(permalink)Tiban1302sMember
Skrev for 16 years siden
| | | |
Hejsa jeg har en godt hullet varmekanal . Som jeg skal til at ordne hva er nemmest at gøre ??? er det en lorte opgave at skifte hele kanalen ??? håber på posetive svar mvh ivan
Personligt ser jeg frem til at skifte mine egne, så om det er en lorteopgave er nok lidt op til den enkelte. Du skriver at den er godt hullet så umiddelbart skal den nok skiftes.. Du kan evt. bare skifte toppen eller bunden af kanalen men det er jo så æfhængigt af hvordan den ser ud.. Lidt billeder ville da være gode.
Men jo det er et pænt stort arbejde at skifte det hele.
Hvis kanalen ligner en trevlesi vil jeg alligevel mene det er nemmest at skifte det hele, ellers bliver resultatet ikke godt uanset..
(permalink)BornholmerMember
Skrev for 16 years siden
| | | |
kommer fuldt ud på de evner som plade banker , men for en øvet er det både nemmerer
og bedre at skifte hele varme kanalen fremfor at reperere en der er hullet som en si
over det meste af overfladen..
for en uøvet vil det måske være nemmerer at reppe den gamle med en masse små lapper.
men det er ikke en helt optimal løsning...
så derfor kommer fuldt ud an på dine evner
og kommer også lidt an på årgangen af din bil - de ælde modeller vil en uorg
varmepanel være hærværk at monterer fordi det ikke er mage til , det er det
uorg varmepanel næsten på en 1302 - så der er det bare at skifte det hele.
__________________________________________________
og slot var så hurtigerer end mig - men godt vi er enige så ;0)
------------------------------------------- Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink)Tiban1302sMember
Skrev for 16 years siden
| | | |
skal karrosen af ??? For at skifte kanalen og hva skulle sådan en opration koste for en garvet vw banker??? mvh mekkeren
Pris: pas!.. men du kan skifte den ved at tage karossen helt af, eller ved at løfte en side af gangen.. Hvis den ene side er bundrådden så er den anden nok nærmest ligesådan, eller tæt på..
(permalink)BornholmerMember
Skrev for 16 years siden
| | | |
en garvet pladebanker vil nok tage ca 5000 kr pr side - og skifter man en ad gangen
skal karossen ikke helt af - men næsten...
men prisen er ca - det kan varierer meget efter hvem man spørger - det kan være billigerer men også dyerer - og løsner og samler du karossen selv er der jo nok
lidt at spare der.
en 1302 er dog lidt mere bøvlet at løfte karossen på kontra de gamle
------------------------------------------- Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink)Tiban1302sMember
Skrev for 16 years siden
| | | |
den venstre side er fin er det noget problem at løfte hatten af ???
Overhovedet ikke... 28 bolte (får nok tæsk nu, men jeg mener der er 28 ) et gaskabel, benzintilførsel, lidt ledninger og dit styretøj skal løsnes hvor det forbindes til bunden.. så kan i løfte toppen af hvis i er 4 mand.. Tag motoren ud først for ikke at skulle løfte karossen 1,5 meter i vejret.. (den er lidt tung :) )
MEN hvis det kun er den den ene side der er rusten og det skal være et lynprojekt, kan det nok være en iden bare at kæntre karossen.. Det må være en vurdering din pladesemed tager..
(permalink)BornholmerMember
Skrev for 16 years siden
| | | |
en garvet pladebanker vil nok tage ca 5000 kr pr side eksl dele - og skifter man en ad gangen skal karossen ikke helt af - men næsten...
men prisen er ca - det kan varierer meget efter hvem man spørger - det kan være billigerer men også dyerer - og løsner og samler du karossen selv er der jo nok
lidt at spare der.
en 1302 er dog lidt mere bøvlet at løfte karossen på kontra de gamle
dels pgs hjælpe styrehuset og dels pga fjederbenene
også kommer der altid mere rust frem end først antaget når den bliver
løftet - især på mcpherson biler
------------------------------------------- Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink)Tiban1302sMember
Skrev for 16 years siden
| | | |
tjjaaa det lyder jo til at være ultralet men jeg syntes godt nok mit lille projekt er ved at dø ud ;-(
(permalink)BornholmerMember
Skrev for 16 years siden
| | | |
nej mod på mester det lyder meget værre end det er - men det er en af grundende til
at rustfrie biler er dyerer end rustne , så fat mod og klø på.....
------------------------------------------- Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink)BornholmerMember
Skrev for 16 years siden
| | | |
DBP
------------------------------------------- Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink)Tiban1302sMember
Skrev for 16 years siden
| | | |
ja jeg prøver tak for indlæggene drenge lækkert med så hurtig respons
(permalink)John Pedersen, SkagenMember
Skrev for 16 years siden
| | | |
Få fat i Bugmevideo nummer 7. Den viser lidt om hvordan det kan gøres.