Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Boblen Bertil - '63 1200

Tags:
No tags yet.

(permalink) mads-kaa Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg købte bilen af Lasse80 for et par måneder siden. Bilen er købt uden afgift, og derfor også uden plader. Første udfordring blev derfor at få den synet og betalt afgift, der var i den forbindelse nogle bremser som skulle rettes ind, så de holdt bilen på ret kurs, og lidt el som lige skulle gennemgåes. Bremserne blev ordnet ar Kardow, da jeg ikke selv havde tid, det var hjulcylindrene som ikke kunne holde tæt. Synsmanden havde klaget over at hornet ikke virkede, da jeg testede det var der ingen problemer??? Det viste sig at hornet fik plus gennem en kontakt på instrumentbordet, så man skulle først aktiverekontakten, og så trykke på hornet! Det blev rettet, og der blev ryddet lidt op i fuglereden. Det lykkedes endelig at få bilen på plader.
En ting er plader, en anden er at bilen skal godkendes af kæresten før hun vil køre i den, altså skal der sættes seler i, 3-punkts, på alle fire pladser og sidespejl i højre side. Jeg har selv fundet på at monterer tæppesæt og lyddæmpning, i omvendt rækkefølge naturligvis.
Der skal i fremtiden monteres roofrack og konverteres til 12V når jeg har fået lokaliseret alle stumperne.

Nogen som har en dørpind udtager, man kan låne en 5 minutters tid?

/Mads
DSCN1065.jpg
DSCN1066.jpg
DSCN1067.jpg
DSCN1315.jpg
DSCN1316.jpg
DSCN1318.jpg
bobbel.jpg
DSCN1317.jpg

(permalink) ploug Member
Skrev for 16 years siden | | | |
tror sgu ikke du kan montere 3 pkt seler i den - hvert fald ikke nogen der kan holde til noget.

hofteseler er vejen frem hvis du absolut vil have seler i
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) mads-kaa Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvorfor det om jeg må spørge? Der er befæstigelser til det, så er det vel ikke et problem???

/Mads
(permalink) ploug Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja ok - derfor "tror"

men der er bare ikke meget gods i den b-stolpe - vidste ikke der var befæstigelser til det på en '63

my bad
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) mads-kaa Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Efter at have ventet og ventet på dele fra CSP, blandt andet et nyt koblingskabel. Kom det endelig efter 6 uger :0 Endelig kunne jeg få monteret tæppesættet færdigt (jeg manglede omsættere fra gamle til nye seler) og komme ud at køre lidt inden det bliver koldt. Koblingskablet blev monteret, men jeg undrede mig godt nok lidt over at vingemøtrikken skulle skrues helt ind??? Efter en tur rundt om blokken kunne jeg konstatere at den ikke koblede helt ud, så der blev desværre børstet lidt tænder :S
Nå, men efter at have tænkt tingene lidt igennem tænkte jeg at jeg ville prøve med nogle skiver mellem vingemøtrikken og koblingsarmen.
God idé...efter at have monteret møtrikken igen skulle jeg lige prøve at have motoren startet og prøve koblingen. Første gang jeg trådte koblingen ned lød der en knassen og så et lille smæld, og så røg koblingspedalen helt i bund. Ups! Jeg slukkede motoren og tænkte...hmmmm...hvad nu? Ned og kigge til gearkassen og så kunne jeg se at armen ikke sad helt som den tidligere havde gjort (se billede 1).
Jeg blev enig med mig selv om at der nok kun var en vej, og det var at motoren skulle ned. Det kom den så, relativt hurtigt synes jeg i betragtning af at jeg ikke har skuet sådan en ud af en bobbel før. Jeg blev ikke just begejstret for det jeg så (billede 2), der var ikke så mange hele dele tilbage derinde (billede 3).
Nu er missionen at få fat i nye stumper, så jeg kan komme ud at køre inden bilen skal i hi, øv.

btw. ingen dumme kommentarer om at jeg burde have kunnet høre det eller regne det ud eller noget som helst andet, jeg har ikke brug for det...

/Mads
DSC00353.jpg
DSC00354.jpg
DSC00356.jpg

(permalink) T4-dk Member
Skrev for 16 years siden | | | |
programmet som du bruger der findes på http://shop.volkswarenhaus.de/media/content/bugselecta.htm men er der nogen der evt har set det med alle T1 til T5 rugbrøds modellerne. har fundet det til T4 men kunne være fedt med alle modellerne...
-------------------------------------------
Hilsen Thomas

der drømmer om et stort værksted og en splitbus
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja det er jo en klassiker, den med koblingen.. Men det er da rimeligt overskueligt at klare heldigvis. Held og lykke.

Fin bil ellers :-)

Jeg har forresten trepunkts seler for og topunkts bag i min sene 61'er. Det spiller fint.

mvh
JAKOB
(permalink) Jan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=mads-kaa]Efter at have ventet og ventet på dele fra CSP, blandt andet et nyt koblingskabel. Kom det endelig efter 6 uger :0 Endelig kunne jeg få monteret tæppesættet færdigt (jeg manglede omsættere fra gamle til nye seler) og komme ud at køre lidt inden det bliver koldt. Koblingskablet blev monteret, men jeg undrede mig godt nok lidt over at vingemøtrikken skulle skrues helt ind??? Efter en tur rundt om blokken kunne jeg konstatere at den ikke koblede helt ud, så der blev desværre børstet lidt tænder :S
Nå, men efter at have tænkt tingene lidt igennem tænkte jeg at jeg ville prøve med nogle skiver mellem vingemøtrikken og koblingsarmen.
God idé...efter at have monteret møtrikken igen skulle jeg lige prøve at have motoren startet og prøve koblingen. Første gang jeg trådte koblingen ned lød der en knassen og så et lille smæld, og så røg koblingspedalen helt i bund. Ups! Jeg slukkede motoren og tænkte...hmmmm...hvad nu? Ned og kigge til gearkassen og så kunne jeg se at armen ikke sad helt som den tidligere havde gjort (se billede 1).
Jeg blev enig med mig selv om at der nok kun var en vej, og det var at motoren skulle ned. Det kom den så, relativt hurtigt synes jeg i betragtning af at jeg ikke har skuet sådan en ud af en bobbel før. Jeg blev ikke just begejstret for det jeg så (billede 2), der var ikke så mange hele dele tilbage derinde (billede 3).
Nu er missionen at få fat i nye stumper, så jeg kan komme ud at køre inden bilen skal i hi, øv.

btw. ingen dumme kommentarer om at jeg burde have kunnet høre det eller regne det ud eller noget som helst andet, jeg har ikke brug for det...

/Mads

haha.. var det derfor den var klodset op på straussvej??? fin vogn ellers..!
-------------------------------------------
SCRAPERS INK.. Tlf 61709813 mail jan_superfly_koc@hotmail.com
(permalink) mads-kaa Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja, det var præcis derfor. Nu er den heldigvis kørende igen og jeg ved til næste gang hvordan det lyder når et udrykker leje mister modet. Nu skal jeg bare have lavet det sidste lyddæmpning, og sat et tæppe i grisekassen??? (bag bagsædet) så er den klar til vinter.

/Mads
(permalink) Lasse fra Borup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvordan går det med Bertil?

-------------------------------------------
LassefraBorup(a)hotmail.com
to fem et tre tre tre tre ni *kun sms*
(permalink) mads-kaa Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det går da sådan nogenlunde. Jeg fandt ud af at det er lææææænge siden der sidst er blevet skiftet olie, det kunne næsten ikke løbe af motoren, Så det skal skiftes igen snart. Jeg har også fundet ud af at bilen var monteret med en forkert starter, eller det vil sige det i virkelighed er svinghjulet der ikke passer til starteren. Jeg har så modificeret en starter så den passer, men det går stadig lidt trægt med at komme igang. Jeg skal have skiftet starterbøsningen tror jeg.
Planen er at jeg engang (måske hen over sommeren) konvertere til 12V, men der skal lige samles lidt flere stumper.

Der er iøvrigt kommet tagbagagebærer på og der er kommet de sidste tæpper i...

/Mads

(permalink) Lasse fra Borup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja, det forklarer da startproblemerne..godt at du har fået den på plader, glæder mig! men kom med lidt flere billeder af 'vidunderet'! ;-)

-------------------------------------------
LassefraBorup(a)hotmail.com
to fem et tre tre tre tre ni *kun sms*
(permalink) mads-kaa Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Der skal nok komme nogen på et tidspunkt, men den ligner nu sig selv meget godt;-)

/Mads

(permalink) Lasse fra Borup Member
Skrev for 14 years siden | | | |

er Bertil stadig kørende?

-------------------------------------------
LassefraBorup(a)hotmail.com
to fem et tre tre tre tre ni *kun sms*

Reply

You must log in to post.