Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  type 4 i buggy ombyg?

Tags:
No tags yet.

(permalink) virring Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hvor meget skal der laves om på en type4 for atden kan gå i en buggy?? det er en 2,0 ????

hilsen virring
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis det er en 2.0 fra en bus så skal der ikke laves det store om, men den kommer til at hænge noget langt bagud. Jeg vil så lige sige at den motor bliver træls i en buggy. Den er bygget til at slæbe en bus så den har et godt moment, men flader hurtigt ud. Skift knast og stempler så du får en højere kompression og en mere passende effektkurve i forhold til en let buggy så bliver det MEGET sjovere. :-)
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) bugservice Member
Skrev for 16 years siden | | | |
du er velkommen til at ringe
der er flere ting der skal laves om
MVH Dennis 9-17 44443400
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Biffo Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Husk også lige en vægtklods i snuden på buggyen - ca. 30 kg.
Så kan du også styre under acceleration... :)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rolig nu
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) virring Member
Skrev for 15 years siden | | | |

warp: hvilken knast? og og stempler, havde egentligt også tænkt mig at få fræst toppene til lidt højere kompression, men jeg ved ikke ret meget om det

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis du køber en t4 krumtap med 78 i slag kan du med fordel få drejet dine "udhulede 2 liters stempler" ned og vinde noget comp tilbage. Der er mange muligheder.

Ring evt, jeg har nogle dele på lager og kan hjælpe dig med maskinarbejdet.

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) virring Member
Skrev for 15 years siden | | | |

spring jeg havde egentligt også dig og haarder i tankerne, men kunne man ikke købe nogle stempler der ikke er udhulede og evt. stadig fræse toppene for højere kompression

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis din motor ellers er iorden, kan du tilføje en std 914 knast og et par dobbelt 36mm weber kabs. Så trækker du 93Hk ved 4560 omdr/min. (og det er med standard "udhulede 2 liters stempler" og kompression)

Så har du noget at forholde dig til (o:

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du kan jo også købe et 96 mm T4 cylindersæt og lave en 2056, det er med flade stempler og koster vist omkring 4500 kr.

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Joow Virring, meen med 78 i slag og 94-96mm boring, så kommer der også væsentligt mere komp. Så du "slipper" måske helt for at fræse i topperne.
Jeg måtte forstørre mine forbrændingskamre til 59cc for at komme ned på 8,6:1 i komp. på 2054cc. med 412S topper.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.