Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  defekt kobling..hvordan?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lasse fra Borup Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Min kobling i min 56er vil ikke mere. Er det et stort indgreb at udskifte en sådan, eller er det rimeligt simpelt? jeg har absolut ingen erfaring, men ville være frisk på at kaste mig ud i et godt og simpelt projekt...

PS: billedet har ikke rigtig noget med emnet at gøre, blot for at tiltrække opmærksomhed...;-) det har jeg lært af Coty....;-D
vw.jpg

-------------------------------------------
LassefraBorup(a)hotmail.com
to fem et tre tre tre tre ni *kun sms*
(permalink) 8yz Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det er lige til bare gå på..
(permalink) Lasse fra Borup Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ok...jeg kunne godt bruge billeder af hvor man skal "bryde" ind under bilen.
-------------------------------------------
LassefraBorup(a)hotmail.com
to fem et tre tre tre tre ni *kun sms*
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
du skal ikke bryde ind - du skal ha brudt motoren ud - dvs afmonteret din motor
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Lasse fra Borup Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ok, det tror jeg overstiger mine færdigheder...æv, så må jeg ha' min vw-mekaniker på projektet! men tak for svarene..;-D
-------------------------------------------
LassefraBorup(a)hotmail.com
to fem et tre tre tre tre ni *kun sms*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Prøv at tænke. Da jeg rodede med VW´er tog jeg 500 kr for at skifte en kobling eller en motor plus materialer.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Prøv at tænke. Da jeg rodede med VW´er tog jeg 500 kr for at skifte en kobling eller en motor plus materialer.


Det var da også lige efter krigen, godt nok den anden, var det ikke ;-)
-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jo den første Irak krig
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bugservice Member
Skrev for 16 years siden | | | |
pris ca 2000 idag incl dele

Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hvorfor panikker folk over motoren skal ud. Det er 4 møtrikker/bolte og et godt træk i motoren, så er den. Min far (gammel vag mand) havde en årgang rekorden i at skifte kobling på en type1 ved Arne Guldbech i Vanløse- 23 min fra start til slut. Ikke fordi han var et overmenneske, men fordi operationen er rimelig ukompliceret.

Husk det er ikke som at pille en motor ud af en polo eller en golf....de er noget mere besværlige
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeps. Køb en Haynes bog og bare gør det. Selv jeg kan finde ud af det.
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Den hyppigste fejl er at folk bruger vold og ødelægger den nye kobling når motoren ikke lige smutter ind på plads igen.

Og på 12-1300 skal man være opmærksom på at koblingen centrerer inden i svinghjulet og ikke ude på fladen, som på 15-1600.
Det kan godt snyde ved monteringen sådan at man får trukket en spån som koblingen så står på. Og så rusker den.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.