Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Syn af lave biler

Tags:
No tags yet.

(permalink) Gustavsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg vil have mit højhus presset lidt længere mod jorden, men hvad siger synsmanden, hvornår får man det røde kort... Med andre ord... Hvad er reglen for min. højde til bundens laveste punkt... Synes jeg engang har set noget med en rulle der skulle kunne køres under...

Kan en være til hjælp med denne information...

Takker...

Christian
-------------------------------------------


aircooled.cg(@)gmail.com
(permalink) Cruus Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tror det er noget med lygtehøjden, altså en vis afstand fra jorden til forlygten, har lige synet min Alfa, det første synsmanden gjorde var at måle lygtehøjden..

-------------------------------------------

Cruusr600 @ hotmail.com
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
som udgangspunkt så gå efter de gyldne 40mm hvis du skal være indenfor lovens rammer. Men hvorfor ikke bare give den gas og hæve den igen når du skal til syn????
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Gustavsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hendrixxx skrev:
som udgangspunkt så gå efter de gyldne 40mm hvis du skal være indenfor lovens rammer. Men hvorfor ikke bare give den gas og hæve den igen når du skal til syn????


Hehe... Det var også tanken den skulle kastes helt ned på maven... Nu er jeg så novice, hvor meget kræver det og hæve den igen... Andre spindler eller ???

Christian

Fantatisk forum, spørg, hav svar på 15 min... Det findes ikke mange steder...
-------------------------------------------


aircooled.cg(@)gmail.com
(permalink) Steen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Gustavsen skrev:
hendrixxx skrev:
som udgangspunkt så gå efter de gyldne 40mm hvis du skal være indenfor lovens rammer. Men hvorfor ikke bare give den gas og hæve den igen når du skal til syn????


Hehe... Det var også tanken den skulle kastes helt ned på maven... Nu er jeg så novice, hvor meget kræver det og hæve den igen... Andre spindler eller ???

Christian

Fantatisk forum, spørg, hav svar på 15 min... Det findes ikke mange steder...


Hvor meget det kræver at hæve den igen er bestemt af hvordan du sænker den.
Skifter du spindler for at sænke, ja så skal du nok skifte dem igen for hæve den......................


-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
en bobbel med droppede spindler og justerbar forbro - burde godt kunne
synes hvis den bliver justeret HELT op den dag den skal synes ...

det er en operation der kan ordnes på en lille halv time hvis det ikke er rustet
sammen det hele...lidt længerer tid på en bærekuglebil

jeg ville dog ikke gøre det ved et toldsyn - men ingen problem ved et alm periodesyn.

også sørg for at ha papirene iorden - og ikke nogen andre fejl og mangler
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Vrøvl har lige fået synet den her i dag,blankt papir
WheelerShowBeaulieu95.jpg

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
en bobbel med droppede spindler og justerbar forbro - burde godt kunne
synes hvis den bliver justeret HELT op den dag den skal synes ...

det er en operation der kan ordnes på en lille halv time hvis det ikke er rustet
sammen det hele...lidt længerer tid på en bærekuglebil

jeg ville dog ikke gøre det ved et toldsyn - men ingen problem ved et alm periodesyn.

også sørg for at ha papirene iorden - og ikke nogen andre fejl og mangler


hvorfor tager det længere tid at hæve en bærekuglebil end en linkpin???? proceduren er da det samme!!!!

Jeg har synet min med justerbar forbro og dropped spindlere og det gik fint (til sidst)
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Johnny Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Boblen bliver først spændende og besværlig når bagenden skal ned ... gud hvor jeg hader at flytte med svingarmene bagunder .. de er altid så hammer trælse at skille af og få sat på igen ...
(permalink) Gustavsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Som jeg kan forstå, skal man finde en dag hvor synsmanden er i total godt humør, eller hæve bilen inden syn... Er det ikke nogen der har været til syn med en meget lav bil, der er jo rigtig mange af dem...
-------------------------------------------


aircooled.cg(@)gmail.com
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ha en original forbro liggende med standard spindler.

pop bremserne af
af med justerbar forbro med dropspindler
på med original forbroen
monter bremserne og hjul igen. juster styrtøjet lidt så det igen passer.

det tager en lørdag inkl ølpause

og bagpå er det heller ikke svært hvis tingene har været skildt ad og er smurt godt.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Stop nu med alt det gætteri. Jeg hæver aldrig min bil før syn.
Der er ikke noget ulovligt i sænkede biler - og der er ingen grund til at kæderyge på vej i synshallen.

Der skal være 150 mm. til hjulførende dele.
Herudover skal der være 40 mm. frigang.
Er bilen efter 71 skal der være 500 mm til underkanten af forlygten.

Alt dette er noget der er frit tilgængeligt i de tekniske forskrifter.
Enten kan bilen godkendes eller ikke. Det er ikke en forbrydelse at have sænket sin bil.
Der er dog ingen grund til at spilde synsmandens tid med noget helt latterligt.

Heldigvis er vi sluppet fri af tidligere tiders kommunistiske bilsynsjunta så vi kan blive serviceret frem for afhørt med arkitektlampen i ansigtet. Reglerne er dog de samme og sikkert af god grund.

G.
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Dette billede er taget i synshallen. Godkendt
PS. dette var også toldsyn + 1. reg. syn
Nysynet.jpg

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) karstenbh Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Kør nu bare den kasse til syn :)

MVH MIG.
-------------------------------------------
MIB Aalborg

25747518
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Man kommer langt med sund fornuft.... kan din bil styre, bremse og fjedre ordentligt, så kan jeg ikke se hvorfor den ikke skulle kunne synes.

Men som Gustav har skrevet så er der helt specifikke regler der gælder, og det er vel bare at holde sig indenfor de regler - så skal de syne den uanset om de synes den ser nok så sænket ud.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Gustav_t skrev:
Dette billede er taget i synshallen. Godkendt
PS. dette var også toldsyn + 1. reg. syn


så kan vi lave et træf i ebeltoft der går ud på at få fusk synet alle
tvilvsomme biler i dk... hehe

gustav du har været lidt heldig i forhold til det skrevne regler
og det er fint - rigtig fint enda...

men kan du garantere det samme for alle andre - dvs stille garantier
på , at det ingen smålige synsmænd findes i dk overhovedet - der følger regler til punkt og prikke er det endnu finerer...

jeg har hørt man ikke må love for meget her på sitet ??? ;0)

og hendrixx - det jeg mener med at balljoint kan tage lidt længerer tid - er at
den ikke altid er så smidig at justerer uden at afmonterer den ene sæt bærekugler - det kan tit være nemmerer på en link pin - det er dog ikke altid tilfældet - men tit.
men ud over det er det fuldstændig det samme ja ..
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Johnny Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg syner nu også min lille gul/hvide 66'er med justerforbro helt i bund og bagenden justeret ligeledes til jorden ... uden så meget som et mug fra de kære synsfolk ... bare lortet kan bremse og gummibøsninger/pakdåser er i orden - ja så er de sq slet ikk så slemme at snakke med - jeg giver dog gustav ret ... tror nok der var et par enkelde projekter af dem der var med i skagen der ville have svært ved at klare et syn :)
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 16 years siden | | | |
NU HAR JEG SGU ALDRIG!

Hvad fanden bilder du dig ind og sige at min bil er "fusksynet og tvivlsom"?
Jeg har sgu ikke brugt evigheder på at få godkendt konstruktive ændringer godkendt,
for så at blive beskyldt for at have fusket mig igennem.
Du sætter også den synshal jeg har været i i et rigtig dårligt lys.
At det så er den mest reelle synsmand i dk er en anden sag.

Hvis du har reglerne i hånden er det ingen sag.
Han er så bare så hjælpsom at slå dem op for mig.

Slå lige den regel op, hvor der står at en bil ikke må være sænket...
I øvrigt kan jeg oplyse dig om at min type 2 er synet og godkendt i dit eget pastorat.
Med IRS, skiverbremser, 17" alu, lavprofildæk osv.
Også her tror jeg at jeg kan finde et billede som jeg ikke har spildt tid på at photoshoppe.



G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
der står i reglerne om toldsyn for at en bil kan få den nedsatte importafgift
skal den være historisk korrekt - og det er en sænket bil ikke...
og det er alufælge heller ikke

jeg siger ikke at det ikke er muligt at omgåes de regler - men i værst
tænkelige situation er regler regler - og i dette tilfælde
slap du da heldigvis uden om - det er ikke noget negativt - i dit og andres tilfælde
er det positivt...

derfor skriver jeg at jeg ikke ville gøre det ved et toldsyn - men at det nok ville
gå ved et alm syn - og i det fleste situationer nok problemfrit.

men et toldsyn med den billige afgift med kontruktive ændringer er ifølge de retskrevne regler ikke muligt
selvom det foregår - og heldigvis for det ..

vi er jo enige om at tager man visse forholdregler er alt muligt - men
det er nødvendigt med at se på det med logiske øjne - og det er sænkning er ok -
men ekstrem sænkning er ikke ok til syn ...

så vidt jeg ved kræver alle konstuktive ændringer at der følger en godkendelse med
på skrevet papir af en art , så at din er godkendt med ændringer og uden
et skrevet stykke papir er jo godt...

har du derimood de skrevne godkendelser på alle dine ændringer er det da en
god ide at dele dem med alle os andre så der er flere der får letterere ved
at få godkendt lign ombygninger i fremtiden ...

det vil vi være rigtig glade for alle sammen...
men den korrekte godkendelse kan man jo syne sin bil hos hvilken som helst synshal
man ønsker når man har de rette papirer.

har du alle de relevente papirer indrømmer jeg naturligvis at mine anklagende ord
var et dårligt valg.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Kort men godt.. Her er du altså på dybt vand.

- Min bus er godkendt som veteran - med konstruktive ændringer - der er ikke tale om fusk, men også her er reglerne faktisk forholdsvis lempelige. Er det for eksempel svært at skaffe sliddele er det ok at opdatere bremser osv.

I tilfældet med min ghia har jeg bevist at fuchsfælgene er tidstypiske. Der er datostempel bag på dem. Og gæt engang Ib de sænkede også biler i 1967 - altså historisk korrekt. Kig dig omkring på et bilmuseum. Mange af bilerne har forskelligt udstyr af tidstypisk art.

En sænkning, er så længe den overholder detailforskrifterne bare at betragte som tuning. Vil du mene at en i øvrigt original oval ikke ville kunne synes med en motometer omdrejningstæller? Eller en Okrasa-motor? Hvad med en Jaguar mark II - må den ikke få trådfælge, trods at de ikke er født med dem?

Du skriver at konstruktive ændringer kræver et stykke papir - også forkert.
Synsmanden har mulighed for at skønne at noget er lavet efter forskrifterne og derefter påføre det registreringsattesten.

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 16 years siden | | | |
"det er nødvendigt med at se på det med logiske øjne - og det er sænkning er ok -
men ekstrem sænkning er ikke ok til syn ... "


Hvornår sagde jeg at ekstrem sænkning kunne godkendes?
Jeg angav faktiske mål til hjulførende dele.



"har du alle de relevente papirer indrømmer jeg naturligvis at mine anklagende ord
var et dårligt valg."


Ikke nok med at jeg har overbevist myndighederne og du kan se at der er nummerplader på mine biler
- Du vil også lige have det på skrift!
At kalde mine syn tvivlsomme fortjener en undskyldning uanset hvor tyk en mappe jeg har på hver bil.

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Gustavsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det var da imponerende, jeg søgte nok den information Gustav_t skriver, hvor det konkret er til at måle sig frem til... Og selvfølgelig hvilke erfaringer der er med syn af disse "tilpassede" biler...

Og til dig Karsten BH... Du trænger hvis til en fiskeanretning ( 2 flade og en skalle ) Du er så hård bare fordi din kan køre denne uge, hehe... PS skal vi aldrig have den jorbærkage.....
-------------------------------------------


aircooled.cg(@)gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
(4) Dele, der indgår i transmissionen mellem betjeningsanordning og styrende hjul,
og som ikke er beskyttet af faste dele på køretøjet, skal være anbragt mindst
0,15 m over vejbanen.
Puhha, fik I den ?

Det må være derudaf Gustav udleder de 150mm til hjulførende dele. Jeg har fundet i afsnittet om styretøj i vejledningen. Dvs. der skal være 150mm op til pittmanarmen, som må være det laveste punkt på en VW. Men på en bobbel er styrehuset jo så beskyttet af forakselrøret, sååh, det er bare at sænke til og overholde lygtehøjden :)
At reglen om lygtehøjden ikke gælder på de gamle biler er lidt til tilsnigelse, for man skal stadig oplyse vejbanen 30 meter frem. Og med et fald i lysstrålen på 1%.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Gustavsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hmmmm, ja den den er lav nok... :-), Husk palleløfter til syn, så den kan komme på rampen..
-------------------------------------------


aircooled.cg(@)gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
(4) Dele, der indgår i transmissionen mellem betjeningsanordning og styrende hjul,
og som ikke er beskyttet af faste dele på køretøjet, skal være anbragt mindst
0,15 m over vejbanen.


dvs at resten af bilen i ordets forstand må køre/slide på vejen uden at det kræver
nogen form for godkendelse på nogen af de implicerede dele der gør dette muligt Frank eller ???

ikke for at dette er en god løsning - men er det i følge syns manden retningslinier
muligt at godkende dette, inden for de nye beskrevede love du er udrustet med
uden at forvise nogen form for dokumentation ???

på en bus er de 30 m med 1% fald jo i princippet muligt selvom bilen står på jorden
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply »

You must log in to post.