Anonym skrev:
Hmm den er slet ikke lovlig med 140 plus heste,da den jo ikke er født med hverken så mange heste eller så storer dæk...det er nok grunden til han ikke kan få den solgt...da den aldrig vil gå igennem et syn igen! bare min mening.
Om den er lovlig eller ej med 140 hk. er svært at vurdere ud fra nogle billeder. Men den - kan gøres lovlig ved en tur til en Tüv anstalt i Tyskland, som så godkender ombygningen. Men lur mig om ikke der er et par småting der bør ændres.
Skivebremser på bagakslen kan da være fuldt lovligt OG kan godkendes hvis der medfølger en Tüv Gutachtung på sættet, og at det iøvrigt harmonerer med forakslens bremseeffekt. (Det er faktisk meget tit et problem på buggyer, at forakslen overbremser)
Om den kan synes med de hjul der sidder på eller ej er svært at vurdere med sikkerhed ud fra billeder. MEN en buggy kan STADIG godkendes med op til 8 X 15 ET -25 på bagakslen. Så jeg tror den holder.
145.000 kr. er da absolut en sjat penge for en buggy. Du vil måske kunne lave en tilsvarende for 145 lange, hvis du er en meget dygtig håndværker og kan lave næsten alt selv, og i samme kvalitet som den blå.
- jeg har også af og til tænkt, at nu måtte det da ta´en ende med de priser. Men når man så kommer til at skule lidt til motorcykelfolket, og finder ud af at de gladeligt slipper op til ca. 200.000 kr. for feks en FAT BOY Harley, så er de fine buggyer pludseligt billige, set med mine øjne, da en buggy jo da er væsentlig mere anvendelig end en FAT BOY.
Holmnibe´s buggy er sansynligvis fair trade til 80K. Men den blå er nok osse til prisen, da der er MARKANT forskel på de to. Men det kommer jo an på øjnene der ser, og hvad man egentlig ønsker. De gamle phaser med "at det jo bare er en gammel folkevogn" og "at den kan da ikke være så dyr" kan til dels godt lægges på hylden. Alle de super renoveringer/ opbygninger i ser på billeder og veje, har en kostpris på langt over 100 lange, hvis der osse ligger lidt umph under hjelmen.
Kunsten er at skille fårene fra bukkene.
T