GetBackOnTrack skrev:
Det afhænger jo også af hva du vil bruge bilen til, måske man bør spørge sig selv om det før man får sporet/justeret sin bil. Ska du f.eks. kun bruge den til at køre 402 meter så er det mere fordelagtigt at stille forhjulene i 0 istedet for den angivne spidsning på 1-3 mm. ligesåvel som det kan være en fordel at give den noget EKSTRA caster da man gerne vil have den mere retningsstabil for enden af strippen med høj hastighed.
Men hva angår en skamsænket bil man gerne vil have til at køre "så godt som muligt" så tror jeg sku næppe det hjælper at ændre på caster/spidsning osv. Der ska man vist bare holde sig "Inside the box" og gøre som fabrikken foreskriver.
Spring
Præcis!
Men Ib, det der sker når du sænker en svingaksel bil i bag er jo at du fucker cambervinklen op på baghjulene, og samtidig spidser de også mere og mere jo mere du sænker den i bag. Foran ændrer du så vinklen på styrestængerne og det er ikke fedt - hold dem så lige som muligt ind mod styrhuset (set fra alle retninger). Hvis du endelig vil gøre noget her så bør du centermontere en tandstangsstyring.
Så er der den lille ting at hvis fronten bliver sænket mere end bagenden (så bilen står skrå forover) så fucker du caster vinklen op (caster er kun et begreb der bruges/findes på de styrene hjul), og som Spring er inde på kan du give den ekstra caster (i forhold til org.), men så bliver den tung og styre, men føles til gengæld mere stabil. Stil caster vinklen som org. så føles den retningsstabil, og den kan dreje nemt, og den selvopretter som den skal.