Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvordan finder jeg Top Dead Center??

Tags:
No tags yet.

(permalink) nicolaskvist Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hvordan finder jeg TDC når der på mit remhjul er 2 hakker tæt ve hinanden, disse hakker er vel 7,5 og 10 grader. Som jeg har forstået det er TDC lidt til venstre fra de hakker, følge Bug me video er det 7/16 til venstre men er der nogen der kan forklare mig hvor langt det er??
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hmmmm. Man kan svejse en stump jern på et tændrør. skrue det i og så dreje/tørne motoren forsigtigt først den ene vej til den rammer, og så den anden vej til den rammer. Der imellem ligger vel TDC. Der er vist også noget med at hvis du tager en vinkelmåler så den ene side "løber" langs det hak (hvis det er type1) der holder remhjulet fast, ned til midten af krumtappen og ud til venstre eller højre side. Så skulle TDC være op mod hakket (det er holder remhjulet fast). Det sidste er jeg ikke helt sikker på.

Håber det kan bruges.

Hilsen Peter
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) nicolaskvist Member
Skrev for 15 years siden | | | |
andre forslag har ingen svejser eller tændrør jeg kan undvære og den anden metode gjorde mig bare endnu mere forvirret

(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ligger noget imellem vippearm og ventil også ellers samme fremgangs måde
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
7/16" er 11 mm. Det skal nok passe, og ja de andre to er 7,5 og 10 grader.
Hvad skal du med det ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nicolaskvist Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
7/16" er 11 mm. Det skal nok passe, og ja de andre to er 7,5 og 10 grader.
Hvad skal du med det ?


tusind tak frank

det skal jeg bruge til at indstile tændingen med den lave strømfordeler jeg har skal tændingen stå til TDC, i følge Bug Me Video folket.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Man skal passe lidt på med de amerikanske manualer. De er skrevet til amerikanske modeller.
Du kan være helt sikker på at hvis din motor skulle stå til TDC. Så ville den have et TDC-mærke. Glem det. Den kommer til at køre ad pommeren til.
Tro mig. Sæt den med sindsro til 7,5 grader. Og du kan være helt forvisset om at hvis det var min bil, ville den stå til 10 grader. Ved 7,5 grader kan den klare sig på 87-89 oktan. Og det kan vi jo ikke engang købe :)

Jeg havde for nogen år siden en 1200 fra 1973. Den skulle stå til TDC. Jeg undersøgte så om fordeleren var anderledes i sin avanceringskurve. Det var den ikke, så jeg kørte altid 10 grader før top og 92 oktan.
Kørte kanon. Jeg kontrollere ventiljusteringen ved hvert olieskift, 7-8000 km, men de ændrede sig ikke.
Jeg kørte med den til dagligt med 25 km hver vej til arbejde i 3 år. Samt masser af km rundt i Sverige og Danmark.
Den var meget rusten og tabte så batteriet engang jeg kørte over markerne på vej til en nabo.
Så holdt jeg op med at køre i den :)
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nicolaskvist Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Man skal passe lidt på med de amerikanske manualer. De er skrevet til amerikanske modeller.
Du kan være helt sikker på at hvis din motor skulle stå til TDC. Så ville den have et TDC-mærke. Glem det. Den kommer til at køre ad pommeren til.
Tro mig. Sæt den med sindsro til 7,5 grader. Og du kan være helt forvisset om at hvis det var min bil, ville den stå til 10 grader. Ved 7,5 grader kan den klare sig på 87-89 oktan. Og det kan vi jo ikke engang købe :)


mange tak det prøver jeg :)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Og så lige et sæt vippearme fra en 13-1600 og to "TT" afgangsrør. Og karburator og strømfordeler fra en "Jeans"
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Jeg kørte med den til dagligt med 25 km hver vej til arbejde i 3 år. Samt masser af km rundt i Sverige og Danmark.
Den var meget rusten og tabte så batteriet engang jeg kørte over markerne på vej til en nabo.
Så holdt jeg op med at køre i den :)


Hæ H
-------------------------------------------
mob 28940849

Reply

You must log in to post.