Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Hvor kan man "håndvaske" bil i Storkøbenhavn ???

Tags:
No tags yet.

(permalink) schakenda Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hvad med american carwash ude på amager - så kan man også sidde og slappe af imens der en der knokler for at få "the loved one" skinnede igen
http://www.americancarwash.dk/
(permalink) Bornholmer Member
schakenda skrev:
hvad med american carwash ude på amager - så kan man også sidde og slappe af imens der en der knokler for at få "the loved one" skinnede igen
http://www.americancarwash.dk//quote

nørj - står der så 4 velskabte Hooter girls i hvide stramme Tshirts og venter på at du sprøjter vand på dem ??? det må der da gøre til den pris ??? ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) cardude Member
vwanders skrev:
Er det nu jeg skal komme med ny(?)heden om at en maskinvask idag er væsentligt mere skånsom end en håndvask?

Men gamle vaner ligger jo dybt...

skånsomt for miljøet! sku ikke for bilen, det er helt sikkert, miljøet har faktisk ikke godt af at vi vasker bil i indkørslen eller ude på vejen da sæben jo løber i regnvands kloakerne, og det er ikke meningen at der skal være sæbe i det vand, der har vaskehalden fordelen i at den genbruger vandet.

i sverige har de vaske "stationer" på næsten hvert gadehjørne, idet at de skal passe på deres vand meget mere end vi skal da de bruger meget søvand og ikke kun grundvand til drikke vand, i danmark bruger vi vidstnok kun grundvand og det bliver jo ikke påvirket af sæbe på samme måde som vandet i en sø fx bliver.

sverige er jo bare en stor klippe.

udover det så mener jeg at der er et sted i lyngby som tilbyder lige det du spørger om. jeg kigger lige i morgen.
(permalink) Anonym Member
Hold da k... hvor er der gang i debatten herinde, skønt, skønt !
Har lige været ude og køre aften tur i nyanskaffelsen.
Vasken må vente lidt endnu selvom den trænger.

Mvh. Erik Bendix
(permalink) Erik Bendix Member
Hov glemte IGEN at logge ind...tsk tsk, sorry guys and girls for that matter...
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Peterwings Member
Jesper hvis du skal vaske din rodster idag på sådanne et sted bliver det flere hunderede kr i poleter, og hvis du vælger at løbe op og ned af trappen med en spand får du en bedre kondi end postbudet :O)

hilsen Peter
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
vwanders skrev:
Er det nu jeg skal komme med ny(?)heden om at en maskinvask idag er væsentligt mere skånsom end en håndvask?

Er du sikker på det? Hvordan kan en maskinvask være mere skånsom? Det er vel kun et spørgsmål om, hvordan din teknik er, når du vasker i hånden. Den børste man bruger til at vaske i hånden, har langt finere/tyndere børstehår, end dem man finder i vaskehallen. Og når børsten har findere hår, så er der vel mindre risiko for ridser i lakken.

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl. Men jeg har godt nok svært ved at tro, at de der grove og snavsede børster i vaskehallen er bedre for lakken, end min egen fine og rene håndbørste.

(permalink) RAFE Member
Ups, det var så mig der glemte at logge på.

Mvh

Rafe
rafe1978@gmail.com
Nørrebro
Hej.

Shell-tanken på Tåstrup Hovedgade i Tåstrup har også en gør-det-selv-vask. Den er dog populær, så regn med ventetid.
(permalink) Torben1500 Member

Da jeg i dag skulle vaske min bil hos Shell i Taastrup (Køgevej 25-29), så jeg de havde en vaskehal til håndvask lige ved siden af deres 'vaskemaskine'. Det koster
14 kroner.

Hilsen
Torben
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) wcmekanikeren Member
Er lige kommet hjem fra Italien.... Der ved de sku hvad det handler om.!

En "spaghettineger" tager din bil ind, højtryksrenser den og ´vasker kanter og false. Kører den igennem hans lille vaskehal.

Du sidder stadig og nyder solen på en bænk med en stor is, alt imens han støvsuger den og vasker den og stryger den indevendig..

Tjae det kostede altså 10 euro :0)

Og kørte vi på de mindre tankstationer dernede stod der pænt en og ventede, og viste os frem til standeren, stak hovedet ind af vinduet og sagde "full" :0)

Ja tak..

Og mens den fyldte pudsede han lige forruden for en slik :0)

Jens
http://www.copenhagenwings.dk fang mig på 20-240-905
(permalink) Bornholmer Member
det hed jo også en service station i dk for mange år siden... ;0)
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Hmmm forstår ikke alle de problemer, der har vi de så nok nemmere med motorcyklerne kan jeg forstå

mvh. Niels
Superrally_2008_095__Small_.jpg
Superrally_2008_085__Small_.jpg

niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) vwanders Member
Anonym skrev:
vwanders skrev:

Er du sikker på det? Hvordan kan en maskinvask være mere skånsom? Det er vel kun et spørgsmål om, hvordan din teknik er, når du vasker i hånden. Den børste man bruger til at vaske i hånden, har langt finere/tyndere børstehår, end dem man finder i vaskehallen. Og når børsten har findere hår, så er der vel mindre risiko for ridser i lakken.

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl. Men jeg har godt nok svært ved at tro, at de der grove og snavsede børster i vaskehallen er bedre for lakken, end min egen fine og rene håndbørste.

Det er ihvertfald et faktum at i mange bilforretninger bliver man halshugget hvis man vasker de nye biler i hånden.. Det er meget "skægt" at se alle de ridser der kommer når man står og tværer sandet rundt på lakken med en børste.
I en vaskehal bliver bilen nærmest højtryksspulet i samme øjeblik børsterne kører over. Dvs. skidtet bliver spulet af børsterne hele tiden.

Hvis jeg fik en krone for hver gang jeg har poleret en frontklap på en ny (håndvasket) bil til aflevering, så ville jeg nærmest være millionær..
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Torben1500 Member
vwanders skrev:
Anonym skrev:
vwanders skrev:

Det er ihvertfald et faktum at i mange bilforretninger bliver man halshugget hvis man vasker de nye biler i hånden.. Det er meget "skægt" at se alle de ridser der kommer når man står og tværer sandet rundt på lakken med en børste.

I en vaskehal bliver bilen nærmest højtryksspulet i samme øjeblik børsterne kører over. Dvs. skidtet bliver spulet af børsterne hele tiden.

Hvis jeg fik en krone for hver gang jeg har poleret en frontklap på en ny (håndvasket) bil til aflevering, så ville jeg nærmest være millionær..

Enig med Anders, men en type 3 vil ikke blive ren i alle kroge (det må du vel vide Anders?) i en vaskehal (og en type 1 er endnu værre). Jeg læser også Eriks 'start-spørgsmål' i denne tråd som om han leder efter et sted hvor han KAN vaske (nusse) sin bil i hånden.

Hilsen
Torben
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) RAFE Member
vwanders skrev:

Jeg vil dog stadig tillade mig at tvivle på, at det ikke skulle være bedre at vaske den i hånden. Først og fremmest skal man lige skylle bilen med slangen inden man begynder at bruge børsten. Så forsvinder sandet jo inden man går i gang. For det andet, tror jeg sgu ikke på, at vaskehallens børster er mere skånsomme end min egen børste, som stadig føles helt ny på trods af 7-8 vaske.
rafe1978@gmail.com
Nørrebro
(permalink) mybeetle Member
Hej Erik

Vi håndvasker på Shell-Frederiksborgvej(Kbh.NV). der er 2 vandudtag:sæbe+alm.
Jeg bruger min egen sæbe og børster. Der er også poletstøvsugere på stedet.
Der er som regel altid plads, da de fleste kunder benytter maskinen ;o)
/Martin
Tlf: TO6 - 8FEM - 3EN - 6SEKS
(permalink) calle Member
http://www.iwash.dk/
(permalink) Mark Member
[quote=Thomas-Gearheads]Der ER stadig steder Erik, men du skal altså spise en citronmåne ;-)

I krydset Frederikssundsvej/Mørkhøjvej er der en vaskeplads på tanken.

Og så er der 4 båse på Shell tanken i
Mark 22777737
bugfreaks@mail.tele.dk
Hvis man nu bor i

Reply

You must log in to post.