Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  søges kadroner

Tags:
No tags yet.

(permalink) harene Member
Skrev for 15 years siden | | | |
skriv hvad i har vi vil prøve at bygge en 1600 type 3 motor om til noget støre er ikke så meget inde hvad størelse kaburatore vi skal bruge men noget med 36 mm ved ikke om 40 mm er for store skriv en pm hvad i har eller hvad jeg skal bruge i størelse ved godt at det komme an på hvad der bliver propet i den men støre cyl og topstykker og knast så er der lidt at gå efter

harene
-------------------------------------------
61718931

henrik_anderssen@hotmail.com
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ellers så prøv morepower.dk
-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) harene Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ved godt han har der nede men vil høre hvad i andre har til at ligge men selvfølgelig noget nyt er der jo garnti på

mvh harene
-------------------------------------------
61718931

henrik_anderssen@hotmail.com
(permalink) Anden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg kører med 40 mm på min 1600 med oo9 fordeler og den kører fint. Jeg har et sæt ekstra kadroner incl. speedertræk der kan erhverves for kr. 2.500,00.
-------------------------------------------
Vw 1962
(permalink) Pesen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej Anden

Blander mig lige kort :D

Hvad kan du køre på literen med den opsætning? og hvilke 40 mm er det? Er lidt interesseret, da jeg også går og roder lidt med ideen om at bygge en ny maskine. Tror det bliver noget med en 1700 cyl. sæt eller lignende. Har set "Bug Me" så har fået lidt blod på tanden :D

Syntes der er så mange betegnelser som "IDF, IDA, ICT, EPC, HPMX", "Singel barrel, dual barrel, progressive (dual barrel og singel barrel)".

Bliver helt rundtosset og kan ikke finde ud af hvad der kan hvad, og hvad der er noget lort, men aller vigtigst er nok hvad er godt til prisen :D
-------------------------------------------
Tidligere ejer af en VW T1 1300 årg. 67.
Nuværende bil er en VW 181 jagtvogn årg. 75.
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 15 years siden | | | |
jeg skal til at lave sammen opsæt som Anden, det kører stabilt og er ikke den store "dranker" i brændstof

Et EMPI Kadronsæt kan anbefales 40mm
-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Pesen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Så det er noget ligende det her ?

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C13%2D47%2D7319
-------------------------------------------
Tidligere ejer af en VW T1 1300 årg. 67.
Nuværende bil er en VW 181 jagtvogn årg. 75.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
det er jo ikke Kadroner - men en billig efterligning af weber / dellorto ?

de der HPMX karbs ville jeg være lidt forsigtig med - har flere steder
læst at folk ikke har andet end dårlige erfaringer med dem - tollerancerne
på et sæt nye skulle være dårligerer end de er på et sæt gamle og slidte orginale.


jeg har dog ingen erfaring med dem selv og får det heller aldrig

579$ er nok billigt - men nok også FOR billigt
når told og moms og fragt er betalt koster kadronerne jo det samme i dk
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg har nyt empi sæt komplet (db. karb) og en 009 fordeler. Samlet pris 4.500 kr

Ring ved interesse - sms besvares ikke! 28226144
(permalink) Pesen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Det her er vel Kadroner?

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C13%2D43%2D4425

Med fragt er prisen ca. 3425 kr.
Så det lander nok ca. på 4100 kr i alt.

Og et ligende SCAT sæt

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C15%2D30435EC
-------------------------------------------
Tidligere ejer af en VW T1 1300 årg. 67.
Nuværende bil er en VW 181 jagtvogn årg. 75.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
det kan jeg ikke se på billedet - men en kadrøn karb ser sån her ud



dem du har linket til er vist nok mage til bare med choker

og prisen i usa er så 2879.13 dkr + fragt + moms + told + moms af fragt = ????,??
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Kadron er noget Brasiliansk Solex. Brosol hedder de vist også.
En simpel karburator der så er lavet i sæt med to, en til hver side, og et meget simpelt speedertræk og lidt dimser.
Hvis man kan kan indstille to karburatorer, har idé om hvordan og hvorfor man skifter hoveddyser, indstiller accellerations mængde og ellers nulre lidt, så kan de køre.
Har man intet begreb om hvad der skal foregå, er det ikke karburatorernes skyld hvis det ikke kan køre.
Har man en opslidt motor med brændte ventiler, forkert indstillet tænding og platiner der ikke åbner, kan nye karburatorer ikke redde den. Symptomerne bliver som oftest værre og så giver man som oftest karburatorene skylden.
Spørger man sin bedstefar, der har haft en type3 med to karburatorer, vil han sige at det kunne ikke køre og den brugte jo selvfølgeligt også dobbelt så meget benzin når der var to karburatorer :)
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Pesen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Fornemt.... så fandt jeg ud af hvad der var Kadron :-)

Alle taler om kadroner, men jeg har sku aldrig helt fundt ud af, hvordan de ser ud, men er det de bedste kaboratore til en 1600 til 1700 motor hvad angår økonomi kontra ydelse?
-------------------------------------------
Tidligere ejer af en VW T1 1300 årg. 67.
Nuværende bil er en VW 181 jagtvogn årg. 75.
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:


...Spørger man sin bedstefar, der har haft en type3 med to karburatorer, vil han sige at det kunne ikke køre og den brugte jo selvfølgeligt også dobbelt så meget benzin når der var to karburatorer :)


Ha!

-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Det ville være, og er da også mit valg til en 2070cc "std" type4 motor, som jeg er ved at samle sammen til.
Hvis jeg skal køre med andet end std. knast, ville jeg vælge to dobbelte Weber eller Dellorto eller indsprøjtning med fire spjælde.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Race-buggy Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Pesen skrev:
Fornemt.... så fandt jeg ud af hvad der var Kadron :-)

Alle taler om kadroner, men jeg har sku aldrig helt fundt ud af, hvordan de ser ud, men er det de bedste kaboratore til en 1600 til 1700 motor hvad angår økonomi kontra ydelse?


hvorfor ikke bruke en progressiv til 1600 motor, jeg bygget en 1680ccm med nesten 100hk og 145nm med slik en kaburetor.

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C13%2D47%2D0622

dyno_test_1680ccm.jpg

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Fordi en progressiv næsten er sværere at justere end et sæt Kadron, især for den uøvede. Men ud over det, har jeg ikke noget imod en progressiv Holley/Weber. Men når den først er justeret og dyset korrekt kører den fint.
Et af "problemerne" med Kadron - og progressiv for den sags skyld er, som Frank antyder, at når du begynder at bruge skrappe knastaksler går den pæne jævne tomgang down the drain. Kan man leve med det, kan især Kads levere varen til pænt mange kræfter. Især hvis man modificerer dem lidt.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.