i forbindelse med mindre renovering af en motor, trænger jeg et råd til lidt diagnostisering.
I forbindelse med renoveringen er pakdåsen bag svinghjulet bla. skiftet pga. oliespild. Motoren dryppede dog fortsat mellem motor og gearkasse, så svinghjulet blev pillet af igen og pakdåsen var blevet revet lidt så det forklarede oliespildet i første omgang. Ny pakdåse blev monteret, og første prøvetur gik helt fint og motoren var knastør, men nu drypper den fanme igen mellem motor og gearkasse.
Pakdåsen er den til ca. 70-80kr og den er rød....original/repro????? svinghjulet var helt glat på bagsiden hvor det lægger op ad pakdåsen så det er ikke fordi der er hakker eller noget der burde rive pakdåsen ved montering. Desuden blev pakdåsen smurt med lidt fedt på læberne inden svinghjulet blev monteret, netop for at undgå at den blev revet i anden omgang. Inden vi prøvede motoren i første omgang, holdte den i tomgang og blev varm så den kunne justeres, så selvom prøveturen kun var ca en km, nåede motoren at få drifttemperatur
Kan det virkelig være rigtig af pakdåsen er af så ringe kvalitet at den går i stykker allerede ved montering gang på gang?? må sige at jeg har skiftet pakdåser bag svinghjul en del gange og det har indtil nu været vellykket hver gang- også pakdåser af samme type som er omtalt her.
Umiddelbart tror jeg det er svinghjulspakdåsen, da første prøvetur var vellykket og oliespildet først kommer i anden omgang. Hvis det var den lille pakdåse der sidder for enden af knasten ville oliespildet vel være konstant???
Nogen kloge bud???
Som kuriosum kan nævnes at oliekøleren og cylindre har fået nye pakningerne så oliespildet er med sikkerhed ikke derfra
I forbindelse med renoveringen er pakdåsen bag svinghjulet bla. skiftet pga. oliespild. Motoren dryppede dog fortsat mellem motor og gearkasse, så svinghjulet blev pillet af igen og pakdåsen var blevet revet lidt så det forklarede oliespildet i første omgang. Ny pakdåse blev monteret, og første prøvetur gik helt fint og motoren var knastør, men nu drypper den fanme igen mellem motor og gearkasse.
Pakdåsen er den til ca. 70-80kr og den er rød....original/repro????? svinghjulet var helt glat på bagsiden hvor det lægger op ad pakdåsen så det er ikke fordi der er hakker eller noget der burde rive pakdåsen ved montering. Desuden blev pakdåsen smurt med lidt fedt på læberne inden svinghjulet blev monteret, netop for at undgå at den blev revet i anden omgang. Inden vi prøvede motoren i første omgang, holdte den i tomgang og blev varm så den kunne justeres, så selvom prøveturen kun var ca en km, nåede motoren at få drifttemperatur
Kan det virkelig være rigtig af pakdåsen er af så ringe kvalitet at den går i stykker allerede ved montering gang på gang?? må sige at jeg har skiftet pakdåser bag svinghjul en del gange og det har indtil nu været vellykket hver gang- også pakdåser af samme type som er omtalt her.
Umiddelbart tror jeg det er svinghjulspakdåsen, da første prøvetur var vellykket og oliespildet først kommer i anden omgang. Hvis det var den lille pakdåse der sidder for enden af knasten ville oliespildet vel være konstant???
Nogen kloge bud???
Som kuriosum kan nævnes at oliekøleren og cylindre har fået nye pakningerne så oliespildet er med sikkerhed ikke derfra
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616