Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1300 motor upgrade til 1600

Tags:
No tags yet.

(permalink) fzuger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej,

Er i tvivl om jeg kan skifte en f-motor 1300cc og sætte et 1600 cylinder sæt på, uden at skifte topstykker???
-------------------------------------------
Far til 4 med Beach buggy (med samme kone):-)
(permalink) klokmose Member
Skrev for 16 years siden | | | |
fzuger skrev:
Hej,

Er i tvivl om jeg kan skifte en f-motor 1300cc og sætte et 1600 cylinder sæt på, uden at skifte topstykker???


Det kan du ikke, cylinderne passer i blokken, men topstykkerne skal bores op (har jeg hørt)

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
indsugningshullerne i topstykkerne er også for små til et 1600 indsugningsmanifold med tilhørende karberator - og med en 1300 karberator vil din mer effekt være meget begrænset - jeg vil være grov at sige spild af penge og energi næsten.

men skaf dig nogen 1600 enkelt portede topstykker - så har du en motor der trækker
rimeligt godt - de sidder enten på de gamle busser eller på type3

blokken har dog for små oliekanaler til at gøre noget vildt ud af - vil du det
kan du lige så godt bygge en hel anden motor
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
HVIS man som for 35-40 år siden kunne finde en frisk velkørende 1300 enkeltportet, så var det faktisk en meget velkørende motor at "opgradere" til 1600, uanset de små kanaler/ventiler.
Men i dag kan det ikke betale sig.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fzuger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tak for iformationen, jeg skifter nok bare til nye 1300 cylinder og kører videre med den, også vil jeg se om jeg ikke kan få fat på en 1500 eller 1600 motor, og bygge den om til lidt mere sjov.

/Folko
-------------------------------------------
Far til 4 med Beach buggy (med samme kone):-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Glem det. Brug nu dine penge på en 1600 med det samme. Nye 1300 cylindre ? Så kan du da ligeså godt købe 1600 cylindre og lave ombygningen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fzuger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hvad skal jeg brugge til en sådan ombygning, ved godt det lidt af et åbent spørsmål. Det skal være low budget motor skal måske yde de 70 heste!
-------------------------------------------
Far til 4 med Beach buggy (med samme kone):-)
(permalink) bugservice Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hej har det du skal bruge i rigtig god brugt stand ( næsten nyt )

Dennis 44443400 9-17
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) fzuger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvad har du i gotte posen??
-------------------------------------------
Far til 4 med Beach buggy (med samme kone):-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis du skal lave 70 HK, skal der da også være bare lidt styr på krumtappen/blokken.

Men absolut opnåeligt på en "std." 1600 med to Kadrons.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.