Vw Buggy 73, Porsche motor
Hej Vwnet. Jeg har hørt nogle sige at de vil smide Porsche motor i deres Buggy, hvad model osv er dette ? Er det det samme som en 1600cc eller 1914cc? Vil meget gerne vide det, så hvis nogle ved noget må de meget gerne hjælpe en ung knægt :) .
Jesper.
Du kan glemme alt om at "smide".
Men hvis du tænker på den 4 cyl. så kan den godt bygges i.
Men sådan én er ikke let at betale. Du kan købe mindst to tunede type1 motorer for det det koster at lave en Porschemotor.
Personligt ville jeg købe en type4 motor som "kit" hos
http://www.aircooledtechnology.com/store/home.php
Og så betale hvad det koster. Det bliver det billigste i længden.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
De siger det nok bare fordi det lyder sejt, ikke fordi de ved hvad de snakker om !!
En 6-benet Porsche-børge fylder/vejer så hut jeg ved, en hel del mere end de 4-benede VW'er som alle andre bruger.
Den koster vel 4-5 gange så meget, og er sikkert "udbollet" i noget nær samme forhold.
Koster dig en mindre formue at renovere...taget i forhold til en VW'er.
Man kan nok finde en 4-benet Porsche-børge til billigere penge.....men hvorfor så ikke bare bruge en 4-benet VW'er
Den koster mindre og køre sikkert lige så godt hvis ikke bedre, da stort set alle Porschemotore er "udbollede" :)
Prøv engang at lytte til motoren næste gang du ser en ældre Porsche......jeg har høre MEGET få med sund/god motorlyd.
Man kunne jo f.eks. få noget T4 motor hvis man vil have flere heste standard.
Du skulle søge lidt på eksempelvis "John Elnef".....Har aldrig hørt ham snakke om Porschemotor i hans Buggy.
Han har så vidt jeg ved en 3.0 eller også var det 3.2 liters 4 cyllet VW'er på.
Den æder Porsche-børger som var de legetøjsbiler med elmotor.
Har set nogle af hans tider fra et par race.
Han køre på højde med det motorcyklerne køre....så JO!....den er hurtig :)
Tror de fleste Thansen-drenge tror at jo flere cylindre en motor har jo bedre, det er så lille en del af det.
Der er en billiard andre ting som er med til at gøre en motor hurtig eller solid eller hvad man nu går efter.
Skal du have en motor til sjov og ballade, ville jeg anbefale dig at snakke med Torben Alstrup, som går under navnet FARMER her på VWnettet.
Har heller aldrig hørt ham snakke om Porschemotore.....men han kan bygge noget der sikkert er billigere og meget bedre end en Porsche-børge.
KPL
Hej.. Jeg har prøvet lidt af hvert med bobler...! har sidst haft en 356 super 90 motor i min 1303 cab. den yder ca. 90-110 hk. og trækker meget godt..! men nu kommer prisen, og så glemmer du sikkert alt om den..! 30000 kr. og opefter...! og jo der skal slibes en del i koblingshuset... mv... ! så jeg vil anbefale en vandboxer 112 hk std. er i øvrit selv lige igang med at monterer en i min 1302 cab...
Har for mange år siden en kammarat i sønderhygym i sønderjylland, som monterede en 2,4 l. 911 motor, men rygtet spretes så hurtig at det kun blev til ganske få turer, inden politiet jagtede ham... men det kan saktens lade sig gøre... hvis du har everne.... men det er meget dyrt... jeg mener at have hørt at en total renovering af en 911 motor koster 50 k...
Så en WBX.. motor er billigst... og nok mest driftsikker i længden...
H. John Gram
Hej glemte lige at fortælle at jeg har en 365 motor stående.... men den er dyr...! hvis du er interessert.
John Gram
Hvis den dur og du vil sælge den for 30.000 er det vist billigt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Mange tak for de gode svar! Jeg er først lige begyndt at bygge min buggy, og har aldrig før haft noget med biler at gøre derfor ville jeg lige spørger. Men efter og have læst så vil jeg prøve at undersøge det 'T4' som 2 af jer snakker noget om. Ville det være en mulighed at en af jer kunne hjælpe mig lidt mere omkring det? Jeg står nemlig kun med en 1200cc motor, hvilket jeg ikke helt syntes er nok.
Jeg snakker om type4. VW 411-412 og Porsche 914, kører den i.
Findes også i Transporter (Type2) i nedtunede udgaver.
En robust motor som passer på en VW gearkasse og som std er 1700-1800 og 2000cc.
Der skal ombygges noget kølesystem og flere andre ting. Det er ikke "bare lige" men det er Porschemotoren heller ikke.
T4 er en vandkølet forhjulstrukket Transporter. Den kender jeg ikke noget til.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Nu skal jeg lige se om jeg forstår det rigtigt, en Vw 411-412 og en Porsche 914 kører med samme motor men i Vw er de ikke tunet eller ? :) Så det billigste jeg kan gøre er at finde en 411 eller 412 motor også købe et kit til den?
Hej John.
Vil du sende mig en pm med noget info på den 356'er motor?
Eller en mail:
moelsted@mail.dk
Gerne en prisidé og evnt. motorens nummer.
Martin
http://www.youtube.com/watch?v=gKj4xWdF8lA&feature=related
Fandt lige en buggy med en 6 benet porsche motor i.
Tror den er meget let i fronten :-)
Hye
-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
Hye - Tak for det, men er igang med at finde en t4 eller noget der ligner det.
Nej det er det dyreste, men det bedste.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Har læst at Alfa 33 1,7 - 120 HK standart er en mulighed..
Adapter 1500 kroner.
Ved ikke om det er en mulighed?
Får man ikk problemer med at få den forsikret/indregistreret hvis man ikke har en vw motor på? Eller får man et ordenligt afgift smæk?
en fircylndret porsche motor og en vw motor er næsten ens hvis man tager den fra en porsche 914 - og jo det koster lidt
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
En 914 motor har intet til fælles med en 356/912 motor. Jo der findes vist nok nogen få 912, med 914 motor. Men det er jo så en 411/412 motor med "fladt" blæserhus, som jo igen ikke passer i en bobbel. I en buggy - måske men den er meget tung langt bagude.
Men okey, de har alle det til fælles at flangen mod gearkassen passer i de fire huller.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
nej jeg mente jo også en vw type 4 motor selvfølgelig - og de har da en del til fælles ...
men i en buggy ville jeg også bruge mine penge på en type 1 motor - også gi den lidt
ekstra - så passer vægtfordelingen meget bedre ...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Nu er jeg forvirret :) Nej jeg ved godt hvad der passer sammen. Og det er der ikke ret meget der gør - Ikke fra de 3-4 nævnte motorer.
Men mon ikke spørgeren i denne tråd er blevet forvirret. Men jeg kan jo også bare lære at holde min mund. Og så rode med mit eget.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Mit lille beskedne råd vil være at finde en 13-15-1600 Type1 motor. Sådan en der sidder i en boble, karmann ghia, gamle busser. Finde en der ikke er "Bollet i røven".. dvs udpint og udrumlet i blokken. Ved godt der er folk her på siden, der siger at det kan man ikke finde mere i 2008, men jeg har da fundet nogen stykker, så det er ikke umuligt. Så byg den lille fine Type1 motor om til noget 1776 eller 1914. Put nogen friske karburatorer på, en go knast, lave toppene etc ect. Finlir det hele. Og så fræs lidt rundt med det. Så får du øvelse i at bygge motorer, og hvis det bare kører, og du får blod på tanden, kan du jo så begynde at finde en type4 motor. Eller bare stige op af stigen med type1 motorer.
Om man er til type1 eller type4 er en smagssag. Jeg ved godt type4 er en skide go motor, sikkert meget meget bedre end en type1, men personligt er jeg mest til de gamle type1'ere.
It is Your Choice.
Ronni.....