Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Er dette et godt køb? eller er der nogen der ligger inde med en drøm af en Buggy der er til salg??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Anonym skrev:
Hmm den er slet ikke lovlig med 140 plus heste,da den jo ikke er født med hverken så mange heste eller så storer dæk...det er nok grunden til han ikke kan få den solgt...da den aldrig vil gå igennem et syn igen! bare min mening.


Om den er lovlig eller ej med 140 hk. er svært at vurdere ud fra nogle billeder. Men den - kan gøres lovlig ved en tur til en Tüv anstalt i Tyskland, som så godkender ombygningen. Men lur mig om ikke der er et par småting der bør ændres.

Skivebremser på bagakslen kan da være fuldt lovligt OG kan godkendes hvis der medfølger en Tüv Gutachtung på sættet, og at det iøvrigt harmonerer med forakslens bremseeffekt. (Det er faktisk meget tit et problem på buggyer, at forakslen overbremser)

Om den kan synes med de hjul der sidder på eller ej er svært at vurdere med sikkerhed ud fra billeder. MEN en buggy kan STADIG godkendes med op til 8 X 15 ET -25 på bagakslen. Så jeg tror den holder.

145.000 kr. er da absolut en sjat penge for en buggy. Du vil måske kunne lave en tilsvarende for 145 lange, hvis du er en meget dygtig håndværker og kan lave næsten alt selv, og i samme kvalitet som den blå.
- jeg har også af og til tænkt, at nu måtte det da ta´en ende med de priser. Men når man så kommer til at skule lidt til motorcykelfolket, og finder ud af at de gladeligt slipper op til ca. 200.000 kr. for feks en FAT BOY Harley, så er de fine buggyer pludseligt billige, set med mine øjne, da en buggy jo da er væsentlig mere anvendelig end en FAT BOY.

Holmnibe´s buggy er sansynligvis fair trade til 80K. Men den blå er nok osse til prisen, da der er MARKANT forskel på de to. Men det kommer jo an på øjnene der ser, og hvad man egentlig ønsker. De gamle phaser med "at det jo bare er en gammel folkevogn" og "at den kan da ikke være så dyr" kan til dels godt lægges på hylden. Alle de super renoveringer/ opbygninger i ser på billeder og veje, har en kostpris på langt over 100 lange, hvis der osse ligger lidt umph under hjelmen.
Kunsten er at skille fårene fra bukkene.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
En pudsig fornemmelse at mit køretøj er et decideret samtaleemne herinde. Det vidste jeg ikke. Muligvis kan jeg begrænse diskussionen ved at oplyse at bilen IKKE lovligt kan synes med den pågældende motor. I ca. havldelen af tilfældene vil bilen gå gennem syn med motoren, men det gør den ikke lovlig. Det understreger halvdelen af synsfolkenes konpetencer eller mangel på samme. Det ved alle som virkelig har BB i hjerte/mave. Eksempelvis Niels Erik (ros for det). Det er ej heller en hemmelighed, at bilen igen koster kr. 145.000, grundet ektrem købelyst, da den blev sat ned til kr. 115.000. Bilen har været solgt adskillige gange og hver gang folk får oplyst, at motoren ikke er lovlig, får de kolde fødder. Det påskønnes, at folk så tydeligt viser at de ikke fortjener bilen. Som Niels Erik 100% korrekt skriver, alle folk med store motorer kører lidt ulovligt. Det ved rigtige buggyfolk, som ikke kun nyder vinden i håret, men også påskønner og lytter efter motorens hamren. Når en evt. køber på et tidspunkt (temmelig sikkert aldrig) ender op med bilen, vil der slet ikke være diskussioner, spørgsmål, ævl, kævl, bekymringer, risokoafvejning og dårlig mave etc. Det vil være en selvfølgelighed og det naturligste i verden at spillets regler bliver fulgt. Konklusionen er klar. Indtil videre er det kun Niels Erik der kan købe bilen, men han har den fedeste buggy i forvejen, så hvad fanden skulle han bruge den til? Det skal afslutningsvis understreges at bilen KUN sælges via fast pris princippet. Det betyder at man ikke får rabat. Det betyder også at jeg ikke vil bytte med rolexure, guldkæder eller en gammel golf II. Venlige hilsner fra Lange Peter.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Et nyt billede af Buggyen - umiddelbart efter hjemkomst fra lakkonservering og sygelig rengøring/rensning hos Cartec i Aalborg.
bugggyyyyy.jpg


Reply

You must log in to post.