Hej...
Jeg har lige været igennem 4-5000km eftersynet med det obligatoriske olieskift, indstilling af ventiler, kamvinkel, tænding og tomgang.
Problemet er, at den ved en længere strækning med motorbremse, uden fod på speederen giver et enkelt skud, eller to i udstødningen. Set bagfra kommer der en lille flamme i begge afgangsrør når den skyder.
Motoren er fra 1969/70 og original 1300 med enkelt Solex 30 pict-2 karburator, original tændspole og strømfordeler. Motoren er enkeltportet, og med original standard udstødning.
Jeg har stillet alle 8 ventiler til 0,15mm.
Kamvinkel er målt til 49,8 grader. (clearance ca. 0,35mm).
Tænding er stillet til lige mellem 7,5 og 10 graders mærket, og kører 92 Oktan med blyadditiv.
Luftskruen er stillet til højeste omdrejninger, og derefter en halv omgang ud.
Tomgang er stillet til 850 omdrejninger.
Nogen forslag til hvorfor den skyder?
Motoren trækker fint, og holder nemt en fart på 110km/t, også op ad bakke. Topfarten er over 120km/t på meteret. Så umiddelbart skulle det vel være korrekt indstillet?
Jeg har lige været igennem 4-5000km eftersynet med det obligatoriske olieskift, indstilling af ventiler, kamvinkel, tænding og tomgang.
Problemet er, at den ved en længere strækning med motorbremse, uden fod på speederen giver et enkelt skud, eller to i udstødningen. Set bagfra kommer der en lille flamme i begge afgangsrør når den skyder.
Motoren er fra 1969/70 og original 1300 med enkelt Solex 30 pict-2 karburator, original tændspole og strømfordeler. Motoren er enkeltportet, og med original standard udstødning.
Jeg har stillet alle 8 ventiler til 0,15mm.
Kamvinkel er målt til 49,8 grader. (clearance ca. 0,35mm).
Tænding er stillet til lige mellem 7,5 og 10 graders mærket, og kører 92 Oktan med blyadditiv.
Luftskruen er stillet til højeste omdrejninger, og derefter en halv omgang ud.
Tomgang er stillet til 850 omdrejninger.
Nogen forslag til hvorfor den skyder?
Motoren trækker fint, og holder nemt en fart på 110km/t, også op ad bakke. Topfarten er over 120km/t på meteret. Så umiddelbart skulle det vel være korrekt indstillet?
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75