Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  spørgsmål ang rust

Tags:
No tags yet.

(permalink) Tiban1302s Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hejsa jeg har en godt hullet varmekanal . Som jeg skal til at ordne hva er nemmest at gøre ??? er det en lorte opgave at skifte hele kanalen ??? håber på posetive svar mvh ivan
(permalink) Slot Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Personligt ser jeg frem til at skifte mine egne, så om det er en lorteopgave er nok lidt op til den enkelte. Du skriver at den er godt hullet så umiddelbart skal den nok skiftes.. Du kan evt. bare skifte toppen eller bunden af kanalen men det er jo så æfhængigt af hvordan den ser ud.. Lidt billeder ville da være gode.

Men jo det er et pænt stort arbejde at skifte det hele.

Hvis kanalen ligner en trevlesi vil jeg alligevel mene det er nemmest at skifte det hele, ellers bliver resultatet ikke godt uanset..
-------------------------------------------
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kommer fuldt ud på de evner som plade banker , men for en øvet er det både nemmerer
og bedre at skifte hele varme kanalen fremfor at reperere en der er hullet som en si
over det meste af overfladen..

for en uøvet vil det måske være nemmerer at reppe den gamle med en masse små lapper.
men det er ikke en helt optimal løsning...

så derfor kommer fuldt ud an på dine evner

og kommer også lidt an på årgangen af din bil - de ælde modeller vil en uorg
varmepanel være hærværk at monterer fordi det ikke er mage til , det er det
uorg varmepanel næsten på en 1302 - så der er det bare at skifte det hele.

__________________________________________________
og slot var så hurtigerer end mig - men godt vi er enige så ;0)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Tiban1302s Member
Skrev for 16 years siden | | | |
skal karrosen af ??? For at skifte kanalen og hva skulle sådan en opration koste for en garvet vw banker??? mvh mekkeren
(permalink) Slot Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Pris: pas!.. men du kan skifte den ved at tage karossen helt af, eller ved at løfte en side af gangen.. Hvis den ene side er bundrådden så er den anden nok nærmest ligesådan, eller tæt på..
-------------------------------------------
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
en garvet pladebanker vil nok tage ca 5000 kr pr side - og skifter man en ad gangen
skal karossen ikke helt af - men næsten...

men prisen er ca - det kan varierer meget efter hvem man spørger - det kan være billigerer men også dyerer - og løsner og samler du karossen selv er der jo nok
lidt at spare der.


en 1302 er dog lidt mere bøvlet at løfte karossen på kontra de gamle
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Tiban1302s Member
Skrev for 16 years siden | | | |
den venstre side er fin er det noget problem at løfte hatten af ???
(permalink) Slot Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Overhovedet ikke... 28 bolte (får nok tæsk nu, men jeg mener der er 28 ) et gaskabel, benzintilførsel, lidt ledninger og dit styretøj skal løsnes hvor det forbindes til bunden.. så kan i løfte toppen af hvis i er 4 mand.. Tag motoren ud først for ikke at skulle løfte karossen 1,5 meter i vejret.. (den er lidt tung :) )

MEN hvis det kun er den den ene side der er rusten og det skal være et lynprojekt, kan det nok være en iden bare at kæntre karossen.. Det må være en vurdering din pladesemed tager..
-------------------------------------------
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
en garvet pladebanker vil nok tage ca 5000 kr pr side eksl dele - og skifter man en ad gangen skal karossen ikke helt af - men næsten...

men prisen er ca - det kan varierer meget efter hvem man spørger - det kan være billigerer men også dyerer - og løsner og samler du karossen selv er der jo nok
lidt at spare der.


en 1302 er dog lidt mere bøvlet at løfte karossen på kontra de gamle

dels pgs hjælpe styrehuset og dels pga fjederbenene

også kommer der altid mere rust frem end først antaget når den bliver
løftet - især på mcpherson biler
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Tiban1302s Member
Skrev for 16 years siden | | | |
tjjaaa det lyder jo til at være ultralet men jeg syntes godt nok mit lille projekt er ved at dø ud ;-(
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
nej mod på mester det lyder meget værre end det er - men det er en af grundende til
at rustfrie biler er dyerer end rustne , så fat mod og klø på.....
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
DBP
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Tiban1302s Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja jeg prøver tak for indlæggene drenge lækkert med så hurtig respons
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Få fat i Bugmevideo nummer 7. Den viser lidt om hvordan det kan gøres.

http://www.bugmevideo.com/

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village

Reply

You must log in to post.