Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Min VW smider olie :-(

Tags:
No tags yet.

(permalink) Surfer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så har jeg købt min første 1302, og den er bare lækker at køre i :-)

Men der er lige et lille problem, den smider en del olie ud i motor rummet, hvad kan det være og er der nogle der har erfaringer med dette?

Jeg har en lille mistanke om at det måske er toppakningen, håber det dog ikke :-(

Derud over har jeg el i bagruden? Kan ikke finde kontakten, nogle der ved hvor den sidder?

Bilen er fra 72

Sam
HPIM0748.jpg
HPIM0749.jpg
HPIM0750.jpg

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
der er ingen toppakning på en vw så det er ikke den ...

kører du med alu remhjul af billig kvalitet er det nok derfor...
eller måske pakningen til din oliekøler der er utæt...

svært at vide - du skriver jo i motorrummet - men der er jo en del at vælge imellem..

mht til elbagruden - bare fordi den er der behøver den jo ikke at være tilsluttet...
helt normalt på biler fra 72 pg ældre
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Surfer skrev:
Så har jeg købt min første 1302, og den er bare lækker at køre i :-)

Men der er lige et lille problem, den smider en del olie ud i motor rummet, hvad kan det være og er der nogle der har erfaringer med dette?

Jeg har en lille mistanke om at det måske er toppakningen, håber det dog ikke :-(

Derud over har jeg el i bagruden? Kan ikke finde kontakten, nogle der ved hvor den sidder?

Bilen er fra 72

Sam


Hej Sam,

Til lykke med bilen. Tag et billed af dit oliespild - det siger mere end ord...

Vippekontakten til din el-bagrude finder du under instrumentbordet til venstre for askebæret.

Hilsen
Torben
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Surfer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ok..

Det ved jeg ikke om jeg gør, har jo lige fået bilen :-D
Kan man stadigvæk købe original remhjul og hvad er priser på sådan en fætter?

Ja i motorrummet, når jeg åbner bagklappen, er der olie på på undersiden af klappen og mest olie i venstre side af motoren når du står og kigger ned i den, hvis det kan hjælpe?

Har også et andet problem, det er at der kommer en del røg ind i kabinen igennem ventilationssystemet, hvordan løser jeg dette problem?
(permalink) Surfer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Mange tak Torben, ser om jeg kan finde den :-D

Tager et par billeder imorgen og smider dem ind.

Sam
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kommer der røg ind i bilen skal du ha nye varmekasser og udstødning samt korrekt
monterede pakninger - det er livsfarligt at køre med...
kommer selvfølgelig an på standen af overnævnte men:

det kaldes den snigende død - det er kuliltegasser fra udstødningen der kommmer
ind i kabinen - og jeg vil anbefale du lader bilen stå indtil det er udbedret...

ordet kommer sig af at man sjældent opdager det inden man besvimer - derfor den
snigende død.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Surfer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg ved godt at man kan dø af det, kørte også med vinduerne nede da jeg kørte hjem men den.

Der er lige blevet skiftet udstødning, men vil da lige se nærmere på det.

Kommer ikke til at køre i bilen lige pt, skal have lavet en del ting på den før jeg smider den på plader.

Hvor kan jeg købe de varmekasser henne?
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
kommer der røg ind i bilen skal du ha nye varmekasser og udstødning samt korrekt
monterede pakninger - det er livsfarligt at køre med...
kommer selvfølgelig an på standen af overnævnte men:

det kaldes den snigende død - det er kuliltegasser fra udstødningen der kommmer
ind i kabinen - og jeg vil anbefale du lader bilen stå indtil det er udbedret...

ordet kommer sig af at man sjældent opdager det inden man besvimer - derfor den
snigende død.


og der skal så lidt mere end defekte varmekasser til hvis du skal stille skoene på den bekostning. Kør du bare videre....du kan højst få lidt hovedpine efter LANG tid.

Mellem oliepåfyldningsstudsen og luftfiltret skal være en slange....mangler den?? eller er den hoppet af
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Surfer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Kan man købe nye varmekasser og hvis ja så hvor?

Tjekker lige imorgen tidligt hendrixxx om den mangler..
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg sidder og tænker på. Kan røgen egentligt ikke også skyldes olie på udstødningen?
-------------------------------------------
Michael
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 16 years siden | | | |
HEHE dårlige varmekasser minder mig sQ om en tur i min første bobbel - kunne sQ knap nok læse tekst-tv da jeg kom hjem HEHE
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Surfer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Mbechmann skrev:
Jeg sidder og tænker på. Kan røgen egentligt ikke også skyldes olie på udstødningen?


Det har jeg også en mistanke om at det er, for der kom først røg i kabinen, da motoren var varm. Da den var kold var der ikke noget.
(permalink) Surfer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så kom der lidt billeder af motoren og det rust der skal laves :-(

Nogen der ved hvad den stikkontakt er til?

Sam
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Surfer skrev:


Nogen der ved hvad den stikkontakt er til?

Sam


en barbermaskine måske - hehe - kan være der har siddet en transformer til 230v i din bil engang ....

dine billeder er ikke oplysende nok - jeg kan ikke se om bagklappen er smurt ind
i olie

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Surfer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hehe ja måske :-)

kan forsikre dig om at den er helt smurt ind i olie, desværre..

(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Sam,

Prøv at tjekke om der pibler olie ud mellem blæserhuset og motorblokken når du giver gas ved varm motor der hvor jeg har markeret med en rød ring. Det kan være de 2 o-ringe som tætner oliekøleren mod blokken (inde i blæserhuset) som er blevet utætte. Det vil også betyder at olie løber ned på din venstre varmekasse og hvis den er utæt har du forklaringen på lugten i kabinen.

Slangen med blåt er den Hendrixxx omtaler. Den ser lidt mystisk ud. Er der knæk på den? Det ser også ud som om den proppet ned i hullet ved siden af oliepåfyldningen. Er den det?

Hilsen
Torben
HPIM0748.jpg

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Slot Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvor det store oliesvineri kommer fra aner jeg ikke, men jeg tror måske dine tændrør sidder løst hvis det indrammede ikke er gamle stænk..
HPIM0748.jpg

-------------------------------------------
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja det er helt sikkert pakningerne ved oliekøleren. Det sviner godt og remhjuler hælper lidt til med at slynge olie op på bagklappen.

Din motor skal ud og blæserhuset skal tages af. Derefter har du frit udsyn til oliekøleren og pakningerne er lige til at skifte. Du skal have et pakningssæt til ca 250kr og der er hvad du skal bruge.

Hvis du flipper helt ud så skifter du stødstangsrør og pakningerne på dem mens du er igang- rørne koster godt 80kr og pakningerne er i det sæt du alligevel har købt. Den er med sikkerhed også utæt i stødstangsrørne hvis pakningerne der, er af samme dato som oliekølerpakningerne. Pakdåsen bag svinghjulet er ofte også utæt så den burde du også skifte. Den koster ca 80kr og er ikke med i et std. pakningsæt

For den rutinerede tager det en god eftermiddag at fikse
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hendrixxx skrev:

For den rutinerede tager det en god eftermiddag at fikse



og for den urutinerede et ½ år - og 40 aftner med spørgsmål og søgen på vwnettet
og for til sidst at købe en reperationsbog i sidste ende alligevel...

men ellers har hendrixx ret ;0)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Surfer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hendrixxx skrev:
ja det er helt sikkert pakningerne ved oliekøleren. Det sviner godt og remhjuler hælper lidt til med at slynge olie op på bagklappen.

Din motor skal ud og blæserhuset skal tages af. Derefter har du frit udsyn til oliekøleren og pakningerne er lige til at skifte. Du skal have et pakningssæt til ca 250kr og der er hvad du skal bruge.

Hvis du flipper helt ud så skifter du stødstangsrør og pakningerne på dem mens du er igang- rørne koster godt 80kr og pakningerne er i det sæt du alligevel har købt. Den er med sikkerhed også utæt i stødstangsrørne hvis pakningerne der, er af samme dato som oliekølerpakningerne. Pakdåsen bag svinghjulet er ofte også utæt så den burde du også skifte. Den koster ca 80kr og er ikke med i et std. pakningsæt

For den rutinerede tager det en god eftermiddag at fikse



Mange tak Hendrixx :-D
Så er det jo bare i til at gå igang.
Kan jeg købe de pakninger hos en VW forhandler, eller skal jeg købe det over nettet.
Og hvad er hjemmesiden?

Sam
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
3 cm til til venstre hvor du har det billede af dit rust er der 3 bannerer du kan klikke på - prøv dem
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
af med bagklap og "bagklapsholdere", så kan du undgå at tage motoren ud. På den måde har jeg førhen afmonteret blæserhus med motor monteret.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er sgu en uoverskuelig proces Rasser når man ikke aner hvordan tingene ser ud....som first-timer er det LANGT nemmere at hive motoren ud. Du får bedre arbejdsforhold og kan se hvad der sker....desuden får du rutinen i at tage motoren ud, for det bliver sikkert ikke sidste gang.

JEg er en milliard procent sikker på at du sparer både tid og sved ved at tage motoren ud nu når det er din føste gang, men ellers ja- det kan lade sig gøre med motoren i bilen
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hendrixxx skrev:
Det er sgu en uoverskuelig proces Rasser når man ikke aner hvordan tingene ser ud....som first-timer er det LANGT nemmere at hive motoren ud. Du får bedre arbejdsforhold og kan se hvad der sker....desuden får du rutinen i at tage motoren ud, for det bliver sikkert ikke sidste gang.

JEg er en milliard procent sikker på at du sparer både tid og sved ved at tage motoren ud nu når det er din føste gang, men ellers ja- det kan lade sig gøre med motoren i bilen




Det med klappen ER nemmere, men lad nu det ligge - vi behøves jo heldigvis ikke være enige.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
præcis :-)
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply »

You must log in to post.