Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Sænkning af type 1.

Tags:
No tags yet.

(permalink) berthelsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har sænket min 59er, ved hjælp af sådan en svejsemuffe i forbroen.

Men den er stadig ikke lav nok!!

Har nu problemer med at selve hjulet center er flyttet længere frem mod lygtehuset!

ville dette problem kunne løses ved hjælp af et sæt droppede spindler.

eller er løsningen en smalled forbro og mindre dæk?

Hva dæk dimensioner kører i på?

jeg kører på std. 4.5*15" stålfælge nogle gode forslag?

Billede_016.jpg

(permalink) Andreas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis du vil køre rigtig lavt, så er du nød til at få droppede spindler, lavere dækprofil og smallet forbro. Dit første skridt er helt sikkert dæk med lavere dækprofil. Vil du stadig have den lavere, skal du til at smalle forbroen og smide et par droppede spindler på.
Min 58´er på billederne er monteret med 4" smallet/justerbar forbro, droppede spindler og lav dækprofil (165/45R15)...vil du køre rigtig lavt, så er alle delene et must.
P6121833.jpg
P6125060.jpg

-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) JJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
berthelsen skrev:
Har sænket min 59er, ved hjælp af sådan en svejsemuffe i forbroen.

Men den er stadig ikke lav nok!!

Har nu problemer med at selve hjulet center er flyttet længere frem mod lygtehuset!

ville dette problem kunne løses ved hjælp af et sæt droppede spindler.

eller er løsningen en smalled forbro og mindre dæk?

Hva dæk dimensioner kører i på?

jeg kører på std. 4.5*15" stålfælge nogle gode forslag?



du løser ikke problemmet med hjulene er kommet længer frem ved af sætte droppede spindler på, de rykker ikke hjulene tilbage de sænker dem og rykker den 1-2 cm udaf (kan ikke huske det helt)du er nødt til at sætte camsterhims på for at for hjulene tilbage i rette stilling og dem har vores sponsore(link til dem under shouten i venstre side)

og ja hvis du vil helt ned skal du gøre som der står i indlægget ovenover

men ellers så snak med Runex herinde fra, han er osse fra fakse og kan sikkert fortælle give dig nogen tips ellers kender han helt sikkrt nogen som kan



jj
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) berthelsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
And skrev:
Hvis du vil køre rigtig lavt, så er du nød til at få droppede spindler, lavere dækprofil og smallet forbro. Dit første skridt er helt sikkert dæk med lavere dækprofil. Vil du stadig have den lavere, skal du til at smalle forbroen og smide et par droppede spindler på.
Min 58´er på billederne er monteret med 4" smallet/justerbar forbro, droppede spindler og lav dækprofil (165/45R15)...vil du køre rigtig lavt, så er alle delene et must.


Jamen så må jeg jo li have fat i nogle lavere dæk til at starte med.

Dem du har der. er det med hvide dæksider eller er det de der løse sider du bruger?

Ser fedt ud ihvertfald;)
(permalink) berthelsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
JJ skrev:
berthelsen skrev:
Har sænket min 59er, ved hjælp af sådan en svejsemuffe i forbroen.

Men den er stadig ikke lav nok!!

Har nu problemer med at selve hjulet center er flyttet længere frem mod lygtehuset!

ville dette problem kunne løses ved hjælp af et sæt droppede spindler.

eller er løsningen en smalled forbro og mindre dæk?

Hva dæk dimensioner kører i på?

jeg kører på std. 4.5*15" stålfælge nogle gode forslag?



du løser ikke problemmet med hjulene er kommet længer frem ved af sætte droppede spindler på, de rykker ikke hjulene tilbage de sænker dem og rykker den 1-2 cm udaf (kan ikke huske det helt)du er nødt til at sætte camsterhims på for at for hjulene tilbage i rette stilling og dem har vores sponsore(link til dem under shouten i venstre side)

og ja hvis du vil helt ned skal du gøre som der står i indlægget ovenover

men ellers så snak med Runex herinde fra, han er osse fra fakse og kan sikkert fortælle give dig nogen tips ellers kender han helt sikkrt nogen som kan



jj


Okay.. Har pt et sæt chims under på forbroen.. (Dvs en i hver side)

Kan man godt bare lægger flere shims under ind til det ønskede styrt på hjulet er nået??

(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du skal bruge Caster shims :)
Her er nogle
http://classicvwparts.dk/undervogn/forbro/castershims_1947_da.html
og husk bolte til forbroen da dem du har nu højstsandsynligt ikke kan nå bagefter :)
-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
JJ skrev:
berthelsen skrev:
Har sænket min 59er, ved hjælp af sådan en svejsemuffe i forbroen.

Men den er stadig ikke lav nok!!

Har nu problemer med at selve hjulet center er flyttet længere frem mod lygtehuset!

ville dette problem kunne løses ved hjælp af et sæt droppede spindler.

eller er løsningen en smalled forbro og mindre dæk?

Hva dæk dimensioner kører i på?

jeg kører på std. 4.5*15" stålfælge nogle gode forslag?



du løser ikke problemmet med hjulene er kommet længer frem ved af sætte droppede spindler på, de rykker ikke hjulene tilbage de sænker dem og rykker den 1-2 cm udaf (kan ikke huske det helt)du er nødt til at sætte camsterhims på for at for hjulene tilbage i rette stilling og dem har vores sponsore(link til dem under shouten i venstre side)

og ja hvis du vil helt ned skal du gøre som der står i indlægget ovenover

men ellers så snak med Runex herinde fra, han er osse fra fakse og kan sikkert fortælle give dig nogen tips ellers kender han helt sikkrt nogen som kan



jj


Jeg er ikke helt enig.

Hvis der ellers er monteret droppede spindler på den viste bil, og den stadig er sænket lige så meget som på billedet. Så er der ingen tvivl om at hjulet ville være mere centreret i skærmen, ene og alene fordi bærearmene ikke behøver stå så skrå længere (pga. de droppede spindler).

Det du skriver om castershims er også forkert.
Castershims under det nederste forakselrør flytter dine forhjul L
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
And skrev:
Hvis du vil køre rigtig lavt, så er du nød til at få droppede spindler, lavere dækprofil og smallet forbro. Dit første skridt er helt sikkert dæk med lavere dækprofil. Vil du stadig have den lavere, skal du til at smalle forbroen og smide et par droppede spindler på.
Min 58´er på billederne er monteret med 4" smallet/justerbar forbro, droppede spindler og lav dækprofil (165/45R15)...vil du køre rigtig lavt, så er alle delene et must.


pssssst... mente du ikke 145/65 ??
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Andreas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
berthelsen skrev:
And skrev:
Hvis du vil køre rigtig lavt, så er du nød til at få droppede spindler, lavere dækprofil og smallet forbro. Dit første skridt er helt sikkert dæk med lavere dækprofil. Vil du stadig have den lavere, skal du til at smalle forbroen og smide et par droppede spindler på.
Min 58´er på billederne er monteret med 4" smallet/justerbar forbro, droppede spindler og lav dækprofil (165/45R15)...vil du køre rigtig lavt, så er alle delene et must.


Jamen så må jeg jo li have fat i nogle lavere dæk til at starte med.

Dem du har der. er det med hvide dæksider eller er det de der løse sider du bruger?

Ser fedt ud ihvertfald;)


Det er løse hvide dæksider, og de sidder IKKE særlig godt på dæk med lav dækprofil.

Rasser skrev:
And skrev:
Hvis du vil køre rigtig lavt, så er du nød til at få droppede spindler, lavere dækprofil og smallet forbro. Dit første skridt er helt sikkert dæk med lavere dækprofil. Vil du stadig have den lavere, skal du til at smalle forbroen og smide et par droppede spindler på.
Min 58´er på billederne er monteret med 4" smallet/justerbar forbro, droppede spindler og lav dækprofil (165/45R15)...vil du køre rigtig lavt, så er alle delene et must.


pssssst... mente du ikke 145/65 ??


Jo, selvfølgelig :-)
-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) JJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
JJ skrev:
berthelsen skrev:
Har sænket min 59er, ved hjælp af sådan en svejsemuffe i forbroen.

Men den er stadig ikke lav nok!!

Har nu problemer med at selve hjulet center er flyttet længere frem mod lygtehuset!

ville dette problem kunne løses ved hjælp af et sæt droppede spindler.

eller er løsningen en smalled forbro og mindre dæk?

Hva dæk dimensioner kører i på?

jeg kører på std. 4.5*15" stålfælge nogle gode forslag?



du løser ikke problemmet med hjulene er kommet længer frem ved af sætte droppede spindler på, de rykker ikke hjulene tilbage de sænker dem og rykker den 1-2 cm udaf (kan ikke huske det helt)du er nødt til at sætte camsterhims på for at for hjulene tilbage i rette stilling og dem har vores sponsore(link til dem under shouten i venstre side)

og ja hvis du vil helt ned skal du gøre som der står i indlægget ovenover

men ellers så snak med Runex herinde fra, han er osse fra fakse og kan sikkert fortælle give dig nogen tips ellers kender han helt sikkrt nogen som kan



jj


Jeg er ikke helt enig.

Hvis der ellers er monteret droppede spindler på den viste bil, og den stadig er sænket lige så meget som på billedet. Så er der ingen tvivl om at hjulet ville være mere centreret i skærmen, ene og alene fordi bærearmene ikke behøver stå så skrå længere (pga. de droppede spindler).

Det du skriver om castershims er også forkert.
Castershims under det nederste forakselrør flytter dine forhjul L
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
JJ skrev:
Rasser skrev:
JJ skrev:
berthelsen skrev:
Har sænket min 59er, ved hjælp af sådan en svejsemuffe i forbroen.

Men den er stadig ikke lav nok!!

Har nu problemer med at selve hjulet center er flyttet længere frem mod lygtehuset!

ville dette problem kunne løses ved hjælp af et sæt droppede spindler.

eller er løsningen en smalled forbro og mindre dæk?

Hva dæk dimensioner kører i på?

jeg kører på std. 4.5*15" stålfælge nogle gode forslag?



du løser ikke problemmet med hjulene er kommet længer frem ved af sætte droppede spindler på, de rykker ikke hjulene tilbage de sænker dem og rykker den 1-2 cm udaf (kan ikke huske det helt)du er nødt til at sætte camsterhims på for at for hjulene tilbage i rette stilling og dem har vores sponsore(link til dem under shouten i venstre side)

og ja hvis du vil helt ned skal du gøre som der står i indlægget ovenover

men ellers så snak med Runex herinde fra, han er osse fra fakse og kan sikkert fortælle give dig nogen tips ellers kender han helt sikkrt nogen som kan



jj


Jeg er ikke helt enig.

Hvis der ellers er monteret droppede spindler på den viste bil, og den stadig er sænket lige så meget som på billedet. Så er der ingen tvivl om at hjulet ville være mere centreret i skærmen, ene og alene fordi bærearmene ikke behøver stå så skrå længere (pga. de droppede spindler).

Det du skriver om castershims er også forkert.
Castershims under det nederste forakselrør flytter dine forhjul L
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Andreas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
JJ skrev:


du har da helt ret Rasser.
det var nok lige mig der ikke var helt vågen :)
læste det som om at hans hjul var for langt tilbage hva de jo normalt er når man bare bruger sænknings forbro.



men vi skal lige enige om at på den viste bil er der IKKE droppede spindler på vel??

kun sænknings beslag på forbroen ??

for så kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan hjulene er kommet derfrem for det passer ihvertfald ikke med noget af det jeg har lært
eller er det bare billedet der snyder??

sorry for highjacking af din tråd


jj



På en standard forbro står bærearmene nogenlunde vandret, når bilen står på hjulene. Når forbroen så justeres, flyttes bærearmenes vinkel opad, og dermed fremad. Hjulene kan aldrig komme længere bagud end de er standard.

[EDIT]Der var Rasser så lige lidt hurtigere[/EDIT]
-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) JJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Rasser

Har på fornemmelsen du tager tykt pis på mig... men du har måske glemt smileyen ;-)



det kunne jeg da aldrig finde på:):):):):):) sorry;)


berthelsen ..
det jeg villet havde skrevet i morges hvis jeg havde været helt vågen har du så imellem tiden fået at vide 20 gange hehe


igen sorry for highjackingen at din tråd :)


jj
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) berthelsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hehe.. Tak for alle de gode svar. :)

Ringer li til min dækpusher igen. med den nye dæk dimension;) Så er jeg da et skridt nærmere asfalten:-)

Og så må næste skridt være de der droppede spindler. Nogen ide om hvor sådan noget kan findes. evt brugt??

Kim.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
de er med 99% sikkerhede billigerer på dækonline - end den pris din dæk pusher kan skaffe dem til uanset hvor billig han siger han er
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) berthelsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Syntes lige at jeg ville følge lidt op på tråden..

Så er de nye dæk kommet på. 145/65 R15 Foran og (155R15 Bag)

Så mangler den bare lige de droppede spindler, så er den vidst nede hvor den skal være:):)

Kim
DSC00958.jpg

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
berthelsen skrev:

Så mangler den bare lige de droppede spindler, så er den vidst nede hvor den skal være:):)
Kim


jeg tror der skal mere til end det , med mindre spindlerne er O offset

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Andreas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Husk nyrebæltet på længere ture ;-)
Det er nok begrænset hvor meget lavere du kan komme med droppede spindler, men det vil helt sikkert give bedre komfort, frem for når forbroen er justeret helt i bund.
De droppede spindler vil øge sporvidden ca. 1-1½ cm i hver side. Det lyder måske ikke af meget, men når hjulene drejes bliver det noget kritisk med pladsen ved skærmkanterne.
-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) berthelsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
And skrev:
Husk nyrebæltet på længere ture ;-)
Det er nok begrænset hvor meget lavere du kan komme med droppede spindler, men det vil helt sikkert give bedre komfort, frem for når forbroen er justeret helt i bund.
De droppede spindler vil øge sporvidden ca. 1-1½ cm i hver side. Det lyder måske ikke af meget, men når hjulene drejes bliver det noget kritisk med pladsen ved skærmkanterne.


Ja det kunne godt gå hen og blive et problem. Hmm.. jamen så må den jo bare smalles lidt den forbro:)

Hehe.. med hensyn til komfort og lange ture.. Så her jeg og en kammi lige været i østrig til det store vw træf ved Wörthersee, vi kørte i boblen hele vejen derned og tilbage igen:):)

kim
Billede_421.jpg


Reply

You must log in to post.