Hvis man nu forestillede sig at man samlede det UDEN bagakslen, gummiringe mv. Rent metal. Bare akselrøret, ankerpladen, dækslet og lejet.
Så skal du opleve/kunne mærke at lejet bliver klemt ganske lidt på yderringen. Sådan at det sidder i klemme mellem akselrøret og dækslet, men et par tiendedele, vil jeg tro.
Lejet skal altså spændes fast så det kun er inderringen/kuglerne der kan køre rundt.
Så skal akslen jo ende med at passe også. Der er jo en ring inden for lejet, så vidt jeg husker med en afrundet inderradius der passer på akslen.
Udenfor lejet en tynd skive i samme diameter som lejets inderring og så en bredere ring der kører i pakdåsen. Men man skal have i hænderne og se efter. Det er ikke til at lave ved en PC.
Så kan man tage stilling til tromlen til sidst. Den holder ikke noget. Den skal jo bare ende med at passe. Det er lejet der skal sidde rigtigt i røret. Det er forkert sted du roder.
Hvis ikke du tager tyren ved hornene kan du blive ved med at gætte.
Så skal du opleve/kunne mærke at lejet bliver klemt ganske lidt på yderringen. Sådan at det sidder i klemme mellem akselrøret og dækslet, men et par tiendedele, vil jeg tro.
Lejet skal altså spændes fast så det kun er inderringen/kuglerne der kan køre rundt.
Så skal akslen jo ende med at passe også. Der er jo en ring inden for lejet, så vidt jeg husker med en afrundet inderradius der passer på akslen.
Udenfor lejet en tynd skive i samme diameter som lejets inderring og så en bredere ring der kører i pakdåsen. Men man skal have i hænderne og se efter. Det er ikke til at lave ved en PC.
Så kan man tage stilling til tromlen til sidst. Den holder ikke noget. Den skal jo bare ende med at passe. Det er lejet der skal sidde rigtigt i røret. Det er forkert sted du roder.
Hvis ikke du tager tyren ved hornene kan du blive ved med at gætte.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.