglængde.
Har du købt cylindersættet ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Cornblue Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Til en 1914 behøver du ikke købe en "stroker" blok for den er jo bare fræset ud for at give plads til mere slaglængde.
Har du købt cylindersættet ?


Nej har ikke købt noget endnu, har kun min 1600 cc indtil videre. Men ville godt vide lidt om hvad jeg skal ud og købe?? har ikke så meget forstand på motorer endnu.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
så gå ned i cylinderstørrelse og op i slag - dvs du skal købe en modvægtet krumbasker og et cylindersæt...

feks 1776 cylindersæt og en modvægtet krumbasker i feks 78,4 i slag - så kommer du også op over 2 ltr grænsen - og din motor for et mindre hårdt liv - og med garanti et længerer liv end som med en kedelig alm org 1600 krumbasker.

blokken er den samme som du selv foreslår...

1914 med org krumtap er noget opreklameret lort ;0)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Cornblue Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
så gå ned i cylinderstørrelse og op i slag - dvs du skal købe en modvægtet krumbasker og et cylindersæt...

feks 1776 cylindersæt og en modvægtet krumbasker i feks 78,4 i slag - så kommer du også op over 2 ltr grænsen - og din motor for et mindre hårdt liv - og med garanti et længerer liv end som med en kedelig alm org 1600 krumbasker.

blokken er den samme som du selv foreslår...

1914 med org krumtap er noget opreklameret lort ;0)


Forstår jeg dig ret, at jeg skal beholde den gamle blok?? skal den så bores op? Det er en mexico blok. eller skal jeg købe et cylindersæt og en krumbasse. Hvad mener du med at jeg kommer op over 2 ltr?? (svare det til en 2,0 hvis den har længere slag)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det svarer til en 2007 ccm med længerer slag - nej du skal ikke bruge din gamle blok - du skal ha en ny blok , en ny krumtap og et nyt cylindersæt ....

det er slet ikke så dyrt som det lyder med den dollarkurs vi har i tiden...

brugt er tit alt for brugt - og nyt er jo nyt
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Cornblue Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
det svarer til en 2007 ccm med længerer slag - nej du skal ikke bruge din gamle blok - du skal ha en ny blok , en ny krumtap og et nyt cylindersæt ....

det er slet ikke så dyrt som det lyder med den dollarkurs vi har i tiden...

brugt er tit alt for brugt - og nyt er jo nyt


Det kan godt være jeg virker lidt sløv, men cylinder på 1776 og med langt slag i en ny blok som er boret til 1776? altså 90,5mm , kommer det til at svare til en 2,0 L. Og blokken skal vel være med long stroke..... Undskyld men er sku helt ny i faget..
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja det lyder rigtigt nok det du nævner der
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Cornblue Member
Skrev for 16 years siden | | | |
okay.... så forstår jeg bedre.. den skulle bare skæres helt ud i pap:-) mange tak for hjælpen...
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ikke for at tage modet fra dig, men, hvis du er helt frisk i faget, så tror jeg det vil være billigere for dig at bestille en 1914 som du gerne vil have den hos en af de erfarne motorbyggere udi den luftkølede Verden. Det er nemlig ikke bare lige, selvom det måske nok lyder sådan.
Bare et par fejltrin/køb kan nemt løbe hurtigt i økonomien.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
skal lige nævnes at der findes en hel del eftermarkeds produkter på markedet der som nye ikke engang overholder vw slidgrænsemål ....

kvalitet og mærker på disse er jeg dog ikke fortrolig med - men måske andre har
gode eller dårlige erfaringer de vil dele ud af
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Farmer skrev:
Ikke for at tage modet fra dig, men, hvis du er helt frisk ifaget, så tror jeg det vil være billigere for dig at bestille en 1914 som du gerne vil have den hos en af de erfarne motorbyggere udi den luftkølede Verden. Det er nemlig ikke barre lige,selvom det måske nok lyder sådan.
Bare et par fejltrin/køb kan nemt løbe hurtigt i økonomien.
T


præcis!

Man kan også sige, at man skal kun byge motor selv fordi man synes det kunne være sjovt/spændende, og ikke fordi man vil spare lidt penge.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Farmer skrev:
Ikke for at tage modet fra dig, men, hvis du er helt frisk ifaget, så tror jeg det vil være billigere for dig at bestille en 1914 som du gerne vil have den hos en af de erfarne motorbyggere udi den luftkølede Verden. Det er nemlig ikke barre lige,selvom det måske nok lyder sådan.
Bare et par fejltrin/køb kan nemt løbe hurtigt i økonomien.
T

Og jeg kan heller ikke ramme tasterne idag. Måske jeg bare skulle gå i seng.
T


-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Cornblue Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Farmer skrev:
Ikke for at tage modet fra dig, men, hvis du er helt frisk i faget, så tror jeg det vil være billigere for dig at bestille en 1914 som du gerne vil have den hos en af de erfarne motorbyggere udi den luftkølede Verden. Det er nemlig ikke bare lige, selvom det måske nok lyder sådan.
Bare et par fejltrin/køb kan nemt løbe hurtigt i økonomien.
T


Havde også tænkt lidt på at bestille en færdig bygget, men hvad vil en sådanne koste, selvfølgelig vil jeg bruge så meget jeg kan fra mine 2 gamle motorer (generator doghouse m.m.)Motoren skal have så meget optræk som muligt, og må gerne være samlet af brugte dele, bare ham der samler den kan stå indefor det.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kig lidt på farmers site

http://www.morepower.dk/powerpage.htm

eller bugservices's

http://www.bugservice.dk/index.php?id=7

der er lidt priser så du kan få en ide om hvad pris niveau du vil ha noget i

personlig havde jeg valgt denne her - dog med en større krumtap med lidt slag i feks den før omtalte , så du fik lidt mere ccm ...

1776 cc. T1

STANDARD PLUS 73 HP



This engine is for the person who wants absolutely stock appearance, except for the exhaust. But also wants a lot of lower rpm torque and do not care much for power above 4500 rpm. Because this engine will not provide that. It will basically react as a stock 1600 engine, only stronger.





Consists:

Line bored engine case. (When available)

Standard reconditioned 69 mm. German crankshaft.

New standard 200 mm flywheel.

New standard 200 mm diaphragm pressure plate.

All balanced together.

New standard 200 mm clutch disk

Rebuilt std. connecting rods. Balanced +/- 1 gr.

CB camshaft.

Reground German or new Scat lifters.

New 26 mm filterpump.

New 90,5 mm cylinder set. Pistons balanced +/- 1 gr.

New pushrod tubes.

New std. pushrods.

New 040 or 043 cylinder heads, mildly ported, 3 angle valve job, sgl. HD springs 8,3
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) bugservice Member
Skrev for 16 years siden | | | |
du er velkommen til at ringe
priser fra ca 15000 og op til 36000 med db weber

Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Vi kan ta den igen.
Du har 3 ting du kan vælge :

Billig
Pålidelig
Hurtig

Du kan vælge de to ting, og så får du ikke den tredje.
Billig og pålidelig = så er den ikke hurtig.
Pålidelig og hurtig = så er den ikke billig osv osv

Du skriver du har en Mexico blok - det KUNNE jo tyde på den ikke er så gammel så - og måske ikke så slidt.
Så er det jeg tænker : Hvad med at tjekke den for slid, og hvis det så viser sig den er brugbar, så kunne du jo øve dig lidt i at lave motor med den - måske lave den til en 1600 plus.
Det vil være knap så dyrt, og ærgelsen knab så stor hvis det ikke lykkes. Så lære du lidt om hvad det er, og senere kan du så smide en 20-30000 i en motherfucker af en maskine.

Mvh John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village

Reply

You must log in to post.